Četvrtak, 30. svibnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

25 C°

KAŠNJENJE POŠTANSKIH USLUGA

Poštu na Ugljanu nije imao tko dostaviti: 'Nitko nas nije obavijestio da poštara nema...'

Autor: Nikolina Lucić

17.11.2023. 17:29
Poštu na Ugljanu nije imao tko dostaviti: 'Nitko nas nije obavijestio da poštara nema...'

Foto: Ilustracija/VEDRAN KARUZA



Da je situacija sa kašnjenjem poštanskih usluga na širem zadarskom području odavno postala našom svakodnevicom znaju već i ptice na grani. No, situacija na otoku Ugljanu poprimila je novu razinu katastrofe. Naime, redakciji Zadarskog lista javio se jedan od žitelja mjesta Ugljan, inače austrijski državljanin, koji je odlučio mirovinu provesti u miru i uz more, ali mira u selu nema već više od tri tjedna, otkada se selom zadnji put pročuo zvuk poštanskog motora.


Zadarski je list, a i kolege iz drugih medija već izvještavao kako Hrvatska pošta već neko vrijeme ima velikih problema s otkazima radnika, naročito terenskih poštara, kojima se sa svakim odlaskom kolega povećava opseg posla, a plaća ostaje nepromijenjena.


Snađi se druže


Situacija iz Ugljana koju nam je prepričao Austrijanac Robert Regnemer poprimila je apsurdne karakteristike, jer mještani su bili prisiljeni svoju poštu sami tražiti u tri kartonske kutije ostavljene u lokalnom poštanskom uredu, koji u periodu izvan sezone dnevno radi samo dva sata od osam do 11 ujutro.




– Nitko nas nije obavijestio da poštara nema, te da se pošta svim mještana skuplja u lokalnom uredu i nitko ju nema dostaviti. Zamislite kakav je to samo kaos nastao kada sam prije nekoliko dana u tom malom poštanskom uredu zajedno s nekolicinom drugih sumještana mahnito kopao po kartonskim kutijama punima nerazvrstane pošte tražeći spomen svoga imena ili adrese, kazao nam je Regnemer, dodavši kako su djelatnici pošte u Preku bili izrazito ljubazni pojašnjavajući mu nastalu situaciju.


No, kaos na koji je naišao u svojoj lokalnoj pošti ostavio ga je bez riječi. Tenzije su brzo rasle, kao i nervoza mještana ogorčenih činjenicom da već tri tjedna nisu primili poštu, naročito režije koje treba platiti, kao i važne dokumente, na koje neki od njih uzalud čekali.


– Cijela je ta situacija vrlo brzo poprimila kaotične odlike. Mještani su bili uzrujani i jedni se preko drugih gurali da dođu do kutija s poštom. Ja nisam jedini strani državljanin koji se trajno doselio na otok i bili smo nemalo iznenađeni ne samo činjenicom da na otoku nema dovoljno poštara, već i time da nas nitko nije obavijestio da će pošta kasniti i uopće neće biti dostavljena. Situacija je zasad riješena, ali što će biti u budućnosti ono je što nas najviše zabrinjava, poručio nam je Regnemer, a mi smo upit poslali i Službi za korporativne komunikacije Hrvatske pošte odakle smo dobili odgovor kako je HP na otoku Ugljanu u kratkom samo razdoblju ostala bez stalnih poštara koji su poznavali otok.


Interna inspekcija


– Naime, od dvojice poštara jedan je otišao iz sustava dok je drugi odsutan zbog bolovanja. Kako bi sve pošiljke bile uručene primateljima kolege su na otok poslali sve raspoložive poštare. Na Ugljanu trenutno dostavljaju tri poštara i nije točno da poštara nema na terenu, kazali su nam, dodavši kako novi kolege ne poznaju teren na kojem ima neispravno navedenih adresa i kućnih brojeva, a ponekad nedostaje bilo kakvih oznaka na kući.


– Kolege na zamjeni u takvim se uvjetima teško snalaze što posljedično rezultira dostavom koja traje dulje od predviđenog ili vraćanjem pošiljaka pošiljatelju. Novi poštari vode se isključivo adresom koja je navedena na pošiljci, obzirom da osobno ne poznaju korisnike. Poštari na terenu ulažu maksimalne napore kako bi sve pošiljke uručili primateljima na otoku Ugljanu i očekujemo stabilizaciju situacije u kratkom roku, poručili su nam iz HP – a upozorivši građane kako je važno da ažuriraju svoju adresu  svim pošiljateljima od kojih trajno ili periodično primaju pošiljke te da na pogodnom mjestu smjeste poštanski sandučić sa jasno napisanim imenom stanara i kućnim brojem.


– Vezano uz događaj u poštanskom uredu 23275 Ugljan o kojem ste nas obavijestili, odmah smo poslali kontrolu na teren koja će utvrditi sve činjenice. U slučaju da se utvrdi kako su korisnici sami tražili vlastite pošiljke, uključeni radnici bit će sankcionirani, jer takav način preuzimanje pošiljaka nije u skladu s propisima, kako internim tako i zakonskim i ne zadovoljava standarde poslovanja Hrvatske pošte. Takve situacije se ne smiju događati i ispričavamo se korisnicima te im zahvaljujemo na razumijevanju, zaključili su na kraju svog dopisa iz HP – a.