ponedjeljak, 31. ožujka 2025

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

BOGATA PONUDA

FOTO Wine Vip Event okupio brojne poduzetnike i ugostitelje, pogledajte kako je bilo

Autor: Nikolina Lucić

19.02.2025. 17:19
FOTO Wine Vip Event okupio brojne poduzetnike i ugostitelje, pogledajte kako je bilo

Foto: ANDREJ BRAŠNJIĆ



Rastuća ponuda hrvatskih vina, destilata i likera, uz pokoji domaći gastronomski proizvod i ove je godine predstavljena u sklopu “Wine Vip Eventa”, koji je u Zadru okupio brojne poduzetnike i ugostitelje, koji zimski period koriste za sastanke i ugovaranje poslova pred novu turističku sezonu. Nova autentična iskustva i doživljaji postaju sve važniji kada govorimo o putnicima i njihovim glavnim kriterijima prema kojima biraju svoja putovanja i destinacije. Ljubitelji putovanja više nego ikada prije traže autohtona iskustva jer žele upoznati kulturu destinacije u kojoj borave, a jedan od najboljih načina za to je upravo eno – gastronomija.


Riječ je o ponudi koji ima sve. Zadarska se županija po mnogočemu u tom segmentu smatra jednim on najbrže rastućih turističkih tržišta. Kao regija objedinjujemo ravne kotare, kao jedno od najvažnijih poljoprivrednih i vinarskih područja u Hrvatskoj, sa svim blagodatima i bogatstvom mora. Hrvatska se može pohvaliti iznimnim bogatstvom okusa i visokokvalitetnim domaćim proizvodima, što našu zemlju pozicionira kao vrhunsku destinaciju koja oduševljava i najzahtjevnije gurmane, a posebice poznavatelje vina.


Emocijama do uspjeha


Svjesni izazova i zahtjevnosti današnjeg vremena te potrebe za jačanjem povezanosti sektora poljoprivrede proizvodnje sa sektorom uslužnih djelatnosti, trajna nam je obveza osigurati kvalitetu, odnosno stručnost kadrova u ugostiteljstvu i turizmu. Mnogi su ugostitelji zato u “Wine Vip Eventu” prepoznali sjajnu priliku da se stručna i zainteresirana javnost na jednom mjestu upozna s našom enogastronomskom, ugostiteljskom i turističkom ponudom, ali i najnovijim trendovima i izazovima u ovim sektorima. Humanitarna večera u poznatom zadarskom restoranu “Dva ribara” bila je uvertira u “Wine Vip Event”, gdje su se također prikupljala sredstva za Ligu protiv raka Zadar. Upravo je humanitarni karakter ovog godišnjeg okupljanja istaknuo i organizator Dantes Begić, kazavši kako vrhunski tim stručnjaka već devet godina uspijeva okupiti najbolje domaće i regionalne proizvođače u gastronomskom sektoru, te tako pokazati sve snage hrvatske turističke industrije.




– Svaka, i ona najmanja donacija zato je veliki zalog za bolje sutra brojnim pojedincima koji se bore s malignim bolestima. Jer, kao što njih emocije vode borbi s bolešću, tako i nas emocije vode u nastojanju da iz godine u godinu budemo što bolji. Moji najbolji prijatelji zato su moji izlagači, koji su se okupili u Zadru, dodao je Begić, dok se okupljenima u ime Lige protiv raka Zadar zahvalila Milka Batur, istaknuvši kako su brojnim, malim donacijama, kao što su one skupljene u sklopu ovog druženja, napokon uspjeli u dugogodišnjem projektu nabavke linearnog akceleratora za OB Zadar. Tim su korakom uvelike olakšali svakodnevicu brojnim pacijentima koji se bore s malignom bolešću, te, izuzev kliničkih bolničkih centara, Opću bolnicu Zadar učinili jedinom u Hrvatskoj koja ima ovakav vrijedni uređaj.


– Prilika je ovo da se okupe lokalni proizvođači i izlagači, što mi svesrdno i podupiremo zbog naših nastojanja da se na tržištu pozicioniramo kao kvalitetna eno – gastro destinacija. Kvalitetni lokalni proizvodi svakako pridonose prepoznatljivosti naše turističke ponude. Zato svi dionici turizma ovdje za sebe mogu pronaći proizvod ili pak radionicu koja će im pomoći da svoje poslovanje u ovoj godini podignu na novu razinu, stava je županijski pročelnik za gospodarstvo i turizam Ante Sjauš.


Kvalitetne namirnice kojima obilujemo; od paške janjetine i sira, novigradske dagnje, dalmatinskog pršuta; idealno se sljubljuju vrhunska vina s našeg područja, i to više raznih sorti – od maraštine i pošipa do crljenka i srdlovine, time stvaramo upravo ono što suvremeni gosti najviše traže – vrhunski doživljaj i priču o najljepšoj, najraznolikijoj i najpoželjnijoj hrvatskoj županiji u kojoj gosta, uz kulturno – povijesnu i prirodnu baštinu, čisto more i veliki broj sunčanih dana, očekuje i enogastronomska čarolija.


Foto


Wine Vip Event


avatar

Snimio: Andrej Brašnjić


19.02.2025. 17:19


1 / 27



























Galerija

Foto: Andrej Brašnjić


Sa profesionalnim potpisom


U sklopu druženja zato je održana i serija predavanja namijenjenih kako stručnjacima u turizmu, tako i onima koji se žele upoznati s osobitostima lokalnih proizvoda koji su predstavljeni. Svojim su se zalogajima predstavili chef Saša Began, koji je spremao sashimijem od ikejime brancina tvrtke “Marfish” sa šumskim voćem, limunom i maslinovim uljem, dok je chefica Doris Vlah pak pripremila pačja prsa sa želeom od naranče i čilija.


– Nova zvijezda na koktelskom je tržištu “Cannela” – spoj ljeta i jeseni – jabuke i cimeta. Mala je to matuljska destilerija, a podržavaju male proizvođače i OPG – ove time što otkupljuju jabuke koje nikada ne bi završile na policama trgovina. One su upravo zbog toga jako slatke i savršene za likere. No, to nije samo božićno piće, već cjelogodišnje, jer istovremeno osvježava i podsjeća na pozitivne emocije Božića, pojasnio je miskolog Saša Lovrenšćak. A još je jedan novitet na domaćem tržištu i jedinstveni pelinkovac trogirske destilerije “Zvirač”.


– Htjeli smo tržištu ponuditi inovaciju. Naš je pelin kompleksan, sa dalmatinskim notama, kao što su koromač i kadulja. Eksplozivan je i herbalan, te zato predstavlja savršenu bazu za koktele, kazao nam je Vjeko Jambrek, koji se nakon trogirskih, splitskih i kaštelanskih kafića, barova i restorana, želi sa svojim proizvodom pojaviti i u onim zadarskim.


Bogata domaća i autohtona eno – gastro ponuda jedan je od najčvršćih temelja domaćeg turizma. Gastronomske su manifestacije iznimno važan i rastući dio kako turističke, tako i poslovne industrije, jer proizvođačima, distributerima i ugostiteljima omogućavaju da se susretnu na jednom mjestu i rasprave sve potencijalne oblike suradnje.


Osim vina i destilata, među predstavljenim je proizvodima i jedna posebna tjestenina “Petrova tjestenina”, ne toliko zato što je od pirovog, a ne samo durum brašna, već zato što je obiteljski proizvod nastao rukama 19 – godišnjeg Petra, koji ima poremećaj iz spektra autizma. Njegova nam je mama kazala kako mu je nakon završetka srednje vrtlarske škole, željela dati priliku da njegove talente predstavi što široj javnosti. U samo godinu i pol dana postojanja već su osvojili osam zlata za kvalitetu proizvoda, a njihova je bezglutenska tjestenina produkt njihovih ruku, s njihova polja.


Petrova tjestetnina


– U sljedećim se razdoblju želimo brendirati kao autohtona slunjska bezglutenska tjestenina. Prvenstveno sa našim poznatim krpicama. Spremili smo i jednu slatku tjesteninu – sa lješnjakom. Primjer je to domišljatosti naših baka, koje, kada ne bi imali spremiti što slatko, kao deset napravile slatku tjesteninu. Pirovo je brašno ionako orašastog okusa, a naši domaći lješnjaci samo dodaju jaču orašastu notu, objasnila nam je Snježana Čop, dodavši kako su veliki kupci njihovog proizvoda lokalne škole i vrtići usmjereni na zdravu prehranu, pa čak i jedan zadarski – “Maslačak”.


– Radimo na principu zamjenskih kvota, tako da svi ugostitelji koji u svom sustavu ne zapošljavaju dovoljno osoba s invaliditetom kupnjom naših proizvoda mogu ugovoriti suradnju i tako ostvariti svoju kvotu, rezimirala je Čop. Sa svojim se proizvodima sa cvijetom soli predstavila “Solana Nin”. U ulju, čokoladi, keksima i malim zalogajčićima, svaku priliku za promociju vide kao veliki plus za daljnji rast poslovanja.


– Zato se rado odazivamo na ovakva događanja. Relativno smo mala tvrtka, tako da, iako smo nadaleko poznati, koristimo svaku priliku kako bi upoznali nove partnere i sklopili nove poslove, kazala nam je voditeljica maloprodaje Paulina Radović Lovrinčić.


Chef Saša Began sa riom poznatog proizvođača “Marfish” oduševio je okupljene, a prateći filozofiju tvrtke koja teži uzgoju brancina koji bi bio bolje kvalitete od divljeg, pokazao svu puninu ikejime procesa. Jedina je to tvrtka koja ovu drevnu japansku tehniku primjenjuje na brancinu.


– Cijeli je naš procesa zato umjeren na kvalitetu i dobro gospodarenje uzgajalištima. Zato ne koristimo aditive ili antibiotike. Naši se brancini hrane najkvalitetnijom hranom. One žive slično kao i u divljini, te se hrane i onime što same ulove. Uzgoj je u potpunosti ekološki, te u najmanjoj mjeri utječemo na funkcioniranje morskih ekosustava, rezimirao nam je voditelj prodaje Luka Ramić.


Na kraju smo posjetili štand slovenske destilerije i čokoladnice “Berryshka”. Ponose se prvim slovenskim viskijem, izrađenim isključivo od lokalnih proizvoda. Pretočili su ga u mlad viski, koji stari pet godina u hrastovim bačvama iz Hrvatske. Osim toga, proizvode i gin, likere i rakije.


– Jedini na svijetu našu rakiju od smrekinih bobica puštamo da tri godine dozrijeva u hrastovim bačvama. Zbog toga je jako slatkaste arome. Ručno radimo sve naše čokoladne proizvode i praline, dodao je Alija Đedović, zaključivši kako nezaboravnu aromu njihovih pića i čokolada uvelike daje i netaknuta priroda Kočevske prašume.