Foto: Ana Džaja
Kroz Erasmus+ Job shadowing projektne aktivnosti, OŠ Šime Budnića posjetili su gosti iz Španjolske. Iz španjolskog grada L’Alcora (Castelló), stigli su ravnatelj Felipe Prada Torres i učiteljica Maríja de la O Nebot Perez, a koordinatorica projekta bila je Ana Džaja, prof. engleskog jezika.
U projektnim aktivnostima kroz niz predavanja i radionica sudjelovali su: Roko Dujić (prof. TZK), Jadranka Dunatov (učiteljica razredne nastave), Ana Džaja (prof. engleskog jezika), Zrinka Klarin (prof. geografije), Fani Kotarac (prof. engleskog jezika), Anita Mustać (prof. biologije), Nada Nekić (prof. njemačkog jezika), Marija Orešković (prof. hrvatskog jezika) te Andreja Sutlović (prof. engleskog jezika).
Suradnja je bila usmjerena ponajviše na kulturološku i jezičnu inkluziju stranih učenika u postojeći obrazovni sustav, usvajanje novih metoda rada s učenicima drugih govornih područja te razmjena iskustava i novih metodologija digitalnog društva, a u korist stranih i domaćih učenika i učitelja.
Razumijevanje drugih kultura
Sudionici mobilnosti svaki su dan bili uključeni u niz pripremljenih predavanja i radionica kroz koje su upoznali mane i vrline hrvatskog obrazovnog sustava te stekli nove vještine i znanja primjenjiva u radu s učenicima drugih govornih područja.
Upoznali su i neke digitalne alate koji mogu pomoći učenicima ne-govornicima, ali i učiteljima, prilikom prvih susreta u novoj školi i na nepoznatom jeziku te saznali više o našoj metodi podučavanja učenika ne-govornika hrvatskom jeziku.
– Smatram kako su globalizacija u 21. stoljeću, ekonomske migracije, ali i ratna iskustva u Europi doveli do toga da se moramo još više otvoriti prema Europi, europskim tekovinama i praksama kako bismo svoj obrazovni sustav prilagodili i olakšali učenicima prijelaz.
To uključuje veći stupanj internacionalizacije škola, pri čemu se dodatno radi na uvođenju različitih kultura, jezika, perspektiva i vrijednosti u obrazovni program te potiče učenike da razviju međunarodnu osviještenost i razumijevanje drugih kultura.
To se može postići na različite načine, uključujući učenje stranih jezika, organizaciju kulturnih događaja i putovanja, razmjenu učenika i učitelja s drugim školama, te korištenjem tehnologije za povezivanje s drugim školama i učenicima širom svijeta, kazala je Džaja.
Razmjena iskustava
– Internationalizacija škole pomaže učenicima da razviju komunikacijske vještine, bolje razumiju globalne probleme i prilike, te razviju međukulturnu osjetljivost i toleranciju. To može biti korisno ne samo u akademskom smislu, već i u budućoj karijeri i osobnom životu učenika, zaključila je Džaja.
OŠ Šime Budinića Zadar otvorila je vrata europskim kolegama još početkom 2022. godine te je u proteklih godinu i pol ugostila brojne kolege i učenike kroz Erasmus+ Job shadowing aktivnosti; bili su to gosti iz Rumunjske te u nekoliko navrata gosti iz Slovenije i Španjolske.
Sudjelovanje u projektnim aktivnostima potiče i ravnateljica Jagoda Galić, s obzirom na to da se na taj način jača internacionalizacija škole, povezuju se učitelji i učenici te razmjenjuju korisna iskustva i metodologije, što je u konačnici i cilj Erasmus+ programa.
najnovije
najčitanije
Zadarski prsten
projekt inkluzije
Županija je osigurala stručnu podršku za 95 učenika s teškoćama
Zadarski prsten
važnost tradicije
Nezaboravan prosinac za sve generacije uz Advent u Bibinjama
Županija
lijepa priča
Dr. Knežević Nizozemsku zamijenila Kukljicom. U trajektu obnavlja snagu za posao otočne liječnice
Zadarski prsten
viceprvak svijeta
Podgradinjanin Leo Žuža uči, radi te osvaja jiu-jitsu svijet
Zadarski prsten
prečka Radost druženja
Prihod od koncerta klape »Sv. Juraj« donirat će udruzi Svjetlo
Crna Kronika
strava u slavoniji
Nasred ulice izboden muškarac, preminuo u bolnici
Županija
kupnja
I ovu nedjelju otvoren određen broj trgovina u Zadru i županiji, donosimo popis
Zadar
glazbena diva
[FOTO] Doris Dragović napravila pravi spektakl na Višnjiku
Zadar
U OBJEKTIVU
MODNA ANALIZA Gradske ulice i ove su subote bile pune odličnih street style komada
Zadar
OBAVIJEST HEP-A