Foto: Morski.hr
Prošlo je nekoliko dana od stravičnog sudara jahte s ribaricom na Murterskom moru u kojem je smrtno stradao 61-godišnji brodski kuhar Vratislav Ugrinić. Kapetanu jahte, Žarku Mrkušiću, koji je izazvao sudar, sudac Županijskog suda u Šibeniku odredio je 30 dana pritvora dok se istraže sve okolnosti tragedije.
Pridržavanje sigurnosnih propisa
Zasad je otkriveno da kapetan jahte nije primijetio ribaricu na vrijeme i nije poduzeo potrebne mjere kako bi izbjegao sudar, što je dovelo do tragičnih posljedica. Ova nesreća je podsjetnik na važnost pridržavanja sigurnosnih propisa i pravila na moru. Svaki kapetan plovila mora biti svjestan svoje odgovornosti prema putnicima i drugim sudionicima u prometu kako bi se izbjegle ovakve tragične situacije. Zbog prekomjerne brzine i nepoštivanja pomorskih propisa, posljedice mogu biti pogubne, kao što je pokazao ovaj tragični slučaj.
Kontaktirali smo kapetana ribarice, Tomislava Jakovljeva, kako bi nam opisao ovu nesreću iz svoje perspektive.
– Ja sam netom prije nesreće bio na pozivu sa svojim kolegom te izlazio kroz svoja desna vrata i pogledao nazad, u tom trenutku sam vidio jahtu kako nenormalnom brzinom ide prema nama, ispustio sam mobitel i krenuo vikati »Bježite ljudi, ubit će nas«. Već nakon deset sekundi je jahta udarila u nas, nije bilo vremena za drugačiju reakciju. Također, nitko od moje posade ga nije uspio vidjeti jer su svi bili na lijevoj strani broda, a jahta je udarila u nas s desne strane pod kutom od 35 do 40 stupnjeva, započeo je Jakovljev.
– Na jahti nije bilo nikoga na timunu, brod je bio pod autopilotom tako da nije došlo do nikakvog izbjegavanja, već do samog udarca. Kapetan jahte se nije nikome obratio nakon nesreće, ni meni ni mojim ljudima na brodu, dok smo mi odmah nakon nesreće stupili u pomoć njemu i njegovoj obitelji, nastavio je Jakovljev dodajući da je na mjesto nesreće prva stigla Kapetanija nakon sat vremena i dvadeset minuta, a policija je stigla nekih deset minuta nakon Kapetanije.
Plovila bez nadzora
– Kasnije sam saznao da je kapetan jahte nakon nesreće tvrdio da on nije kriv i da nas nije vidio na radaru. No, da je bio na svojoj poziciji, vidio bi nas, međutim on se nalazio na nekom dijelu broda gdje nije trebao biti. Danas je najveći problem što brojne jahte plove pod autopilotom, dakle nema nikakvog zapovjednika ili skipera, što predstavlja veliki rizik jer su plovila praktički bez nadzora. Na ovaj način se i događa većina nesreća na moru jer svatko misli da zna upravljati brodom, zaključio je Jakovljev.
Očekuje se da će istražni postupak otkriti sve relevantne činjenice, a sada je ključno podsjetiti se na važnost stroge primjene sigurnosnih propisa i pažljivog ponašanja na moru kako bi se spriječile buduće slične nesreće.
najnovije
najčitanije
Ostali sportovi
2. Futsal liga
Malom Parizu mjesni derbi, kriza Sukošana
Zadar & Županija
vrijedno djelo
Plenković će papi darovati knjigu koju je uredila zadarska profesorica
Zadar & Županija
PITANJE SA SKUPŠTINE
Mate Lukić: Županija plaća liječenje Egipćanina optuženog za napastvovanje! Bolnica: Nije istina
KK Zadar
ABA liga, 9. kolo
Košarkašima Zadra večeras u goste stiže Vienna, protivnik po mjeri ali i vrlo opasan
Footopis
MARSEJSKI RULET
Doživjeli su bolno prizemljenje, odgojili su zvijezde, a sada žele svrgnuti ‘kralja’ s trona
Crna Kronika
Nesreća
ZAVRŠEN OČEVID 26-godišnjeg radnika pregazio 19-godišnji kolega
Zadar
NE ZNA SE KRIVAC
OBRAT! Šibenski aktivist uhićen zbog sumnje da je razbio spomen-ploču sad će tužiti policiju
Zadar
Nova funkcija
Bivši župan postao savjetnik, evo gdje će raditi
Scena
ĐURĐICA BARLOVIĆ
Pjevačka ikona preminula je prije 33 godine u zadarskoj bolnici, ostavila je neizbrisiv trag
Hrvatska
UŽASNE UVREDE!