Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

12 C°

Produktivna godina

Najvažnije je da smo nakon pandemijske stanke uspjeli vratiti našu publiku

Autor: Nikolina Lucić

07.01.2023. 18:15
Najvažnije je da smo nakon pandemijske stanke uspjeli vratiti našu publiku

Foto: Arhiva ZL



Iza zadarske je kazališne kuće godina ispunjena uspjesima i premijerama. HNK Zadar je u koprodukciji s Kazalištem lutaka Zadar na daske donio premijeru »Predstave Hamleta u selu Mrduša Donja«, u režiji Dražena Ferenčine, za koju je Ivica Pucar zaslužio Nagradu hrvatskog glumišta za najbolju sporednu mušku ulogu u dramskoj predstavi, kao i premijeru »Umišljenog bolesnika« u režiji Vinka Radovčića. Nakon dvogodišnje se pandemijske stanke vratio i »Zadar Jazz and Blues Festival«, koji je u grad ponovno doveo najbolje svjetske jazz umjetnike. Godinu iza nas rezimirao je stoga ravnatelj HNK-a Renato Švorinić.


– Godina za nama je bila izuzetno uspješna za naše kazalište, a prije svega ju je obilježio prestanak pandemijskih uvjeta i povratak publike u kazalište u okvirima prije karantene. Godine 2022. smo realizirali dvije vlastite profesionalne produkcije »Predstavu Hamleta u Mrduši Donjoj« i »Umišljenog bolesnika«, tri produkcije dramske radionice pod vodstvom Žane Bumber i dvije koprodukcije s »Dramom plus« i Zadarskim plesnim ansamblom na Kazališnom ljetu. Uz gore navedene produkcije, organiziran je niz gostovanja u dramskoj pretplati i izvan nje. Važno je istaknuti da se publika vratila u kazalište te da se posjećenost vratila na brojke iz 2019. godine, jer je najvažnije da smo i u ovakvim uvjetima u kojima smo radili posljednje dvije godine uspjeli zadržati našu publiku, kazao je Švorinić, istaknuvši kako su u protekloj godini imali dvije velike ansambl predstave s velikim autorskim i produkcijskim timom koje su naišle na dobar prijem publike i kritike.


Dobar prijem publike i kritike


– Držali smo se naše strategije proteklih godina da u produkciju predstava uključimo što više domaćih snaga, glumaca, scenografa, kostimografa, što je i jedna od naših najvažnijih misija. Isto tako, naš zadarski glumac Ivica Pucar dobio je nagradu hrvatskog glumišta za najbolju sporednu mušku ulogu u »Predstavi Hamleta u Mrduši Donjoj », istaknuo je Švorinić.





Komad je to u kojem su na savršen način spojeni scenska i lutkarska umjetnost. Pojava lutki na sceni u komad je unijela novu dozu smijeha, ali i odmak od tradicionalne izvedbe predstave. Predstava je tako postala još bliža publici.


– Zadarsko kazališno ljeto je svakako domaći kulturni brend koji raste iz godine u godinu, a isto tako raste i posjećenost naših programa na Ljetu. Posljednjih godina Ljeto otvaramo vlastitom produkcijom – koprodukcijom, što daje na autentičnosti programima, a ta se produkcija nastavlja izvoditi u nastavku naše dramske sezone, poručio je Švorinić, jedan od najglasnijih zagovaratelja jazz scene i festivala u gradu.


– Integralni dio programa Zadarskog kazališnog ljeta je i Zadar Jazz & Blues festival u dvorištu Muzeja antičkog stakla, na koji pokušavamo dovesti renomirane inozemne glazbenike i koji privlači veliku pozornost, ne samo domaće publike već i gostiju koji se u tom periodu nalaze u Zadru. Zadar Jazz & Blues festival, koji je ove godine proslavio osmi rođendan, samim tim obogaćuje kulturnu i turističku ponudu rekao je Švorinić, rekao je ravnatelj HNK-a dodajući kako je to manifestacija koja ima svoj život, povijest i vjernu publiku.


Spor starijih i mlađih


– Druga velika produkcija u prošloj nam je godini bio »Umišljeni bolesnik« u režiji Vinka Radovčića, koju je publika jako dobro prihvatila, kazao je Švorinić.


Predstava je to koja progovara o starom društvu koje odbija bilo kakve promjene te se dogmatično drži tradicije ne pitajući se za dobro i loše naspram mlađeg sloja koji je razigran i zaljubljen, te ne poznaje konvencije i ne priznaje tradicije boreći se za svoje mjesto pod suncem, što je savršeno dočarano ljubavnim trokutom Angelique – Cleanta – Thomas. Pogrbljenog i »boležljivog« hipohondra Argana Liverić je savršeno utjelovio svojim specifičnim držanjem i facijalnim ekspresijama, koje su bile još izražajnije zbog izvrsne scenske šminke.


– Zadarska kulturna scena posljednjih godina kontinuirano raste, broj prostora za izvedbene umjetnosti se povećao, sve više mladih participira u umjetničkom stvaralaštvu, bilo kroz institucije ili izvan njih, te se svakako nadam da će se taj trend zadržati i u budućnosti. Ono o čemu treba intenzivno razmišljati i tražiti rješenja je svakako ljetna pozornica, koja bi omogućila ne samo Kazalištu, već i drugim kulturnim subjektima, organiziranje većih dramskih produkcija i koncerata tijekom ljetnih mjeseci, poručio je Švorinić.