Srijeda, 21. svibnja 2025

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

TRIBINA NA OTVORENOM

Radeta dao potporu stanarima Krležine ulice pa poručio: "Ako opet uklone ogradu, prijavit ću gradonačelnika"

24.04.2025. 15:54
Radeta dao potporu stanarima Krležine ulice pa poručio:

Foto: Luka Jeličić



Svojata li Grad protupravno dio prometnice ili su se stanari obližnje zgrade nezakonito upisali u vlasništvo spornog dijela spojne ceste između Trpimirove obale i Ulice Miroslava Krleže? Novo je to vruće gradsko pitanje, koje je donedavni gradski vijećnik i kandidat SDP-a za zadarskog gradonačelnika Daniel Radeta s dijelom stanara pokušao razjasniti na svojevrsnoj javnoj tribini ispred Maraske, odakle su, nakon ponovnog postavljanja ograde, najavili kako će izboriti svoju pravdu.


Podsjećamo, slučaj je to, koji je aktualiziran izgradnjom hotela “Hyatt” na mjestu stare tvornice Maraske. Stanari su već prosvjedovali postavljanjem ograde na svoj teren koji, kako ističu, Grad svojata.


Tvrde kako je netko u Odjelu za graditeljstvo izdao nezakonitu građevinsku dozvolu jer građevinska dozvola nikada nije mogla biti izdana zbog toga što Grad nikada nije bio upisan na predmetnu česticu.




Za potrebe uređenja nove spojne ceste uz hotel “Hyatt”, koja bi nosila naziv Ulica 9. svibnja 1945., ograda je po nalogu komunalnih redara uklonjena od strane djelatnika Obala i lučica, a novu su stanari ponovno postavili.


Kamioni preko čestice


– Na ovu su tribinu bili pozvani i predstavnici Grada, tako da gradonačelniku i službama šaljem poruku kako su ogradu jednom, bez naloga i potpisa, bespravno uklonili. To je kazneno djelo krađe. Drugi im to put nećemo dopustiti. Osobno ću gradonačelnika prijaviti za krađu, ako dođu bez naloga, poručio je Radeta.


Stanari 70-ak stanova i vlasnici parcela u Ulici Miroslava Krleže 1, ponukani nizom događaja i različitim medijskim objavama, suvlasnici zgrade M. Krleže 1A-G tvrde kako nova prometnica koja bi služila kao spoj postojeće Ulice Miroslava Krleže i Obale kneza Trpimira dijelom zadire u privatnu česticu, k.č.: 3508/2, k.o., u vlasništvu suvlasnika zgrade Miroslava Krleže 1A-G, a uz to prolazi neposredno uz spremnik lako loživog ulja koje služi kao pogonsko gorivo postojećeg tehničkog sustava grijanja što je potencijalno u suprotnosti s postojećim protupožarnim propisima.



U ime stanara Neven Vlakić je istaknuo kako se radovi na hotelu cijelo vrijeme odvijaju tako da vozila svakodnevno prolaze kroz njihovu česticu.


– To smo mi prešutno i dopustili jer, naglašavam, nemamo problem sa izgradnjom hotela, pa čak ni dviju zgrada koje se planiraju izgraditi. Ja sam bio zaposlenik Maraske u periodu kada se ona iz stare zgrade selila u novu te itekako dobro znam da je na mjestu gdje danas prolaze radni kamioni, bio zid, kazao je Vlakić.


Nije bila cesta


– U tom postupku Općinski sud u Zadru pogrešno je upisao vlasnike posebnih dijelova u predmetnoj zgradi – stanova i poslovnih prostora kao suvlasnike na cijeloj čestici zemlje na kojoj se zgrada nalazi.


Predmetna nekretnina u naravi ima površinu od 6.594 m2, od koje najveći dio čini javno dobro u općoj uporabi u vlasništvu nadležne jedinice lokalne samouprave, poručili su ranije iz Gradske uprave.


– Jedina vrata koja su se nekad davno otvarala metalna su crvena vrata ovdje u blizini, no mi radnici kroz njih nismo smjeli proći. Put koji Grad svojata tako, možemo dokazati, nikada nije bila pristupna cesta do stare tvornice, ističe Vlakić, dodavši kako stanari već imaju četiri pravomoćne odluke u svoju korist.


– Čestica uz koju stoje naši kontejneri za otpad zapravo je naš podzemni spremnik za lož ulje, za čiju smo sanaciju, te prelazak na dizalice topline dobili preko tri milijuna eura europskih sredstava preko Ministarstva prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine.


Umjesto tanka za lož ulje, na istoj će čestici biti infrastruktura za dizalice topline. Kada bi navedena cesta postala dvosmjernom, naš bi projekt itekako bio upitan.


Kako zbog toga što bi promet vozila mogao oštetiti infrastrukturu koja se treba ugraditi, tako i zbog činjenice da se cesta ponovno treba zatvoriti kako bi se mogla iskopati i ugraditi nova infrastruktura, rezimirao je Vlakić.