Foto: Morski.hr
Prošlo je nekoliko dana od stravičnog sudara jahte s ribaricom na Murterskom moru u kojem je smrtno stradao 61-godišnji brodski kuhar Vratislav Ugrinić. Kapetanu jahte, Žarku Mrkušiću, koji je izazvao sudar, sudac Županijskog suda u Šibeniku odredio je 30 dana pritvora dok se istraže sve okolnosti tragedije.
Pridržavanje sigurnosnih propisa
Zasad je otkriveno da kapetan jahte nije primijetio ribaricu na vrijeme i nije poduzeo potrebne mjere kako bi izbjegao sudar, što je dovelo do tragičnih posljedica. Ova nesreća je podsjetnik na važnost pridržavanja sigurnosnih propisa i pravila na moru. Svaki kapetan plovila mora biti svjestan svoje odgovornosti prema putnicima i drugim sudionicima u prometu kako bi se izbjegle ovakve tragične situacije. Zbog prekomjerne brzine i nepoštivanja pomorskih propisa, posljedice mogu biti pogubne, kao što je pokazao ovaj tragični slučaj.
Kontaktirali smo kapetana ribarice, Tomislava Jakovljeva, kako bi nam opisao ovu nesreću iz svoje perspektive.
– Ja sam netom prije nesreće bio na pozivu sa svojim kolegom te izlazio kroz svoja desna vrata i pogledao nazad, u tom trenutku sam vidio jahtu kako nenormalnom brzinom ide prema nama, ispustio sam mobitel i krenuo vikati »Bježite ljudi, ubit će nas«. Već nakon deset sekundi je jahta udarila u nas, nije bilo vremena za drugačiju reakciju. Također, nitko od moje posade ga nije uspio vidjeti jer su svi bili na lijevoj strani broda, a jahta je udarila u nas s desne strane pod kutom od 35 do 40 stupnjeva, započeo je Jakovljev.
– Na jahti nije bilo nikoga na timunu, brod je bio pod autopilotom tako da nije došlo do nikakvog izbjegavanja, već do samog udarca. Kapetan jahte se nije nikome obratio nakon nesreće, ni meni ni mojim ljudima na brodu, dok smo mi odmah nakon nesreće stupili u pomoć njemu i njegovoj obitelji, nastavio je Jakovljev dodajući da je na mjesto nesreće prva stigla Kapetanija nakon sat vremena i dvadeset minuta, a policija je stigla nekih deset minuta nakon Kapetanije.
Plovila bez nadzora
– Kasnije sam saznao da je kapetan jahte nakon nesreće tvrdio da on nije kriv i da nas nije vidio na radaru. No, da je bio na svojoj poziciji, vidio bi nas, međutim on se nalazio na nekom dijelu broda gdje nije trebao biti. Danas je najveći problem što brojne jahte plove pod autopilotom, dakle nema nikakvog zapovjednika ili skipera, što predstavlja veliki rizik jer su plovila praktički bez nadzora. Na ovaj način se i događa većina nesreća na moru jer svatko misli da zna upravljati brodom, zaključio je Jakovljev.
Očekuje se da će istražni postupak otkriti sve relevantne činjenice, a sada je ključno podsjetiti se na važnost stroge primjene sigurnosnih propisa i pažljivog ponašanja na moru kako bi se spriječile buduće slične nesreće.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
trajno rješenje problema
Nema više prokuhavanja: U Splitu konačno rješavaju problem zamućene vode
Novosti
stanje neprihvatljivo
19 femicida ove godine: “Žene ne mogu čekati institucije koje ne reagiraju”
Nogomet
bez komentara
Predsjednik HNK Rijeka demonstrativno napustio stadion zbog nesportskog ponašanja domaćina
KK Zadar
Premijer liga, 11. kolo
Alkar gađao u ništa na Višnjiku, Jusup uspješno testirao Buljevića i odmorio nositelje
Novosti
ilegalni uvoz
POZNAT IZVOR ZARAZE Otkriveno kako je u Hrvatsku stigla kuga malih preživača
Scena
Popularni pjevač
Otkriveno gdje je Thompson otišao nakon drugog rasprodanog koncerta u Višnjiku
Županija
65. obljetnica
Preživio je havariju tankera “Petar Zoranić”: ‘Na čelu mi je ostao ožiljak, kad se pogledam u ogledalo, sjetim se poginulih kolega’
Županija
Za aktualnu akademsku godinu
Čak 50 benkovačkih studenata dobit će stipendije od Grada, evo koliko one iznose
Crna Kronika
Tragedija u Bedekovčini
GOTOV OČEVID Vatrenim oružjem ubio suprugu, majku četvero djece, a potom i sebe
Plodovi zemlje i mora
Degustacija mladih vina i maslinovih ulja