Srijeda, 11. prosinca 2024

Weather icon

Vrijeme danas

11 C°

IZBORNA SKUPŠTINA

Izabrano Turističko vijeće županijskog TZ-a i apostrofirani problemi

Autor: Nikolina Lucić

09.12.2024. 20:54
Izabrano Turističko vijeće županijskog TZ-a i apostrofirani problemi

Foto: Luka Jeličić



U sklopu Izborne skupštine Turističke zajednice Zadarske županije izabrani su novi članovi Turističkog vijeća, te su potvrđeni mandati skupštinara, a povela se i rasprava o aktualnim problemima u turizmu i njegovu zakonodavstvu. Samo je jedno novo ime u sazivu Vijeća i to ono Slađane Sudar, marketinške savjetnice Upravi Turisthotela d.d. koja je zamijenila Franu Skoblara. Potvrđeni su i mandati članova Skupštine, koji su prošli skupštine nižih razina.


I ove godine svaki od deset članova Vijeća, osim svoje gospodarske grane, pokriva i jedan dio naše regije. Dva su člana predložile strukovne organizacije – Gospodarska i Obrtnička komora. Slađana Sudar, Goran Ražnjević, Hrvoje Šestan, Marin Kirin, Marin Marasović, Natalija Andačić, Sonja Buljanović, Tomislav Fain, Valentin Gregov i Vladimir Dedić, novi su stari članovi Vijeća uz župana Božidara Longina, kao predsjednika Turističke zajednice.


Dizalice posvuda


– U turizmu se događaju velike promjene, stigli smo do granice kada se dobro treba razmisliti kuda dalje. Turizam se pretvorio u balon od sapunice. Smještajni kapaciteti, naročito u privatnom smještaju, se kontinuirano povećavaju, dodiruju se s brojem turista. Potrebe za još novih nema, ali dizalice su posvuda, istaknuo je župan Božidar Longin, kazavši kako noćni izlasci pred vrata Turističke zajednice i protesti ne služe na čast onima koji se ozbiljno bave turizmom, jer red je potreban.


Božidar Longin/Foto: Luka Jeličić




– Nelegalno tržište u turizmu pred nama stoji kao velika gromada koju se mora pogurati. Poplava novogradnje i visoke cijene nekretnina samo su dio od izravnih posljedica crnog tržišta, upozorio je Longin, dok je gradska pročelnica Upravnog odjela za gospodarstvo, obrtništvo i razvitak otoka Grozdana Perić istaknula kako se na nedavnoj sjednici Otočnog vijeća u Šibeniku apostrofirala ozbiljna prijetnja neadekvatnog praćenja i kontrole iznajmljivanja u turizmu.


– Jako je važno pod povećalo staviti crno tržište i bolje ga kontrolirati, jer samo njegovo postojanje podgrijava brojne druge probleme i odljev novca, naglasila je Perić i dodala kako sve zakonske izmjene treba dobro proučiti, kako ne bi došlo do kolizije zakonskih odredbi iz različitih oblasti.


– Crno tržište poremetilo je sve ustaljene turističke tokove. Na području županije nema mjesta gdje nije u zadnjih pet godina uređena pomorska komunalna infrastruktura, no i dalje živi rentanje plovila na crno na divljoj bovi ili komunalnom vezu, što prema našim procjenama uzrokuje manjak u proračunu od oko 15 milijuna eura, poručio je župan.


Oživljavanje zaleđa


– Taj novac ne dodiruje hrvatski proračun, zbog čega građani plaćaju skuplja komunalna davanja, rezimirao je Longin, dok je direktor Hrvoje Anić poručio kako ipak, kad se sve zbroji i oduzme trebaju biti zadovoljni turističkom godinom na izmaku.


– Ono što nas raduje, kao i proteklih godina bilježimo rast prometa u periodu pred i posezone. Prosječan je boravak u županiji duži od sedam noćenja. U dobu smo kada se rade predviđanja za sljedeću godinu, a pravu ćemo sliku vidjeti na proljeće. Tržište postaje sve zagušenije, a naši nam limiti i kapaciteti ne idu u prilog. Uvijek nam fale hotelski kapaciteti, kako bi se popunili upravo u ovom razdoblju. Hotelski su gosti oni koji će najčešće i putovati van tradicionalnog turističkog perioda i omogućiti otvorena vrata ugostiteljskih i hotelskih objekata tijekom cijele godine, naglasio je Anić i dodao kako su se privatnim inicijativama aktivirala i oživjela brojna područja u zadarskom zaleđu, koje turizam do prije nekoliko godina nije doticao.


Hrvoje Anić/Foto: Luka Jeličić


– Od ruralnih domaćinstava do luksuznih kuća za odmor i obnove jedinog obrovačkog hotela Kanjona Zrmanje do otvorenja hotela Hilton u Preku, puno je dobrih primjera kojima se možemo pohvaliti. Takvi objekti sami po sebi pridonose razvoju manje poznatih turističkih destinacija, uspjesi se šire na cijeli prostor regije jer zaobalje i otoci jedina su područja gdje se turizam u nas i može širiti, zaključio je Anić, ususret današnjoj konferenciji »Trendovi u interpretaciji lokalne gastrobaštine« na kojoj će riječi biti i o novom turističkom proizvodu naše regije »Welcome taste & buy«. To je kratak priručnik za sve u turizmu o tome kako jasno definirati i prezentirati neki doživljaj.