Foto: Mislav Klanac
Na službenim stranicama Hrvatskog autokluba (HAK) objavljeno je da je u Republici Hrvatskoj obavezna zimska oprema za sve vrste vozila, osim vozila oružanih snaga RH, od 15. studenog 2023. do 5. travnja 2024. godine. Ova obaveza vrijedi neovisno o vremenskim uvjetima i stanju kolnika na zimskim dionicama javnih cesta.
Pod zimskom opremom motornih vozila kategorija M i N, s najvećom dozvoljenom masom do 3,5 tone, podrazumijevaju se četiri zimska pneumatika ili četiri ljetna pneumatika s najmanjom dubinom profila od 4 mm, uz dodatak lanaca za snijeg koji su prikladni za postavljanje na pogonske kotače. Pritom HAK naglašava kako ljetne gume nisu nikako prikladne za vožnju po snijegu jer je pri nižim temperaturama s njima zaustavni trag duži, što može predstavljati veliku opasnost za vozače, ali i njihove suvozače.
Čim temperatura padne
Na primjer, pri temperaturi od – 10ºC, automobil s ljetnim gumama pri brzini od 60 km/h zaustavit će se nakon 55 metara, dok će se automobil sa zimskim gumama zaustaviti nakon 44 metara. Pored toga, ističu kako se ljetne gume trebaju zamijeniti zimskim čim temperatura zraka padne ispod +7ºC zato što u takvim uvjetima ljetne gume gube elastičnost i svojstvo prijanjanja na kolonik.
Odlučili smo upitati Zadrane kakva je njihova praksa i smatraju li da je promjena guma neophodna.
Roko Klasanović podijelio je s nama svoje iskustvo mijenjanja guma, istaknuvši kako trenutno ne putuje toliko puno kao nekada, ali svejedno mijenja redovito gume iz sezone u sezonu.
– Za razliku od većine ljudi koje poznajem, koji mijenjaju gume tek kada se potroše, preferiram redovito zamijeniti ljetne i zimske gume. Smatram kako je to važno, ne samo zbog hladnoće, već i zbog masnoće i kiše na kolniku, istaknuo je Roko.
Mlada Kata Milković otkrila je kako, usprkos tomu što ima svoj automobil, ne vodi brigu oko mijenjanja guma jer se za to pobrine njezine otac.
Tata mijenja gume
– Tata mi mijenja gume svaku godinu do dvije. Uglavnom su u pitanju all-season gume. Međutim, mislim da za nas vozače iz Zadra i nisu toliko neophodne zimske gume s obzirom na blage zimske uvjete gdje temperature nisu toliko niske, rekla je Kata, dok je njezina prijateljica Klara Glavota kazala kako je mijenjala gume dok je vozila svoj automobil.
– Prije sam imala vlastiti automobil i mijenjali smo gume svake dvije godine. Isto kao u Katinom slučaju, koristili smo samo sezonske gume, iako sam tada živjela u Imotskom gdje su zime oštrije u odnosu na Zadar, istaknula je Klara i dodala kako sada samo povremeno vozi službeni auto, pa ne mora voditi brigu o tome.
Sreli smo i gospodina Marijana koji se više ne mora opterećivati zamjenom ljetnih i zimskih guma, jer kako kaže, više ne putuje tako često.
– Ne moram se više opterećivati s mijenjanjem zimskih guma. Prije sam svako malo vozio do Zagreba i natrag, pa sam redovito mijenjao gume. Međutim, sada nemam potrebe za tim. Došao sam u godine u kojima više nemam potrebu mijenjati gume, a niti žene, našalio se Marijan.
najnovije
najčitanije
Plodovi zemlje i mora
korisni savjeti
Preporučuje se obaviti jesensku gnojidbu tla
Zadar
crpna postaja maestral
Odvodnja uputila javni poziv stanovnicima dviju zadarskih ulica
Plodovi zemlje i mora
Prognoza FAO-a
Kava, kakao i čaj podižu troškove uvoza hrane u 2024.
Hrvatska
hrejting
Milanović i dalje vodi, najveći protivnik Primorac
Vinske kronike
poznata sorta
ZADAR VS. SVIJET Regionalne specifičnosti cabernet sauvignona širom svijeta
Županija
SILBA
FOTO Katamaran Jadrolinije udario o obalu Božave
Kultura
Alba Miočev
Mlada zadarska slikarica osvojila Grand Prix: “Bitno je da svaki dan uđem u atelje, čak i ako ne slikam…”
Županija
TUŽNI ODLAZAK
VIŠE OD BRODA Šarini su živjeli s ‘Princem Zadra’: ‘Godinama smo radili s njim, živjeli, dizali…’
Scena
IRIS PETRAČ
Tko je supruga Novice Petrača? Bivša zadarska novinarka i glasnogovornica Grada Zadra
Županija
POTPORE