ponedjeljak, 20. svibnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

20 C°

Bilaver: Gaženica će se razvijati kao putničko i teretno središte

06.10.2017. 16:23
Bilaver: Gaženica će se razvijati kao putničko i teretno središte


 Zadarsku javnost, kojoj je u predizbornoj kampanji za lokalne izbore luka Gaženica najavljena kao državni projekt od strateškog interesa, neugodno je iznenadila vijestda je luka izostavljena iz Vladine Strategije prometnog razvoja Republike Hrvatske do 2030. godine. Istodobno, taj je podatak razveselio lokalnu oporbu koja je u marginaliziranju zadarske luke našla još jedan motiv za kritiku aktualne vlasti. Pomoćnika ministra mora, prometa i infrastrukture, Josipa Bilavera, stoga smo pitali je li Gaženica doista izostavljena iz Vladinog strateškog plana
– Na prijedlog Ministarstva prometa, mora i infrastrukture Vlada je prije tri tjedna donijela konačno rješenje Strategije prometnog razvoja Hrvatske od 2017. do 2030. godine, a u njoj se nalazi i dio vrlo važan za Zadar i županiju, a to je mogućnost razvoja zadarske luke i kao putničkog i kao teretnog središta. U toj su strategiji naznačene i sve prednosti zadarske luke, poput povezanosti sa željeznicom, a naglašena je i njezina modernizacija sredstvima EU fondova – kaže Bilaver.


Modernizacija pruge
Čim je imenovan za pomoćnika ministra mora, prometa i infrastrukture najavio je kako će se maksimalno angažirati na bržem dovršetku luke Gaženica, jer će ona dati i veliki poticaj razvoju svih vrsta industrija u Zadru i županiji, a time i otvaranju novih radnih mjesta. Naglasio je kako Gaženica ima idealne uvjete kao kapitalni projekt ovoga kraja upravo zbog blizine Zračne luke, željeznice i auto-ceste, a što Zadru daje predispozicije za razvoj u metropolu Mediterana. O tome kojim će se tempom odvijati dovršetak luke Gaženica, te kojim bi se tempom odvijali radovi Bilaver kaže:
– Nakon definiranja i usvajanja na Vladi konačne Strategije prometnog razvoja RH za razdoblje od 2017. – 2030. godine, s HŽ Infrastrukturom smo dogovorili financiranje studije izvodljivosti koja se odnosi na modernizaciju željezničke pruge od Zadra do Knina. Studija bi trebala odrediti etape, mogućnosti i način modernizacije te željezničke pruge, a koja će doprinijeti razvoju zadarske luke u teretnom i putničkom prometu. To je svojevrsni nastavak priče o modernizaciji naših željezničkih pravaca u Dalmaciji, a koja je najavljena i na sjednici Vlade održanoj u Kninu dan prije proslave akcije Oluja – pojašnjava pomoćnik ministra prometa, a na pitanje zna li se koliko bi se sredstava moglo izvući iz EU fondova te kolike su zapravo šanse da se dobije taj novac, kaže kako oni predlažu da to bude 85 posto EU sredstava.


Kohezijski fond
– Toliko je bilo i u ostalim projektima koje smo financirali iz Kohezijskog fonda u sklopu Operativnog progarama Promet, a koliko ćemo na kraju dobiti ovisi o konačnoj pripremljenosti projekta i odluci Europske komisije. Mi smo apsolutno za izmještanje postojeće trase pruge iz nekih gusto naseljenih mjesta gdje ona sada prolazi, te da se riješi ulaz u luku Gaženica. Kako i gdje točno će prolaziti definitivno će pokazati studija s idejnim rješenjima i glavnim projektom. Kada se sve to definira znat ćemo koliki su troškovi, ali smo uvjereni kako ne bi smjelo biti nikakvih problema u financiranju. Kojim će se tempom odvijati radovi ovisi o brzini izrade studije i trajanju procesa javne nabave, što će zapravo biti najdugotrajniji proces u cijelom ovom poslu – pojašnjava Bilaver, dodajući kako će vrijeme i sredstva potrebna za modernizaciju pruge ovisiti o tome koliko će opsežan biti zahvat na uređenju željeznice, te o opsegu izmještanja iz naseljenih područja i brzini gore navedenih procesa:
– Cilj nam je da željeznica bude moderna, brža i sigurnija te da potencijalnim koncesionarima i privatnim kompanijama pruži što kvalitetniju uslugu i omogući puni razvoj zadarske luke – zaključuje Bilaver.




Pružamo punu logistiku ovom projektu
U Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture napominju kako početak rada zadarske luke onako kako je i projektom zamišljena prije svega ovisi o koncesionaru.
– Na nama u Ministarstvu je da pružimo svu logistiku u tom projektu. Ovisno o svim vezanim procesima, izradi studije, projekta i javnoj nabavi, nama je želja da u ovom ovog proračunskom razdoblju financiramo ovaj projekt, a to onda znači do 2020. godine. Najvažnije je da imamo sredstva na raspolaganju i da postoji politička volja i podrška za dovršenje ovog projekta. Također je važna suradnja s Gradom i Županijom. Ministar Oleg Butković je u stalnom kontaktu i sa županom Božidarom Longinom, koji je ujedno i predsjednik Upravnog vijeća Lučke uprave Zadar i s gradonačelnikom Brankom Dukićem te se na ovaj način ispunjava i naše predizborno obećanje o Zadru kao velikom prometnom središtu te razvoju luke Zadar u putničkom i teretnom pogledu – kaže Bilaver.