Petak, 17. svibnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

21 C°

SKUPA EDUKACIJA

Autoškole u Zadru u protekle dvije godine poskupjele više od 66 posto!

Autor: Iva Bucić

21.08.2023. 08:38
Autoškole u Zadru u protekle dvije godine poskupjele više od 66 posto!

Foto: Luka Jeličić



U posljednje dvije godine cijena polaganja vozačkog ispita u Zadru porasla je s 855 eura na 1425 eura, dakle za više od 66 posto. Za dodatne sate danas treba izdvojiti 30 eura, a ponovno polaganje vožnje, uključujući obavezne dodatne sate, košta 235 eura. Kandidati koji vožnju polože iz drugog pokušaja platit će, dakle, ukupno 1665 eura.


Od 2021. godine najviše je porasla cijena školarine, koja obuhvaća nastavu iz propisa te vožnju. U istom periodu cijene dodatnih troškova – a to su troškovi polaganja liječničkog pregleda, testa iz propisa, prve pomoći te ispita iz vožnje, ostali su više manje isti.


Utjecaj porasta raznih troškova


– Ovo je jedan lijep, dobar i častan posao i moraju ga raditi odgovorni ljudi, ali nema tu previše financijske isplativosti. Ja znam da je danas ljudima puno i 100 eura, a kamoli ne 1200 eura. Ali nama su poskupjela vozila, a gorivo je također svakog dana sve skuplje.




Poprilično je poskupio i kadar, pa je satnica prije 15, 20 godina iznosila 13 kuna, a danas instruktore plaćamo od 40 (5,3 eura)do 45 kuna (6 eura) po satu. Kad se zbroje sva davanja koja imamo mi kao vlasnici autoškole, malo toga nam zapravo ostane, a imamo pritom veliku odgovornost, kazuje Leonardo Dražević, vlasnik jedne zadarske autoškole.


Osim 30-ak vozila koja trebaju biti stara manje od 10 godina, njegova autoškola ima i autobus koji, pak, ne smije biti stariji od 15 godina.



– To, po meni, nije dobro osmišljeno. Mi ne možemo koristiti tehnički ispravan autobus nego moramo za noviji izdvojiti otprilike 150 tisuća eura, a to nam se nikada neće vratiti, objašnjava nam Dražević.


Polaganje vozačkog ispita u jednoj zadarskoj autoškoli 2021. godine koštalo je 4.880 kuna (648 eura), u što je uključeno 30 sati nastave i 35 sati vožnje, a s liječničkim, prvom pomoći i troškovima polaganja vožnje, ukupan je trošak iznosio 6.441.50 kuna (855 eura).


Prije nego polaznik odsluša dva tjedna nastave, treba napraviti liječnički pregled u medicini rada, što je početkom 2021. godine koštalo 437 kuna (58 eura). Nakon odslušanih predavanja slijedi ispit iz prometnih propisa u HAK-u, što je u to vrijeme koštalo 147,50 kuna (19,6 eura).


Nakon položenog ispita slijedi vožnja, a usporedno s 35 sati vožnje tri se dana slušaju predavanja iz prve pomoći, što je 2021. godine koštalo 450 kuna (60 eura). Polaganje ispita iz prve pomoći koštalo je 118,75 kuna (15,76 eura), a završni ispit iz vožnje 408,25 kuna (54,18 eura).


Ove godine cijena školarine značajno je porasla i iznosi 1210 eura. S druge strane ostali se troškovi nisu povećavali i iznose ukupno oko 215 eura. Za dobivanje vozačke, dakle, danas vam po svoj prilici treba 1425 eura.


Apel vozačima


– Kvaliteta u osposobljavanju kandidata mora se držati na visokoj razini. Mi moramo imati referenta za upis kandidata, visokoobrazovane osobe koje drže predavanja i vozila starosti do 10 godina.



U konačnici niža kvaliteta osposobljavanja ne bi bila dobra za sigurnost cestovnog prometa, jer i ovako u prometu godišnje glavu izgubi 400 ljudi, objašnjava Dražević.


Apelira na vozače da poštuju propise i pravile, voze po ograničenjima brzina kako bi vozili dugo i sigurno.


– Za 95 posto prometnih nesreća krivac je čovjek i mi kao vozači možemo napraviti puno da sigurnost prometa bude na jednoj dobroj razini i da se spasi svaki život koji se može spasiti. Sada su na cestama velike gužve i vozači se moraju prilagoditi uvjetima na cesti.


U ovo vrijeme ima i mnogo motociklista, pa u susretu s vozačima B kategorije i jedni i drugi moraju pokazati više poštovanja. A tu, kao i u mnogim drugim slučajevima, nije sve u kažnjavanju i represiji, nego puno toga možemo napraviti s edukacijom. U interesu nam je da svi budemo sigurni, zaključuje Dražević.


Ističe da su Hrvati kao vozači jako dobri i vješti, iako često za sebe govorimo najgore.


– Problem dolazi često iz neznanja. Autoškolu se polaže jednom u životu i nakon toga treba nastaviti učiti i educirati se, naglašava Dražević.