Foto: Pexels
Ako stvarno želimo nečiji oprost, moramo to pokazati djelima
Društvene smo životinje i potrebni su nam odnosi s drugima kako bismo živjeli punim i zadovoljavajućim životom.
No nije rijetkost da među ljudima dolazi do nesporazuma, do rasprava i svađa, da se ne može pronaći rješenje problema koje će zadovoljiti sve.
Što se radi u tim slučajevima? Kao djecu su nas učili da isprika može biti prvi korak prema rješavanju sukoba, ali isprike nisu uvijek istinski iskrene, potaknute željom da se priznaju pogreške i napravi korak unatrag.
Ponekad se jednostavno radi o posrednim frazama, izrečenim samo kako bi se sukob što prije ugušio, a ne zato što to stvarno mislite.
Ako isprike nisu iskrene, naš će sugovornik to primijetiti i mogao bi postati još više iritiran vašim neautentičnim ponašanjem.
Ukratko, isprika nije dovoljna ako nije popraćena konkretnim djelima: svojim djelima morate pokazati da ste doista shvatili svoju pogrešku i da ste spremni promijeniti svoje ponašanje kako biste izašli u susret sugovorniku.
Zbog toga isprike trebaju biti popraćene i drugim ponašanjima, a posebno:
1. Verbalizirajte u čemu ste pogriješili pokušavajući se postaviti s točke gledišta druge osobe
Zasigurno je izražavanje nezadovoljstva zbog nesretne situacije koja je nastala prvi korak u uspostavljanju ravnoteže.
Vaše riječi i geste moraju prenijeti drugome vašu bol zbog napetosti i ne smijete ispasti licemjerni.
2. Navedite što namjeravate učiniti kako biste popravili situaciju i osigurali da se više ne dogodi
Pokažite da razumijete razloge koji su naveli drugoga da se naljuti, a posebno vašu pogrešku, te izjavite što ste spremni konkretno učiniti kako biste popravili situaciju i osigurali da se više ne ponovi.
Ne općenito, promijenit ću, već specifičnije konkretno ponašanje koje će vam doista pomoći da razumijete
3. Pratite i poduzmite radnje za implementaciju promjena koje ste identificirali
Obvežite se sami sebi, prije nego drugima, i promijenite svoj način djelovanja kao odgovor na primljeni prijekor.
U danima nakon svađe neka druga osoba vidi promjenu u vašem ponašanju, ali nemojte se previše opterećivati time što radite.
4. Nemojte se ljutiti na drugu osobu jer je ona ljuta na vas
Ako je vaš sugovornik i dalje ljut na vas unatoč vašim naporima da se promijenite, pokušajte zauzvrat ne postati žrtva “reflektirane” ljutnje.
Prihvatimo da je ljutnja drugoga posljedica vašeg pogrešnog postupka i umjesto toga usredotočite se na to kako promijeniti to stanje.
5. NEMOJTE reći “Oprosti, ali…”
Konačno, nemojte okrivljavati drugoga za svoje ponašanje, niti mu zamjerati nešto što je učinio i za što smatrate da je pogreška.
Ako vašu ispriku prate prigovori o ponašanju drugoga, pokazat ćete da vam nije bilo iskreno žao zbog onoga što ste učinili.
najnovije
najčitanije
Zadar
obavijest vodovoda
Tri zadarske ulice u srijedu bez vode
Nogomet
serie a
Napoli nastavio crni niz protiv rimskih klubova
Svijet
sprječavanje neprijateljstva
Iran u izravnom kontaktu s novim sirijskim vodstvom
Scena
američka zvijezda
Taylor Swift završila rekordnu turneju, prodano preko 10 milijuna karata
Zadar
moderan prostor
Odobrena sredstva za izgradnju nove zgrade Prirodoslovno-grafičke škole, poznata i lokacija
Zadar
HEP JAVLJA
Više ulica u Zadru i okolici u ponedjeljak bez struje, donosimo popis
Županija
gdje u kupnju?
Brojne trgovine u Zadru otvorene i ovu nedjelju, donosimo popis
Zadar
MODNA ANALIZA
Nova doza modne inspiracije za prosinac stiže nam sa subotnje špice
Županija
autohtone sorte
U Nadinu degustacija najboljih ulja i vina, ukupni šampion vina otkrio tajnu uspjeha
Crna Kronika
dovršeno istraživanje