
Foto: Luka Jeličić
Među temama koje je uime Odjela Grada Zadra gradonačelnik Branko Dukić uputio gradskim vijećnicima na sljedeću, redovitu sjednicu, a koja je zakazana za 29. studenog, nalazi se i Prijedlog odluke o izmjenama i dopunama Odluke o zakupu javnih površina. O ovim izmjenama i dopunama već su govorili predstavnici Grada i Udruženja obrtnika, a na koje se, uz njihove kolege, poduzetnike, one ponajviše odnose.
U obrazloženju odluke pročelnik Upravnog odjela za gospodarenje gradskom imovinom Tomislav Korona, podsjetio je kako je na snazi Odluka o zakupu javnih površina koju je donijelo Gradsko vijeće 29. prosinca 2017., a koja je dopunjena Odlukom o izmjenama i dopunama ove Odluke od 23. ožujka 2021. Ističu kako je primjenom Odluke o zakupu javnih površina uočena potreba dodatnog reguliranja odredbi zakupa javnih površina, a pogotovo za lokacije u zaštićenoj povijesnoj jezgri.
U Prijedlogu odluke tako se navodi kako se novootvorenim ugostiteljskim objektima uz koje poslovne prostore nije bila predviđena javna površina neće odobriti sklapanje ugovora o zakupu javne površine u razdoblju od 1. siječnja 2024. godine do 31. prosinca 2025. godine na području Mjesnog odbora Poluotok.
Također se predlaže i da gradonačelnik može umanjiti zakupljenu javnu površinu, kao i uskratiti izdavanje novih ugovora o zakupu javne površine zbog potreba javnog interesa, zaštite stare gradske jezgre, kao i u drugim potrebnim slučajevima u kojima je takvo postupanje nužno.
Predlaže se da sadašnjem zakupniku javne površine gradonačelnik može, a ne mora ponuditi neposredno sklapanje novog ugovora, kao i to da gradonačelnik može, a ne mora, raspisati javni natječaj za davanje u zakup javne površine ako sadašnji zakupnik ne prihvati ponudu pod uvjetima koji budu navedeni u odluci o neposrednoj dodjeli u zakup, u roku od 30 dana.
U odnosu na rok dodjele zakupa javnih površina od sedam mjeseci i najdulje razdoblje zakupa, mijenja se na način da se javne površine za stolove, sjedalice i klupe ispred ugostiteljskih objekata dodjeljuju na rok od šest mjeseci i to za razdoblje od 1. travnja do 30. rujna tekuće kalendarske godine, te se dodaje najdulje razdoblje zakupa od tri godine.
Iz Grada pojašnjavaju kako ovakve izmjene imaju za cilj smanjenje ugovora o zakupu javne površine sezonskog karaktera u korist cjelogodišnjeg i višegodišnjeg zakupa, te revitalizacije stare gradske jezgre.
S ciljem poticanja višegodišnjeg zakupa javne površine, zakupnicima javne površine za postavu stolova, sjedalica i klupa ispred ugostiteljskih objekata koji zaključuju ugovore o zakupu javne površine na tri godine, a zakupninu žele platiti unaprijed, iznos zakupnine umanjit će se 10 posto od ugovorenog iznosa.
najnovije
najčitanije
Style
PREKRETNICA?
Danska pivovara ljudskom timu dodala ‘kolege’ s umjetnom inteligencijom
Hrvatska
VELIKA PROGNOZA
Blagdanski vikend počinje kišom, ali dočekat ćemo i sunce
Sport
Kvalifikacije za Premier ligu
Solaris potvrdio status favorita i u uzvratu, Zadar 1952 ostaje u A1 regionalnoj ligi
Zadar & Županija
Zapaženi rezultati
Ekonomska škola odlična na WorldSkills natjecanju
Županija
HEP
OBAVIJEST Sutra bez struje dvije ulice u Zadru, ali i veći dio Vira
Zadar
nastavak priče
Mjesec dana nakon smrti Mate Žagara, radnja je i dalje otvorena
Županija
Najavio kandidaturu
Lovre Klanac kandidat je HDZ-a za načelnika Posedarja: Ne obećavam čuda, obećavam rad!
Zadar
USUSRET SEZONI
Nakon blagdana kreće uređenje zadarskih plaža. Evo što je sve u planu
Košarka
natjecanje srednjih škola
Gimnazija Vladimira Nazora četvrtu godinu zaredom najbolja u košarci
Moda
zadar cruise port