Petak, 5. prosinca 2025

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

STRUKTURNA REORGANIZACIJA

Dva sveučilišna odjela mijenjaju ime, a jedan ustrojstvo

Autor: Antonia Vodan

16.05.2025. 07:00
Dva sveučilišna odjela mijenjaju ime, a jedan ustrojstvo

Foto: ARHIVA ZL



Radi restrukturiranja Sveučilišta u Zadru s ciljem usuglašavanja s novim Zakonom o visokom obrazovanju i znanstvenoj djelatnosti te novim Pravilnikom o znanstvenim i interdisciplinarnim područjima, poljima i granama te umjetničkom području, poljima i granama, provedene su određene promjene u tri sveučilišne sastavnice: dosadašnjem Odjelu za informacijske znanosti i Odjelu za turizam i komunikacijske znanosti koji mijenjaju nazive, kao i na Odjelu za ekonomiju kojemu se mijenja ustrojstvo.


Preciznije ime


– Promjena imena Odjela za turizam i komunikacijske znanosti u Odjel za primijenjene komunikacijske znanosti rezultat je strukturne reorganizacije Sveučilišta u Zadru koji se odnosi na tri sveučilišne sastavnice: Odjel za informacijske znanosti koji je promijenio ime u Odjel za informacijske znanosti i tehnologije, Odjela za turizam i komunikacijske znanosti koji je promijenio ime u Odjel za primijenjene komunikacijske znanosti te Odjela za ekonomiju koji je ustrojen u dva odsjeka – Odsjek za menadžment i Odsjek za turizam, izjavila je pročelnica Odjela za primijenjene komunikacijske znanosti, prof. dr. sc. Ljiljana Zekanović-Korona te istaknula kako novo ime Odjela reflektira njegov aktualni fokus i usmjerenje.


– Osnovni cilj nije samo prilagodba nacionalno relevantnim pravnim aktima, već i potrebi kontinuiranog unaprjeđenja i modernizacije nastavne, znanstvene i stručne djelatnosti. U pogledu donedavnoga Odjela za turizam i komunikacijske znanosti – sada Odjela za primijenjene komunikacijske znanosti – to je učinjeno s ciljem daljnjeg razvoja i prilagodbe suvremenim potrebama visokog obrazovanja i tržišta rada. Novo ime preciznije odražava aktualni profil i smjer Odjela koji se snažnije orijentira na obrazovanje u području primjene komunikacijskih znanosti i digitalnih tehnologija, istaknula je pročelnica, dodavši kako novi naziv širi mogućnosti djelovanja, podižući vidljivost Odjela u akademskoj zajednici.


Novi izazovi




– Ključna novost u identitetu Odjela je naglasak na komunikaciju kao temeljnu komponentu, a s time i kompetenciju svih suvremenih djelatnosti te na njezinu tehnološki posredovanu, digitalnu i kreativnu primjenu u različitim kontekstima – od turizma i obrazovanja, do kulture, znanosti i javne uprave. Na promjenu imena Odjela utjecali su i podaci koji su upućivali na sve veće potrebe tržišta rada i društva za stručnjacima koji će uz teoretska znanja iz područja komunikacija, komunikaciju koristiti kao alat za povezivanje i razumijevanje u svijetu obilježenom digitalnom transformacijom. Primijenjene komunikacijske znanosti podrazumijevaju i uključuju digitalne tehnologije kao svoju osnovnu infrastrukturu, a ne samo kao medij prijenosa poruke. Novo ime omogućava i veću vidljivost Odjela u znanstvenoj i obrazovnoj zajednici. Odjel ostaje vjeran svojoj dosadašnjoj orijentaciji, osobito u području kulture i turizma, ali istovremeno proširuje svoj djelokrug i otvara se novim izazovima i suradnjama, tvrdi Zekanović-Korona.


Premda riječ »turizam« više nije u nazivu, profesorica uvjerava kako promjene u prijediplomskom studiju Kulture i turizma nisu planirane u skorašnjem razdoblju te kako će Odjel nastaviti njegovati snažnu povezanost s turizmom. Neće doći ni do promjena u studijima, a izmjena naziva ne donosi nikakve promjene za same studente.


30. obljetnica


– Iako u imenu Odjela nije uključen pojam »turizam« (koji je sada dio imena jednoga od odsjeka Odjela za ekonomiju), Odjel i dalje zadržava snažnu vezu s turizmom kroz postojeći prijediplomski studij Kulture i turizma u čijem izvođenju sudjeluje, a k tome i administrira taj studijski program, te kroz prijavljene istraživačke projekte vezane za turizam, naglašava pročelnica, najavivši proslavu obljetnice značajne upravo za ovaj studij.


– Proslavit ćemo 27. svibnja 30. obljetnicu studija Kulture i turizma i sada smo intenzivno u pripremi te lijepe obljetnice. Treba istaknuti da je taj studij imao preteču u studiju turizma s dva usmjerenja – Turistička kultura i Selektivni turizam – koji je još 1972. bio organiziran na tadašnjoj Pedagoškoj akademiji u Zadru. Već je tada prepoznata činjenica kako je turizam kompleksan prostorni fenomen koji je potrebno sagledavati interdisciplinarno pri čemu je važan aspekt interakcija kulture i turizma, kazala je Zekanović-Korona, zaključivši kako je studij Kulture i turizma itekako aktualan, na što upućuje velika zainteresiranost budućih studenata i kontinuirano popunjene upisne kvote. Iz tog razloga, smatra pročelnica, nema potrebe za promjenama studija za koji postoji dobar interes.