Foto: Pexels
Ako stvarno želimo nečiji oprost, moramo to pokazati djelima
Društvene smo životinje i potrebni su nam odnosi s drugima kako bismo živjeli punim i zadovoljavajućim životom.
No nije rijetkost da među ljudima dolazi do nesporazuma, do rasprava i svađa, da se ne može pronaći rješenje problema koje će zadovoljiti sve.
Što se radi u tim slučajevima? Kao djecu su nas učili da isprika može biti prvi korak prema rješavanju sukoba, ali isprike nisu uvijek istinski iskrene, potaknute željom da se priznaju pogreške i napravi korak unatrag.
Ponekad se jednostavno radi o posrednim frazama, izrečenim samo kako bi se sukob što prije ugušio, a ne zato što to stvarno mislite.
Ako isprike nisu iskrene, naš će sugovornik to primijetiti i mogao bi postati još više iritiran vašim neautentičnim ponašanjem.
Ukratko, isprika nije dovoljna ako nije popraćena konkretnim djelima: svojim djelima morate pokazati da ste doista shvatili svoju pogrešku i da ste spremni promijeniti svoje ponašanje kako biste izašli u susret sugovorniku.
Zbog toga isprike trebaju biti popraćene i drugim ponašanjima, a posebno:
1. Verbalizirajte u čemu ste pogriješili pokušavajući se postaviti s točke gledišta druge osobe
Zasigurno je izražavanje nezadovoljstva zbog nesretne situacije koja je nastala prvi korak u uspostavljanju ravnoteže.
Vaše riječi i geste moraju prenijeti drugome vašu bol zbog napetosti i ne smijete ispasti licemjerni.
2. Navedite što namjeravate učiniti kako biste popravili situaciju i osigurali da se više ne dogodi
Pokažite da razumijete razloge koji su naveli drugoga da se naljuti, a posebno vašu pogrešku, te izjavite što ste spremni konkretno učiniti kako biste popravili situaciju i osigurali da se više ne ponovi.
Ne općenito, promijenit ću, već specifičnije konkretno ponašanje koje će vam doista pomoći da razumijete
3. Pratite i poduzmite radnje za implementaciju promjena koje ste identificirali
Obvežite se sami sebi, prije nego drugima, i promijenite svoj način djelovanja kao odgovor na primljeni prijekor.
U danima nakon svađe neka druga osoba vidi promjenu u vašem ponašanju, ali nemojte se previše opterećivati time što radite.
4. Nemojte se ljutiti na drugu osobu jer je ona ljuta na vas
Ako je vaš sugovornik i dalje ljut na vas unatoč vašim naporima da se promijenite, pokušajte zauzvrat ne postati žrtva “reflektirane” ljutnje.
Prihvatimo da je ljutnja drugoga posljedica vašeg pogrešnog postupka i umjesto toga usredotočite se na to kako promijeniti to stanje.
5. NEMOJTE reći “Oprosti, ali…”
Konačno, nemojte okrivljavati drugoga za svoje ponašanje, niti mu zamjerati nešto što je učinio i za što smatrate da je pogreška.
Ako vašu ispriku prate prigovori o ponašanju drugoga, pokazat ćete da vam nije bilo iskreno žao zbog onoga što ste učinili.
najnovije
najčitanije
Novosti
prognoza
Hoće li ova zima biti oštra? Stručnjaci objavili detaljno izvješće
Novosti
MANJKAVOSTI
UZV srca u Zadru za tri dana, a u Puli i Osijeku – dogodine. Međutim, liječnici upozoravaju na jednu stvar…
Crna Kronika
Romsko naselje
Pucao u nevjenčanu suprugu i njezinu sestru. Jedna je umrla
Zadar
PODIZANJE KVALITETE
Športski centar Višnjik nabavlja važnu opremu! ‘Novi sustav omogućit će…’
Nogomet
borba za sp
Italija protiv Sjeverne Irske u Bergamu
Crna Kronika
Nesreća
ZAVRŠEN OČEVID 26-godišnjeg radnika pregazio 19-godišnji kolega
Zadar
NE ZNA SE KRIVAC
OBRAT! Šibenski aktivist uhićen zbog sumnje da je razbio spomen-ploču sad će tužiti policiju
Zadar
Nova funkcija
Bivši župan postao savjetnik, evo gdje će raditi
Scena
ĐURĐICA BARLOVIĆ
Pjevačka ikona preminula je prije 33 godine u zadarskoj bolnici, ostavila je neizbrisiv trag
Hrvatska
UŽASNE UVREDE!