Utorak, 15. srpnja 2025

Weather icon

Vrijeme danas

33 C°

JAVNI PRIJEVOZ

Erslan: Ljetni red vožnje je uhodan, no rado bismo zaposlili još vozača

Autor: Nina Vigan

23.06.2025. 07:00
Erslan: Ljetni red vožnje je uhodan, no rado bismo zaposlili još vozača

Foto: MISLAV KLANAC



Javni prijevoz u Zadru organiziran je kroz ukupno 11 linija na kojima trenutačno prometuje 16 autobusa, a postojećim linijama obuhvaćeni su svi dijelovi grada Zadra. S obzirom na to da živimo u turističkom gradu te da nam dolaze gosti koji u svojim gradovima nerijetko koriste javni prijevoz obratili smo se direktoru zadarske Liburnije Slobodanu Erslanu, kako bismo saznali kakvo je trenutačno stanje gradskom prijevozu – kako se u ovoj prijevozničkoj gradskoj tvrtki rješavaju problemi radne snage, prometovanja ulicama u radovima, ali i uvode li se nove linije.


Erslan je istaknuo kako već godinama imaju uređen ljetni red vožnje koji funkcionira, bez velikih promjena.


O noćnoj liniji


– Vozni red je standardan, osim što pratimo županijsku liniju Zračna luka – Zadar koju prilagođavamo avionskim letovima. Međutim, sve u svemu, to je sve već uhodano. Što se tiče uvođenja novih linija, nije bilo nikakvih ideja i argumentiranih prijedloga od strane građana tako da je to to, zasad. U slučaju da oni imaju neki konkretan prijedlog, spremni smo ga razmotriti ukoliko bi taj prijedlog bio i infrastrukturno izvediv, naglasio je Erslan.




Odvijanje javnog gradskog prijevoza vrši se svakodnevno po utvrđenom voznom redu i to od 5 do 24 sata u određenim kvartovima, u ljetnom periodu.


– Prije korone smo na inicijativu građana eksperimentalno uveli neke noćne linije, do 2 sata u noći. Dvije sezone smo vozili u ovim terminima, međutim, nažalost, to se nije pokazalo opravdanim. Broj putnika u tim linijama je bio zanemariv, a s drudge strane smo imali dosta štete na autobusima radi pojedinaca. Takve noćne linije su potencijalno efektne, bilo bi lijepo, ali nije bilo pravog interesa putnika već, nazovimo ih, delinkvenata koji su radili nered po autobusima. Iz tog razloga, nismo se više upuštali u to. Jednostavno, nije bilo održivo, kazao je Erslan dodavši da se općenito nakon dolaska niskotarifnih taksija ionako nije ni koristio autobusni prijevoz.


Ono što muči građane koji koriste javni prijevoz, točnije autobusne linije su radovi na cestama i promjene voznog reda. Nerijetko se zbog izvođenja radova na brojnim prometnicama mora posezati za preusmjeravanjima linija na zamjenske trase, kao što je trenutačno slučaj na Krešimirovoj obali gdje se mijenja trasa gradske linije Kolodvor – Diklo – Bunari.


– Nažalost, više smo se i navikli na probleme radova. Što se tiče Dikla, uveli smo dodatan minibus koji se okreće kod Bunara, a ovdje idemo dok možemo. Nadamo se da će to uskoro biti otvoreno, kako su i najavljivali, kako bismo vratili liniju u prvotno stanje. Inače, nakon što radovi završe, odmah taj dan, isti tren kad je cesta prohodna, reagiramo i vraćamo standardne linije. To nije problem, problem su nam radovi, uske ulice i loša infrastruktura, kazao nam je Erslan kojeg smo upitali je li još uvijek jedan od problema i manjak radne snage u Liburniji.


Uvoz radnika


Inače, problem radne snage nije specifičan samo za Liburniju, već se s njim bore svi prijevoznici u cijeloj Hrvatskoj. Tome su u Liburniji pokušali doskočiti kroz mjeru edukacije potencijalnih vozača na trošak tvrtke, no nažalost, nisu dobili odaziv kakav su očekivali.


– Sad smo se donekle stabilizirali. U cijeloj Hrvatskoj imamo krizu na tržištu vozača s obzirom na to da su mnogi otišli vani ili su prihvatili bolje plaćene poslove kao što je građevina. Mi smo stoga uvezli šest stranih radnika iz Filipina s kojima smo izuzetno zadovoljni. Nakon početne prilagodbe na ambijent i stajališta, više nema nikakvih primjedbi. Općenito, od prvog dana su se pokazali i skoro primjedbi nije ni bilo. Sad bismo rado zaposlili još tri ili četiri vozača kad bi se pojavili na tržištu, jer bismo htjeli zaposlenicima omogućiti češće i duže godišnje odmore, s obzirom na to da usprkos manjku radne snage nismo ukidali linije kao što su to radili u nekim drugim gradovima u Hrvatskoj, kazao je Erslan.