Zamislite da se za koju godinu nakon ugodnog slijetanja u Zračnu luku Zadar do samog centra grada za nekoliko minuta možete doći željeznicom, koja bi povezivala sve najvažnije infrastrukturne punktove u gradu. Iako je realizacija te ideje još daleko od gotove, u Bibinju je organizacijom sastanka na kojem je predstavljena samo jedna od fazi velikog projekta rekonstrukcije željezničke linije od Knina do Zadra, ispisana prva stranica u njegovu ispunjenju. Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, zajedno s načelnikom općine Bibinje Šimom Sekulom te županijskim i gradskim predstavnicima poslušao je prve planove koje HŽ Infrastruktura ima kako izgradila željezničku zaobilaznicu Bibinje, koja je jedna od pet fazi projekta u našoj regiji.
Nova bibinjska zaobilaznica
Riječ je o značajnom projektu obilaznice Bibinje, a prema procjeni HŽ infrastrukture, vrijednost radova na tračničkoj poveznici grada Zadra s lukom Gaženica i Zračnom lukom Zadar bit će nekoliko desetaka milijuna eura ukupno za željezničku zaobilaznicu naselja Bibinje i teretni kolodvor Gaženica te za rekonstrukciju pruge M606 Knin – Zadar na dionicama Knin – Radučić i Dalmatinska Ostrovica – Bibinje. Projekt obnove željezničke infrastrukture povećat će efikasnost i konkurentnost luke Gaženica, što će pridonijeti još kvalitetnijem prometnom povezivanju Zadra s ostatkom Hrvatske.
Mirko Franović, direktor Sektora za razvoj, pripremu i provedbu investicija i EU projekata HŽ infrastrukture predstavio je projekt i kazao kako je optimalno rješenje koje se razvija povezivanje zračnog i željezničkog prometa do samog centra Zadra kroz pet faza.
– Obilaznica Bibinje prva je faza, zatim slijedi dio od luke Gaženica do kolodvora, treća spoj do gospodarske zone Crno i Zračne luke, a peta razmatra spajanje centra grada kroz ostale mreže. Faza Gaženica – Bibinje – Sukošan vrijedi oko 70 milijuna eura. Trasa od 7, 8 kilometara planirana je s tunelom kroz općinu Bibinje, gdje bi se iznad Sukošana odvojili od postojeće trase i tunelom kroz Bibinje kod Lonića spojili s postojećom trasom u Gaženici. Planira se i gradnja teretnog kolodvora Gaženica s parkom od četiri kolosijeka i dva izvlačna kolosijeka s nadvožnjacima, pristupnim cestama i infrastrukturom za hitne situacije, pojasnio je Franović.
Ministar Butković je pak naglasio kako inicijativa za izmještanjem trase postoji već dugi niz godina, a HŽ Infrastruktura se od prošle godine, kada joj je ministarstvo izdalo nalog za rješavanjem ovog problema, bavi najpovoljnijim načinom izmještanja pruge i njezinim daljnjim spajanjem s postojećom teretnom i putničkom infrastrukturom.
Naime, studija o izmještanju pruge pokazala je kako je najbolje rješenje izgradnja tunela kojim bi se Zadar povezao s ostatkom pruge prema Kninu. Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture ocijenilo je da je ovo financijski i ekološki najbolja varijanta, jer je najprihvatljivija i mještanima Bibinja koji već desetljećima od države traže izmještanje pruge opasne za njihovo mjesto.
Gradska željeznica do Poluotoka
– Budući da je ugovor potpisan u svibnju ove godine, očekuje nas i vremenski i financijski složeni zahvat. Dio je to jedne veće cjeline obnove pruge Knin – Zadar, koja ima nekoliko faza, a ovo je jedna od njih. U sljedećoj ćemo godini imati lokacijsku dozvolu, ali ćemo i odmah raspisati „design and build” natječaj. Izvođač radova će morati napraviti glavni projekt i doći do građevinske dozvole, pojasnio je ministar, dodavši kako samo trasa oko Bibinja vrijedi više od 70 milijuna eura.
– I međunarodne su kreditne institucije, naravno, osim europskih izvora, zainteresirane za ovaj projekt. S Europskom ćemo investicijskom bankom uskoro zaključiti i kredit vrijedan 900 milijuna eura za obnovu pruga diljem zemlje. Na HŽ Infrastrukturi je sada s čim prije riješimo projektantski i dokumentacijski dio projekta. Za obnovu pruge Knin – Zadar sredstva su već osigurana, koja kreće sljedeće godine. Obilaznica Bibinje samo je jedan dio projekta, a prema idejama HŽ Infrastrukture mogući su i spojevi s gospodarskom zonom u Gaženici, pa čak i uspostava svojevrsne gradske željezničke linije koja bi išla od zračne luke do samog centra, najavio je Butković, dodavši kako su sve te ideje faze studijskog projekta koji je u Bibinju predstavljen.
Načelnik Šime Sekula podsjetio je kako je ovaj projekt dugo bio u fazi mirovanja.
– Ako bi nama kroz mjesto sada krenuo promet teretnim vlakovima, imali bi velikih problema, kako turističkih, tako i sigurnosnih, jer mještani nisu navikli na promet željeznicom, što bi u slučaju neopreznosti moglo uzrokovati nesreće. Upravo je zato izgradnja zaobilaznice kroz Bibinje bila pravo rješenje za nas, kazao je Sekula.
Izmještanje željezničkog kolodvora iz središta grada u Gaženicu pridonijet će i razvoju luke koja će ovom vrstom prometa, ali i blizinom Zračne luke Zadar, postati još važnije infrastrukturno čvorište, na što je podsjetio zadarski župan Božidar Longin. Ovim će projektom biti zaustavljena i stagnacija željezničkog prometa u Hrvatskoj, osobito u Zadru u kojemu vlakovi već godinama ne voze.
– Kompletna obnova naše zračne luke, koja će napokon moći primati avione s prekooceanskih letova uz već završenu trajektnu i kruzing luku u Gaženici; uz rekonstrukciju željeznice će napokon kompletirati sve zahtjeve za obnovom i modernizacijom prometne infrastrukture, rekao je Longin.
najnovije
najčitanije
Zadar
NOVI ČLANOVI
Odlukom župana Božidara Longina imenovani novi članovi Kazališnog vijeća
Svijet
predsjednički izbori
Kći bivšeg američkog republikanskog predsjednika podržala Kamalu Harris
Zadar
PROSLAVA
Svečana misa za 1000 lovaca po prvi put u Zadru, donosimo program
Košarka
NEBOJŠA BELIĆ
Muzej zadarske košarke prisjetio se legendarnog dužnosnika: ‘Počivao u miru Božjem…’
Svijet
stravična situacija
U španjolskim poplavama život izgubilo više od 50 ljudi
Hrvatska
obitelj ogorčena
Dječak jedva preživio nakon rutinske operacije: ‘Zašto mi ga puštaš dok krvari…’
Scena
MATS HUMMELS
Njemački nogometni velikan koji ima vile u Posedarju pozirao s novom curom
Zadar & Županija
suhe špine
U srijedu bez vode dio Zadra i Zemunika Donjeg
Županija
CESTA D8
Napokon završena prometna studija kritične točke u Murvici
Nogomet
1. ŽNL