Petak, 22. studenog 2024

Weather icon

Vrijeme danas

18 C°

Nautički sajam

[FOTO] Otvoreno jubilarno, 25. izdanje Biograd Boat Showa

Autor: Nikolina Lucić

25.10.2023. 14:17
[FOTO] Otvoreno jubilarno, 25. izdanje Biograd Boat Showa

Foto: BBS



Od igle do kapitalca. Tako se u jednoj rečenici može sažeti najvažnije europsko okupljanje profesionalaca i zaljubljenika u nautičku plovidbu.  Jubilarni 25. Biograd Boat Show, najveći strukovni i izložbeni nautičkog sajma u našem dijelu Europe još je jednom otvorio svoja vrata zaljubljenicima u more i nautiku. Bilo da se traži novo plovilo, oprema ili pak samo ugodno druženje, BBS je oduvijek sinonim kvalitete u nautici, kao i »hub« za sve najvažnije domaće i međunarodne proizvođače plovila i nautičke opreme, koji često čekaju upravo listopad kako bi u Biogradu predstavili svoje najnovije proizvode.


Festival svjetske nautike


Tijekom proteklih 25 godina BBS je evoluirao od skromnog regionalnog sajma u veliki međunarodni događaj, predstavljajući jadransku nautičku regiju na svjetskoj sceni. S ponosom nosi titulu zlatnog člana Međunarodne udruge organizatora nautičkih sajmova (IFBSO) s 36 istaknutih takvih lokacija u svijetu, a u koju je učlanjen promovirajući visoke standarde u organizaciji i doprinoseći razvoju nautičke industrije.


Goran Ražnjević, predsjednik Uprave Ilirije d.d. naglasio je kako je nautički turizam najpropulzivnija hrvatska gospodarska grana sa elementima luksuza, koja raste iz sezone u sezonu.




– Već 25 godina organiziramo ovaj sajam, a krenuli smo od samog početka, regionalnog sajma, da bi s godinama narasli do ovog nivoa i s ponosom nosimo titulu top pet nautičkih sajmova u Europi. Preko 400 izlagača sa 40 premijera samo je djelić onoga što će posjetitelji do kraja tjedna moći vidjeti, poručio je Ražnjević, naglasivši kako je BBS nezamjenjivo odredište svih koji vole more i nautiku, ali i žele čuti sve najvažnije poslovne i tehnološke informacije.
– U 600 smo fotografija pokušali predstaviti vizuru grada Biograda, njegova panorama i kako je rasla nautika kao djelatnost i kako se 25 godina stvarao naš sajam. Ilirija godinama razvija integrirani proizvod, koji svake godine nudi nešto novo, posebno i dosada neviđeno, rekao je Ražnjević, dodavši kako na ovaj važan jubilej vrijedi zahvaliti se svima onima koji su imali učešće u stvaranju BBS – a.


– Ovog sajma, njegovog renomea i imidža u turističkoj i nautičkoj struvi ne bi bilo bez svih naših dioničara, kolega i djelatnika. Koji već više od dva desetljeća daji najbolje od sebe kako bi Biograd zadržao svoj položaj u nautičkoj lepezi, kazao je Ražnjević.


Nautika je u Hrvatskoj mlada gospodarska grana.


– No, nautički je turizam star onoliko koliko je star u Biogradu na Moru, gdje je ’76. godine ciljano i namjenski dopuštena izgradnja prva lučiča nautičkog turizma, kada termin nautika nije dominirao turističkom industrijom. 40 čarter plovila tada je prvi put zaplovilo naših arhipelagom i do dana današnjeg ostalo najvažnijom prekretnicom hrvatskog turizma. Danas je Biograd dom najbećoj hrvatskoj čarter floti. Ilirija kao nositelj turističkog razvoja biogradske rivijere ima svoje prste u svim kvalitativnim segmentima industrije, kao i u potpori donošenju zakonskih izmjena koje vode ka boljitku cijele industrije, a ne samo onima najvećima, pojasnio je Ražnjević, podsjetivši kako najmanji dionici nautičke industrije, brodograditelji i inovatori na svojim leđima nose sav teret daljnjeg razvoja nautičkog turizma.


– Ponosni smo stoga biti samo malim djelićem tih promjena. Ovaj je sajam od malog broja rabljenih plovila s godinama postao dom svim najvažnijim primjercima brodica, nautičke opreme i proizvoda. Gotovo 2/3 marine ojupirao je ovaj sajam. I to ne bez razloga. Naši vjerni posjetitelji i izlagači temelj su naše tradicije i budućnosti. Unatoč svim krozama i preprekama održali smo kontinuitet i nikada nismo presjekli liniju između posjetitelja i ponuditelja, podsjetio je Ražnjević.


Druženje koje se ne propušta


Sajam je izrastao i u prvorazredan gospodarski događaj u Biogradu i Zadarskoj županiji koji se koncem listopada puni posjetiteljima i potrošačima i oživljava Biograd i širu rivijeru značajno produžavajući sezonu. Sajam je kruna nautičke sezone, koja traje punih sedam mjeseci, od početka travanja do kraja listopada. Dakle, sajam okončava tekuću i najavljuje iduću nautičku sezonu. Na sajmu izlagači ugovaraju poslove za narednu godinu. To je jedna od brojnih vrijednosti sajma.


Dragan Kovačević, potpredsjednik HGK za turizam i poljoprivredu podsjetio je na važnost koju ovaj. Nakveći nautički sajam u ovom dijelu Europe ima za naše gospodarstvo, imidž i brendiranje na turističkom tržištu.


– Biti ćemo predvodnici održivog turizma, a upravo se u Biogradu kuhaju temelji te promjene, jer nautički turizam nosi veliki udio u naporima dekarbonizacije cijele turističke industrije. Sa ovog ćemo skupa i poslati jasnu poruku marinama.koje su 30 godina ulagale u infrastrukturu, edukaciju i kvalitetu, jer država kod provedbe novog Natječaja za koncesijsko odobravanje treba vjrednovati njihovu kvalitetu i postignuća vodeći se najboljim djelovima nobog Zakona o pomorskom dobru i nautičkim lukama. Mi ćemo se u HGK i dalje zalagati za promjenu klasifikavije nautičke industrije, kako bi oni bili dijelom industrije kojoj i pripadaju – turizma, pojasnio je Kovačević, najavivši žustru raspravu u sklopu 7. Dana hrvatske nautike HGK.
Paralelno sa sajmom nautike, Biograd B2B nautička poslovna platforma omogućuje poslovnim posjetiteljima da se registriraju u Biograd B2B poslovni imenik te unaprijed zakažu sastanke s tvrtkama od interesa i prisustvuju networking događajima.


U sklopu biogradskog B2B-a odvija se opsežan kongresni program koji uključuje HGK 7. Dane hrvatske nautike od 25. do 27. 10. 2023., uključujući brojne sastanke industrijskih udruženja, poslovne prezentacije i umrežene društvene događaje.


Croatia Charter Expo – Hrvatska ima daleko najveću flotu charter jahti na svijetu s više od 4500 jahti, a središnje mjesto okupljanja industrije je Croatia Charter Expo B2B događaj koji se održava od 25. do 26. listopada tijekom sajma nautike. Za nautičare zainteresirane za dobro održavane rabljene jedrilice bit će dostupne informacije o stotinama starijih modela jedrilica koje su oslobođene ugovora o najmu. To je i najbolje vrijeme za dobar posao.


Iduću će godinu sektor dočekati sa dva nova zakona – Zakonom o turizmu i Zakonom o pomorskim dobrima, o kojima se raspravljalo na stručnim panelima.
Ovogodišnji Biograd Boat Show rasprodao je izložbeni prostor i održao se u vrijeme vrlo snažnog nautičkog tržišta, gdje je potražnja za plovilima u cijeloj Europi velika, a ponuda sve manja. Budući da su rokovi isporuke novih plovila sve dulji, ovo je bila jedinstvena prilika vidjeti najveći izbor plovila u regiji.


Foto


Jubilarni 25. Biograd Boat Show


avatar

Snimio: Luka Jeličić


25.10.2023. 16:59








































































Galerija

Foto: Luka Jeličić


Lider nautičkog turizma


Najveći sajam nautike i plovila, koji više od dva desetljeća organiziraju Ilirija d.d. i marina Kornati, nosi više od titule nautičkog sajma. To je mjesto susreta eminentnih proizvođača i trgovaca, zaljubljenika u plovidbu i strukovnih organizacija.


Milan Šangulin, direktor BBS – a je pak rekao kako je ključ uspjeha sajma simbioza između izlagača i organizatora.


– 25 godina radimo na stvaranju lojalnosti kod partnera i izlagača, bez kojih ne bi bilo naših uspjeha. Tijekom pandemije bili smo samo jedan od tri europska sajma koji su se održali, što dovoljno govori o našoj ljubavi i poštovanju prema našim partnerima, posjetiteljima i građanima Biograda na Moru, grada bisera, grada “slučaja”, koji ponosno nosivtitulu hrvatske nautičke perjanice, kazao je Šangulin, podsjetivši kako BBS nije samo izložbeni sajam, već događanje koje redovito prati dobra zabava.


– Gastronomija je jedan od najvažnijih djelova našeg sajma, jer svim naših posjetiteljima želimo ponuditi sve najbolje od naše regije. Ne želimo se ograničavati samo napretkom u našoj industriji, već naše “pipke” raširiti kroz sve aspekte infustrije. Uspjelo nam je kombinirati B2C sa B2B komponentom. Profesionalcima judimo priliku ne d ase samo predstave krajnjim potrošačima, već i bolje povežu sa partnerima, ali i konkurentima. Naš “Croatia Charter Expo” nastavak je tradicije koju njegujemo dugi niz godina a zalog je daljnjem razvoju ovog dijela industrije, koji je već najveći u Europi i Hrvatsku svrstava na sam vrh turustičke piramide, podsjetio je Šangulin, dodavši kako danas s lakoćom obavljaju poslove koje su godinama mukotrpno odrađivali.
– Iz godine u godinu stvaramo pametniji, zanimljiviji i bogatiji sajam, koji nije namijenjen samo onima dubljeg džepa, već i posjetiteljima koji barem na jedan dan žele plovito svijetom luksuzne nautike. Već danas razmišljamo o sljedećoj godini, novim izazovima, ali i našoj tradiciji.


Dodano je više od 50 novih plovila u moru i više od 30 na kopnu, čime se ukupan broj povećao na oko 400 plovila do 24 metra, uz nastup preko 400 izlagača te predstavljanje više od 40 premijera plovila.


Dodana je 5. hala E u sjevernoj marini, kao i plutajući izložbeni štandovi na pontonskom mostu koji povezuju marinu Kornati sjever s marinom Kornati zapad.


Dom hrvatskog nautičkog turizma


Nautika je naš ključni turistički proizvod, koji pridonosi boljoj vidljivosti i profiliranju Hrvatske kao europske nautičke destinacije najviše kategorije. Okreće se održivom i socijalno zadovoljavajućem turizmu na zadovoljstvo svih njegovih dionika. Hrvatska je danas prepoznata kao kvalitetna turistička destinacija s raznolikom ponudom koja nije ograničena samo na ljetni dio godine. Nautika je u ovoj prihodovo najvažnijoj sezoni dala veliki doprinos, te će ostati u središtu strateškog napretka hrvatskog turizma. Nautičari puno troše, te se svrstavaju u najkvalitetnije turiste, tako da na njih uvijek treba obratiti veliku pozornost. Njega treba razvijati u skladu s ekološkim standardima i podizati kvalitetu marina.
Upravo je Biograd na Moru centar zadarskog, ali i hrvatskog nautičkog turizma, a sajam Biograd Boat Show najvažniji promotor ljepota zadarskog arhipelaga i njegovih potencijala u sektoru nautičkog turizma.


Božidar Longin, župan Zadarske županije istaknuo je kako već četvrt stoljeća jesen u Biogradu počinje – na moru. Nakon ljetnih gužvi u Biograd uplovljava ono najbolje i najljepše što tržište plovila može u tom trenutku ponuditi.


– Počevši vrlo skromno, ovaj događaj danas je vodeći nautički sajam u srednjoj te jedna od najznačajnijih u Europi općenito. Iz godine u godinu organizatori unose novine, šire izložbeno područje te povećavaju ponudu. Čak ni pandemija nije prekinula kontinuitet održavanja Biograd boat showa. Ilirija je dokazala kako je bila veliki vizionar spojivši u ovom događaju sve svoje adute s naglaskom na iznimno uspješnu marinu, kazao je Longin.


Naime, održavanje sajma ovakvih razmjera ne bi bilo moguće bez kvalitetne infrastrukture, a upravo nju ova marina osigurava.
– Ilirija je tvrtka koja je svoj rast uvijek dobro strateški planirala, a zatim planove odgovorno i uporno provodila u djelu.  Temeljitost i stručnost kao jedini pravi put prema uspjehu, pokazao se najboljim mogućim, ali i jedinim pravim, izborom. Ukupno poslovanje, okrunjeno organizacijom ovog osobitog sajma, Iliriju čini važnim kotačem u motoru gospodarskog razvoja Zadarske županije, dodao je župan.


Mihaela Kadija, direktorica Turističke zajednice Zadarske županije je podsjetila kako je Biograd na Moru središte hrvatskog nautičkog turizma.
– 25 godina tradicije podloga je i zalog za daljnu kvalitetnu budućnost hrvatskog nautičkog turizma što i vidimo u Biogradu svake godine. Sajam raste i kvalitetom i posjećenošću, što je dokaz da kontinuirana ulaganja u kvalitetu ponude i proizvoda donose rezultate, rekla je Kadija.


Osjetljiv ekosustav hrvatskog turizma


Državni tajnik u Ministarstvu turizma Tonči Glavina je pak dodao kako je pred nama uzbidljivo razdoblje u turističkoj industriji.


– Ovaj je sajam već 25 godina jedancod najvažnijih dijelova domaće turističke industrije, prilika za produljenjem turističke sezone i najvažnije mjesto za nove proizvode i inovacije. Pred nama je uzbudljivo razdoblje jer mijenjamo paradigmu naše turističke budućnosti. Dosegli smo maksimum turidtičkog razvoja i steli imidž na svjetskom tržištu, zbog čega i mijenjamo pogled na industriju i njezin daljnji rast. Zato se okrećemo suživptu turizma i lokalnih zajednica. Želimo očuvati naše posebnosti, aturizam koristiti kao generator bolje kvalitete života i katqlizator gospodarskog rasta. Naša se cjelokupna reforma turističkog sustava temelji na novim temeljima, stretegijqma. I planovima, a svi su oni okrenuto zelenom turizmu. Zakon o turizmu temelj je svih budućih pretpostavki i odluka, a destinacijama daje alate da se bolje profiliraju i kontroliraju vlastite turističke tokove, objasnio je Glavina, najqvivši i strategiju zelenog satelitskog računa. Koji će mjeriti direktne i indirektne,cali negativne prostorne i okolišne utjecaje turizma.


– Tako ćemo znati cijenu svake naše odluke i koraka kojeg poduzmemo. Već sada provodimo istraživački model kojim nam je cilj doći do izračuna koliko je trošak svakog gosta po plovilu, potrošnja struje i vode. Mjerimo njegov negativan učinak i otpad koji stvara, kako bi razvili svijest kako mjeriti i što preporučiti, najavio je Glavina, podsjetivši kako su temelj hrvatskog turizma inovativne politike koje nitko na svijetu još ne provodi.


– Ne smijemo se libiti razgovora o našim limitima, ali i činjenice da se negativna ponašanja i odluke moraju limitirati. Mozaik hrvatskog turizma osjetljiv je ekosustav. U njemu svi trebaju prepoznati svoju odgovornost i djelovati kao čvrsta karika u lancu održivog hrvatskog turizma, zaključio je Glavina, dok je 25. BBS službeno otvorio državni tajnik Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Josip Bilaver.


– O rekordima je sve već rečeno. Njima se ponosimo, a zbog toga svake godine i očekujemo više i bolje. Najveći festival nautičkog turizma u Europi u državi koja je dom 40 posto europske nautičke flote sa preko 50 tisuća stranih jahti i brodica koje plove našim morem ove godine razlozi su znog kojih dtojimo u vrhu svjetskognnautičkog turizma.
U zadnjih smo sedam godina uložili preko 300 milijuna eura u lučku infrastrukturu, komunalne lučice i vezove. Renesansa naše obale termin je koji već nadilazi naša obećanja. Preko 20 godina Zakon o pomorskom dobru i pomorskim lukama nije se mijenjao. Zato smo njegovim najnovijim izmjenama pokušali balansirati interese poduzetnika i ribara sa potrebama održivog razvoja i zaštite okoliša, što nije bilo nimalo jednostavno. Ali to nije niti trebalo biti lako, jer nautički turizam i pomorstvo veliki su i snažni zamašnjaci našem gospodarskom rastu, istaknuo je Bilaver.