Četvrtak, 21. studenog 2024

Weather icon

Vrijeme danas

15 C°

Afera New York

Prihvaćena ostavka Maria Paleke, a poznat i ukupan trošak puta u Ameriku! Nije sitnica...

06.11.2023. 13:05
Prihvaćena ostavka Maria Paleke, a poznat i ukupan trošak puta u Ameriku! Nije sitnica...

Foto: Arhiva ZL



Nakon što je prije tjedan dana, nakon povratka iz New Yorka, direktor Turističke zajednice Grada Zadara Mario Paleka podnio ostavku, danas je održana sjednica Turističkog vijeća na kojoj je ta ostavka i prihvaćena. Na sjednici se, između ostalog razgovaralo i o troškovima spornog putovanja u New York, koji je javnost odmah ocijenila negativno. Paleka je tako iznio da je ukupni trošak u New Yorku iznosio je 68.156,46 eura, a on uključuje aviokarte, smještaj, usluge restorana Delmonicos, novinarski tekstovi, nabava i transport hrane, fotografske i prevoditeljske usluge. O svemu je podrobno izvijestio sad već bivši direktor TZ-a, a njegovu objavu prenosimo u cijelosti:


“Na današnjoj sjednici Turističkog vijeća TZ grada Zadra prihvaćena je moja ostavka te sam razriješen dužnosti direktora. Pitanja vezana uz moj radnopravni odnos rješavat će se sukladno općim propisima o radu. Ovim putem želim iskoristiti priliku i naglasiti kako su aktivnosti na promidžbi zadarskog turističkog proizvoda i organizacija eno-gastronomskog događaja na kojem su sudjelovali brojni istaknuti američki turoperatori, agencije i turistički novinari čiji se tekstovi objavljuju u visokotiražnim novinama i utjecajnim internetskim izdanjima provedene prema svim
pravilima struke i nikako ih se ne može nazvati promašajem. To je najvažnije što moram istaknuti.


Osnovni cilj prezentacije nije bilo promptno medijsko praćenje, već je event u najvećem dijelu bio usmjeren ka upoznavanju, u nekim slučajevima i po prvi put, predstavnika američkih touroperatora i eminentnih turističkih medija s potencijalima grada Zadra kroz prizmu turističke i eno-gastro ponude te ostalih sadržaja koje američke goste eventualno mogu zanimati u našoj destinaciji.




Na ovaj način kreirana je izvrsna platforma i prilika za uspostavljanje i jačanje partnerskih odnosa s agencijama i touroperatorima, te razmjenu informacija i predstavljanje našeg grada, čime se stvorilo bolje razumijevanje o tome što Zadar i okolna regija nude američkim turistima više platežne moći. Pomno je izabran termin održavanja u tjednu kad se održala specijalizirana radionica za
hrvatske, slovenske i američke partnere iz domene luksuznog turizma u New Yorku, koja je okupila gotovo 40 hrvatskih i slovenskih turističkih subjekata te više od 40 predstavnika američkih partnera, koja se organizirala u sklopu kampanje “Naturally Yours – taste, feel, Love”u organizaciji Hrvatske turističke zajednice (HTZ) i Slovenske turističke organizacije (STO).


U sklopu službenog putovanja u New York sudjelovali su redom: Mario Paleka, direktor TZ grada Zadra; Lucija Grubić, djelatnica TZ grada Zadra koja je držala prezentaciju; Branko Dukić, Gradonačelnik i predsjednik Turističkog Vijeća TZG Zadra; Erik Pavin, poznati zadarski ugostitelj čiji je restoran ove godine proslavio 60 godina djelovanja i ujedno član klape Niko; Saša Began, nagrađivani zadarski chef iz eminentnog restorana Foša; Jakov Meštrović, mladi i talentirani zadarski kuhar kojemu se željela pružiti prilika za daljnji napredak u vještinama i znanju; Zvonimir Dražović, Rikardo Perković, Davor Pekota, Klaudio Krizman – uz Erika Pavina članovi domaće klape Niko te renomirani pjevači iz grupe Forum; Ivan Stipčević i Nikolina Radić, članovi novinarske ekipe nacionalne TV kuće RTL koja je reportažom medijski popratila događaj. Nijedan član službene delegacije koji je sudjelovao u događaju, od kuhara do izvođača, nije dobio honorar osim podmirenja putnih troškova.


Ističem i profesionalan rad svih članova službene delegacije u ovom programu  i ne sumnjam kako će rezultati njihovog rada uskoro biti mjerljivi većom prepoznatljivošću Zadra na američkom turističkom tržištu i porastom zanimanja za našom destinacijom. A upravo to je i glavni cilj djelovanja svake turističke zajednice. Ovakvi i slični događaji koje organizira zadarska TZ nisu stihijski i neplanski, a u globalnoj turističkoj utrci koja je uvelike definirana ratnim događanjima, inflacijama i poskupljenjima, Zadar i ove godine bilježi rekordan turistički promet upravo zahvaljujući gostima s novih tržišta čiji je promet u apsolutnim brojevima manji, ali upravo on čini razliku i, konačno, dobitak.


S obzirom da je riječ o dalekom tržištu, financijski okvir za američko predstavljanje zadarskog turizma veći je od onog za njemačko, nizozemsko, da ne kažem slovensko i ostalo susjedno tržište. Svakako moram istaknuti kako je organizacija ovakvog događanja u New Yorku izuzetno operativno, logistički, koordinacijski i na kraju financijski zahtjevna kada je u pitanju privlačenje interesa ciljane publike.


Ukupan trošak predstavljanja Zadra u New Yorku iznosio je 68.156,46 eura. U prilogu dostavljamo specifikaciju troškova predmetnog događaja. Za usporedbu, plaćeni put, smještaj, izleti i ostalo u Zadar za sve one ciljane goste koji su sudjelovali u prezentaciji u New Yorku bio bi skuplji od potrošenog iznosa.


Prema podacima analize emitivnih tržišta TZ grada Zadra u 2023. godini na području svog djelovanja bilježi ukupan udio turista iz SAD-a od 3,30% te pregledom kroz usporedne godine (2020-2023) vidljiv je porast broja turista iz SAD-a u svakoj narednoj godini. Sustav eVisitor u 2021. godini bilježi 7.658 turista što je porast od 349% posto usporedbi s 2020. godinom. Nadalje, u 2022. godini bilježimo 14.077 turista što je porast od 84% u usporedbi s 2021. godinom, te u 2023. godini bilježimo ukupno 19.398 turista što je porast od 38% u usporedbi s 2022. godinom.


Prema analizi tržišne perspektive na razini Hrvatske opsežna nacionalna anketa otkrila je da putnici s visokim primanjima, koji  odlaze van SAD-a namjeravaju realizirati prosjeku 3,8 međunarodnih putovanja u idućih 12 mjeseci, što je porast od 72% u odnosu na 2019. (2,2 putovanja). Ukazujući na promjenu u obrascima putovanja, studija ukazuje na sveukupni porast interesa za posjet odredištima s manje gužve i onima koja nude obilje aktivnosti na otvorenom.