Subota, 18. svibnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

24 C°

BIJELE CRTE

Vlasnik zgrade polovicu odvojka pretvorio u parkirališna mjesta

Autor: Goran Šimunov

20.06.2023. 09:37
Vlasnik zgrade polovicu odvojka pretvorio u parkirališna mjesta

Foto: Luka Jeličić



Stanari odvojka Ulice Nikole Božidarevića koja se nalazi na predjelu Mocire preko noći su ostali bez gotovo polovice tog odvojka, nakon što je vlasnik velike stambene zgrade koja se naslanja na taj odvojak iscrtao parkirališna mjesta za stanove. Spomenuta stambena zgrada Zadranima je zadnjih 20-ak godina poznata kao Galićeva plava zgrada, budući da je njezin investitor bio tadašnji najpoznatniji hrvatski bespravni graditelj, nazvan i kralj bespravne gradnje, Tomislav Galić.


Pretpostavlja se kako je Galić i sada naložio iscrtavanje dodatnih parkirališnih mjesta kako bi stanove u toj zgradi, koju je u međuvremenu prebojao, mogao prodavati ili možda iznajmljivati kao apartmane.


Jedan od stanara koji živi u ovom odvojku Božidarevićeve ulice, Vice Čirjak, rekao nam je kako je prije desetak godina htio izgraditi stambenu zgradu u ovom odvojku, zbog čega je otišao u Grad Zadar kako bi provjerio tko je vlasnik zemljišta kojim prolazi taj odvojak.


Neriješeni vlasnički odnosi




– Dobio sam tada u Gradu Zadru potvrdu da je spomenuti odvojak Ulice Nikole Božidarevića nerazvrstana gradska cesta. Budući da sam bio investitor gradnje stambene zgrade u odvojku ove ulice, morao sam poštovati odredbe Grada Zadra o osiguravanju dva parkirališna mjesta za svaki od šest stanova u toj zgradi, tako da sam morao pristupiti gradnji podzemne garaže.



Ova Galićeva zgrada ni izbliza nema potreban broj parkirališnih mjesta, pa vlasnik zgrade pokušava dodatna parkirališna mjesta dobiti iscrtavanjem gotovo polovice našeg odvojka, govori Čirjak dodajući kako je poslije takvog iscrtavanja jedan osobni automobil bio danima parkiran na jednom od tih mjesta na odvojku.


– Jednog jutra sam svjedočio kako radnici na kamionu Čistoće nisu uopće ušli na naš odvojak kako bi ispraznili kante za otpad. Došao sam do njih i pitao ih u čemu je problem, iako sam već znao o čemu se radi. Rekli su mi kako zbog spomenutog parkiranog automobila ne mogu ući u naš odvojak.


Još veći problem od toga mogao bi nastati ako nekome od stanara u našem odvojku bude trebala intervencija Hitne medicinske pomoći ili vatrogasaca, priča ovaj stanar koji je sa svojim sustanarima problem iscrtavanja parkirališnih mjesta u njihovom odvojku prijavio Gradu Zadru.


Zgradu trebalo rušiti


– Službenik u Gradskoj upravi nam je rekao kako je polovica ceste u tom odvojku u privatnom vlasništvu, a u nekim ispravama još se može vidjeti kako se radi o više vlasnika iz iste obitelji, a koji su svoje parcele prodali Tomislavu Galiću za gradnju ove stambene zgrade.



Ova zgrada ima pet etaža, dok ih sve susjedne zgrade imaju tri. Jasno je kako je onda kad su izgrađene dvije etaže više od dopuštenog ona bila zrela za rušenje najmanje tih dviju etaža. Pitam se tko je u Gradu Zadru legalizirao ovu nakaradnu zgradu, a koja je zbog toga konačno dobila i priključke za struju, vodu i odvodnju, ogorčen je Čirjak.


Odgovarajući na naš upit iz Odjela za komunalno gospodarstvo Grada Zadra naveli su kako je postupak komunalnog redarstva u tijeku. Kada dobijemo njihov potpuni odgovor objavit ćemo ga.


Inače, kada se ova stambena zgrada gradila, Tomislav Galić je imao projekt i ishodio građevinsku dozvolu za tri stambene zgrade, ali je pri izgradnji, uz to što je broj etaža povećao za dvije, ove tri stambene zgrade spojio u jednu te povećao njene gabarite. Brojni stanovi u zgradi su bili kupljeni, a neki stanari su u njih i uselili te živjeli određeno vrijeme bez struje i vode.


Osim tzv. plave zgrade, sporne su bile i druge čiji je investitor bio Tomislav Galić. Tadašnja ministrica prostornog uređenja Marina Matulović-Dropulić svojedobno je naložila da se sruše Galićeve zgrade u Kožinu, a koje su također po gabaritima premašile građevinsku dozvolu. Nakon rušenja, ponovno su izgrađene u skladu s gabaritima.