Četvrtak, 5. prosinca 2024

Weather icon

Vrijeme danas

9 C°

TURISTIČKI ISKORAK

EKSKLUZIVNO Generalni direktor Hyatta Zadar: 'Stara tvornica postaje luksuzni hotel za bogate turiste'

Autor: Nikolina Lucić

07.11.2024. 08:25
EKSKLUZIVNO Generalni direktor Hyatta Zadar: 'Stara tvornica postaje luksuzni hotel za bogate turiste'

Foto: MISLAV KLANAC



Zamijeniti bečku ili, pak, venecijansku zadarskom adresom za mnoge bi bila potpuna ludost, ali ne i za novog generalnog direktora hotela »Hyatt Regency« Valentina Röttgera. Ponukan obiteljskim vezama i ljubavi prema Hrvatskoj ni trenutka nije dvojio želi li se upustiti u novu poslovnu, ali i životnu avanturu i biti na čelu prvog hrvatskog »Hyatt« hotela, koji se nakon godina najava i radova napokon otvara u travnju sljedeće godine.


Povijesna ljepotica na ulasku u jedno od najljepših zadarskih naselja – pitoresknu Brodaricu, prožetu mješavinom povijesnih secesijskih vila i urbane gradske arhitekture, zdanje stare Luxardove tvornice iz 1911. godine i testament stambeno – industrijske arhitekture u Zadru, do travnja bi tako trebao biti transformiran u luksuzni hotel s pet zvjezdica – prvi takav u Zadru. Stilski, ova zgrada je izgrađena mješavinom ukrasa zakašnjelog historicizma na svojim vanjskim plohama, kao i modernim tehničkim rješenjima unutarnjih prostora za potrebe tvorničke proizvodnje. Svi se ti prostori sada, polako pretvaraju u hotelske sobe, restorane, barove i sale za sastanke i vjenčanja, a iz »Hyatt« grupacije već primaju prve upite vjerne klijentele koja s nestrpljenjem čeka otvorenje hotela.


Zaposlit će 150 ljudi


Sve nam je detalje ispričao Valentin Röttger, koji nam je kazao kako je oduševljen Zadrom, njegovim ljepotama, ali i visokom razinom sigurnosti, što će sve zasigurno dobro iskoristiti u budućim naporima privlačenja bogate, ali zahtjevne klijentele u Zadar. Svoje radno mjesto u sustavu hotela trebalo bi pronaći i oko 150 djelatnika, a kako nam je Röttger kazao, dio »Hyattovih« zaposlenika, porijeklom iz Zadra, već je izrazio interes vratiti se u rodni grad i radom u novom hotelu svojem gradu pokušati udahnuti novi sjaj.




– Žarko sam želio doći u Zadar i pratio sam razvoj situacije otkad je najavljena gradnja hotela. Moja je supruga iz Sinja i godinama dolazim i putujem po Hrvatskoj, tako da sam znao pojedinosti o Zadru i njegovoj turističkoj slici. Oduvijek nam se sviđala mogućnost da živimo u Hrvatskoj i sada nam se ta želja napokon ostvarila. Gradnja hotela dugo se najavljivala i sada smo napokon na završnoj liniji. Pripremamo sve uvjete i uvjereni smo u otvaranje sredinom travnja, kazao je Röttger, dodavši kako se na unutrašnjem i vanjskom dijelu zdanja radi punom parom.


Već se dostavlja prvi namještaj, uređuje se povijesna fasada koja je jedan od najpoznatijih simbola Zadra, a Röttger kaže kako je posebna pažnja posvećena upravo očuvanju povijesnog značaja same stare tvornice, koja za mnoge Zadrane ima sentimentalno značenje. Gostima će na raspolaganju biti 133 luksuzne sobe, a čak 23 elegantna apartmana.


Poseban prestiž


U Zadru trenutno nema hotela ovakvog profila u staroj jezgri ili njezinoj neposrednoj blizini. U kontaktu smo s našim globalnim partnerima, agencijama i turoperaterima, ali i lokalnim koji pokazuju izniman interes za hotel, ispituju teren i polako rade na prvim planovima i aranžmanima. Ovaj hotel vide kao priliku gdje Zadar napokon mogu predstaviti zahtjevnijoj i bogatijoj klijenteli. Gosti će sada napokon imati više izbora, naročito ako žele odmor najviše kategorije, istaknuo je Röttger.


Puno je povoljnih faktora u gradu, smatra, koji vode ka uspješnoj poslovnoj priči – u pravo se vrijeme na pravom mjestu otvara prvi gradski luksuzni hotel najviše kategorije, koji gostima istančanog ukusa i visokih zahtjeva napokon može ponuditi iskustvo koje traže.


– Upravo je to bio jedan od povoljnih faktora zašto je »Hyatt« stigao upravo u Zadar, jer s rastom grada, njegove ekonomije i poduzetništva mi svakako vidimo priliku za unaprjeđenje naših vlastitih poslovnih poduhvata zajedno s domaćim snagama, naglasio je Röttger te dodao kako interes ne pokazuju samo poslovni partneri, agencije, turoperatori, oragnizatori evenata, nego i brojni vjerni »Hyattovi« gosti i već se raspituju za buking.


– Brojni naši klijenti biraju smještaj samo u našim hotelima i do sada je Hrvatska u tome smislu bila na gubitku. Stoga osjećamo jedno veliko uzbuđenje koje se stvara oko otvorenja jer sada napokon i ti gosti imaju priliku istražiti Hrvatsku. Otvorenje hotela sa sobom nosi poseban prestiž, tako da naši »loyalty« gosti žele biti prvi koji će iskusiti iskustvo Hyatt brenda na novoj lokaciji. Imamo sve preduvjete da im ponudimo najviše standarde kvalitete našeg brenda, naglasio je Röttger.


Lokalno i moderno


Djelatnici lanca iz drugih država već se spremaju doći u Zadar i pripomoći kod zadnjih detalja prije otvorenja, a sam će hotel biti spoj lokalnih i modernih stilova s dva restorana – tradicijskom konobom i modernim fine dining restoranom.


– Ne želimo izgubiti dodir sa zajednicom čiji dio postajemo, tako da se nadamo steći čim više lokalnih partnera, naročito poljoprivrednika, ribara i stočara, kako bismo gostima ponudili najsvježije domaće namirnice. Želimo tako zadarskom zaleđu, poznatom po toj tradiciji i kvalitetnim namirnicama kao preduvjetom za pravu dalmatinsku gastronomiju, odati počast kakvu zaslužuje, dodao je Röttger.


Pitali smo ga i kako namjeravaju popuniti oko 150 radnih mjesta koliko procjenjuju za normalno funkcioniranje hotela, s obzirom na stanje u domaćoj turističkoj industriji, kojoj već godinama nedostaje obrazovanog lokalnog kadra, koji se postupno odseljava u druge europske zemlje, a zamjenjuje ga kadar iz nama susjednih zemalja, sve češće i iz Azije. Konkurencija za radnom snagom u gradu je velika, puno je ugostiteljskih objekata, hotela i tvrtki koje se bore za radnu snagu.


– To je jedno od najizazovnijih pitanja za nas, jer smo svjesni kakvo je trenutno stanje tržišta radne snage u Hrvatskoj, naročito u turizmu. No, pozitivno me iznenadio veliki interes za radna mjesta i prije nego smo objavili natječaje, kao i onih koji se žele vratiti u Zadar, te upiti mnogih osoba koje čekaju otvorenje hotela kako bi se mogle okušati unutar naše grupacije. Poznati smo po izuzetno stimulativnom radnom okruženju, uistinu se vodimo našom krilaticom – »brinemo o ljudima kako bi postigli najbolje od sebe«, tako da me ovoliki interes ne čudi. To nam daje podstrek da pozitivno gledamo na budućnost hotela čiji brend se predstavlja prvi put domaćoj, hrvatskoj, zajednici, pojasnio je Röttger.


Cjelogodišnje poslovanje


Nesklon uspoređivanju s drugim hotelskim kućama, Röttger kaže kako zna da želi stvoriti moderan hotel koji će se razlikovati od konkurencije.


– S obzirom na to da je Zadar, odnosno Dalmacija i cijela Hrvatska, još uvijek destinacija sezonalnog turizma, već sada radimo planove kako privući goste motivirane poslovnim putovanjima, bilo za kongrese, sastanke ili korporativne evente, te tako obogatiti ponudu u vremenu izvan glavne turističke sezone. Osim poslovnim gostima i grupnim putovanjima, velika nam je želja biti otvorenih vrata lokalnoj zajednici i domaćem stanovništvu, kojem ćemo prvenstveno ponuditi pristup svim našim kapacitetima, a naročito vjerujemo kako će im se svidjeti naša ponuda za posebne proslave i vjenčanja. Na savršenoj smo lokaciji u gradu koja može postati novo omiljeno odredište za mlade parove, koji upravo u našem spoju povijesnog i modernog ambijenta žele uploviti u bračnu luku, najavio je Röttger dodavši kako je obnoviti i revitalizirati spomenik koji nosi brojne uspomene za Zadrane, velika odgovornost.


– Investitor, Dogus Grupa, zaista je uložila iznimno mnogo promišljanja razvijajući ovaj projekt, a jedna od bitnih točaka bilo je kako očuvati ovo iznimno povijesno zdanje i oplementiti ga novim sadržajima, dodao je.


Prizemlje hotela osmišljeno je kao svojevrsni javni trg, prostor otvoren za sve one koji žele uživati u dinamičnoj atmosferi i bogatoj ponudi – kako »Alfred’s bara« s pogledom na more i kolekcijom jedinstvenih koktela inspiriranih lokalnim okusima i legendama, tako i »Fenix«, restoran moderne fuzije azijskih i južnoameričkih okusa. Za one sklonije tradiciji tu je i »Palm House«, inspiriran lokalnim dalmatinskim i mediteranskim specijalitetima.


– Uloženo je previše vremena i novca da bi ova investicija bila samo još jedan hotel ili enklava za bogate turiste koji će biti nedostupan Zadranima. Pozivamo ih zato da budu naši gosti, susjedi i prijatelji, posjete hotel, ručaju u našim restoranima i uživaju u iskustvima koja ćemo nuditi, kazao je Röttger.


Za lokalnu zajednicu


Otvorenje ovog hotela puno će značiti za cijeli grad, jer naša je klijentela mobilna, ima novca i ne libi ga se trošiti, tako da im samo treba dati prilike gdje ga mogu potrošiti, dodao je Röttger. Hotel će nuditi i vrhunske kapacitete za poslovna i društvena događanja, s kongresnim prostorom koji se proteže na 700 četvornih metara s velikom dvoranom idealnom za kongrese, ali i vjenčanja. Ovime će se hotel pozicionirati kao ključna lokacija za najvažnija gradska događanja.


Zadar, kazao nam je Röttger, obožava. Proputovao je i radio diljem svijeta, a grad ga je osvojio svojom sigurnošću, čistoćom, ljubaznošću i pristupačnošću novih susjeda, ali i ugodnim vremenom. »Hyatt Regency« u grad neće donijeti samo luksuz svjetskog ranga, već i stvoriti novu platformu za susrete Zadrana i posjetitelja, u ugodnoj atmosferi, uz spoj lokalne kulture i modernog ambijenta.


– U jednu sam se stvar uvjerio putujući Hrvatskom, a to je visoka kvaliteta lokalnih namirnica s kojom se rijetko koja zemlja može mjeriti. Cilj nam je na taj se način povezati s lokalnim proizvođačima, ponuditi im poslovnu stabilnost, ali i priliku da prošire svoje poslovanje. Ovisno o tome što priroda može ponuditi, namjeravamo se opskrbiti s čim više svježih domaćih namirnica, zaključio je Röttger. Uhvatio se, dodaje, u koštac i s poteškoćama hrvatskog jezika, ali i prepustio našem polaganom načinu života.


– Hotel i svi njegovi kapaciteti bit će namijenjeni za sve – Zadrane i naše goste, a nadamo se svojom stručnošću i dugogodišnjom tradicijom na međunarodnom hotelskom tržištu gradu ponuditi našu ekspertizu i znanja, a građanima novo mjesto za ispijanje subotnje kave s najljepšim pogledom na Poluotok, zaključio je Röttger.