Srijeda, 15. svibnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

22 C°

SIMBOL grada

Jedan je zadarski Maraschino

Autor: Nikolina Lucić

05.10.2023. 08:16
Jedan je zadarski Maraschino

Foto: Luka Jeličić

Maraschino je od vremena njegove inovacije simbol zadarskog stila življenja. Ukusni voćni liker, prvenstveno bogat voćnom aromom autohtone višnje maraske, ali i suptilnim herbalnim notama lako se probio na europsko tržište već krajem 18. stoljeća, dok je tijekom 19. stoljeća postao najvažniji zadarski izvozni proizvod tražen u krugovima aristokracije širom Europe. Zahvaljujući Zadarskom Maraschinu, Zadar je dobio svoje mjesto na karti Europe.


Jer, »ono što je regija Champagne za šampanjce, Bordeaux za vina, to je Zadar za likere«, pisale su londonske novine i prodajni katalozi već krajem 18. stoljeća.


– U Zadru kroz cijelo 19. stoljeće djeluje više od trideset manjih i većih destilerija te možemo reći da ne postoji obitelj koja na neki način nije povezana s proizvodnjom Maraschina, kroz berbu višnje maraske, pletenje boca ili rad u pogonima destilerija.


Među njima je i obitelj Francesca Driolija, utemeljitelja i izumitelja modernog zadarskog maraschina, koji je pokrenuo svjetsku slavu Zadra kada je likerska industrija u pitanju.


Sve ovo govori koliko su Maraschino, višnja maraska, a i sama tvornica Maraska povezani s identitetom Zadra i koliko je bogato nasljeđe koje Maraschino ima iza sebe, ali također i obveza koja stoji pred nama, kazao nam je na početku razgovora Dino Martinović, direktor marketinga Stanić Beverages, koja je odnedavno vlasnik zadarske tvornice Maraska, koja proizvodi ovaj nezaboravni liker.



Nova strategija


Stručnjaci u Stanić grupi već neko vrijeme rade na rebrandingu Maraschina, kao i na njegovoj daljnjoj popularizaciji kroz predstavljane na turističkom tržištu. Osim bogate povijesti, kakvu nema niti jedno hrvatsko autohtono piće, strategiju tržišnog nastupa Maraschina temelje na njegovoj neospornoj kvaliteti i prepoznatljivom okusu.


Maraschino je u povijesti bio jedno od najkopiranijih pića, a samo ime Zadarski Maraschino ili nekad Maraschino di Zara bilo je jamstvo kvalitete i prepoznatljivosti u svijetu.


– Danas imate mnogo proizvoda koji su označeni kao maraschino, međutim svojom kvalitetom ne mogu se usporediti sa Zadarskim Maraschinom koji je na razini EU-a zakonski definiran po pitanju sirovine iz koje se može proizvoditi, njegove alkoholne jakosti i jasno specificiranog tehnološkog postupka nastanka.


Osim samog okusa i specifičan dizajn, opletena slamnata boca, danas je jedina ručno opletena boca Maraschina u svijetu. Sve to čini dio jedinstvenog identiteta Maraschina, pojasnio nam je Martinović, kazavši kako je povijesno nasljeđe iznimno važno, ali i kako treba razmišljati i o današnjem potrošaču čije su preferencije drukčije nego nekad prije.


– Temelj naše nove marketinške strategije je novi signature drink pod nazivom »Maraschino Kiss« koji smo kreirali u suradnji s poznatim miksologom Marinom Nekićem. Ovo piće sljubljuje dvije najbolje stvari koje Maraska proizvodi, a to su Amarena Premium sirup i, naravno, Zadarski Maraschino, čime se dobiva novo, a opet specifično zadarsko piće.



Naravno ne mislimo stati samo sa Zadrom zato je i slogan ovog pića »From Croatia with love«, s porukom i željom da »Maraschino Kiss« osim zadarskog postane i nacionalno piće s autentičnim potpisom, pojasnio je Martinović.


Planovi za budućnost


Maraska na svojoj plantaži Vlačine ima gotovo stotinu tisuća stabala višnje maraske. Kroz godinu plantaža prolazi različite faze, od predivnog cvjetanja koje podsjeća na tzv. japansku sakuru tijekom proljeća do berbe krajem lipnja.


Maraska u svojim razvojnim planovima želi aktivirati i novi turistički proizvod kao što su posjeti i boravak gostiju na plantaži te degustacije naših proizvoda.


– Također razmišljamo i o kreiranju posjeta tvornici gdje bi se posjetitelji upoznali s načinom proizvodnje, ali i vidjeli kako je ta industrija izgledala nekad, kroz izložbu artefakata i različitih predmeta, kao što su na primjer stare boce i reklame iz bogate zadarske likerske povijesti.


U planu za 2024. godinu nam je i preuređenje naše poznate trgovine na Poluotoku i što bolja suradnja s turističkim vodičima koji bi svojim grupama na što bolji način prenijeli što je to Maraschino i koliko je on bio i jest važan za zadarski identitet, najavio je Martinović, upoznavši nas sa nijansiranim svijetom koktela i miješanih pića.