Četvrtak, 22. veljače 2024

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

Uspješno mršavljenje

Kulinarski trikovi pomoću kojih salata postaje zasitan i ukusan obrok

Autor: Mija Dropuljić

31.01.2023. 07:53
Kulinarski trikovi pomoću kojih salata postaje zasitan i ukusan obrok

Foto: iStock

Obavezan dio svakog zdravog jelovnika



Nakon blagdanskih bakanalija siječanj je uvijek u znaku detoksikacije i želje za gubitkom viška kilograma. Uz fizičku aktivnost veoma je važno da na dnevnom jelovniku uvrstite laganija jela koja će tijelu pomoći u čišćenju, ali mu u isto vrijeme pružiti sve potrebne nutrijente. 


Salata je uvijek dobrodošao obrok na meniju. Bez brige, salate već dugo ne znači par zelenih listova. Uz par kulinarskih trikova salate se pretvaraju u konkretan i ukusan obrok. 


Nemojte zaboraviti na masti


Masti nisu uvijek negativne, dapače. Kada slažete salatu, pazite da dresing sadrži masti. Naime, brojni vitamini u povrću, poput A, D, E i K se bolje apsorbiraju kada se vežu uz masti. Odlična podloga za dresing je maslinovo ulje. 


Dresing treba biti na bazi ulja




Ovo se izravno nadovezuje na prvu stavku. Naime, nisu sve masti loše masti, dapače, one imaju pozitivan učinak na zdravlje našeg organizma.


Uz to je dresing baziran na masti, salata će vas duže držati sitima. Odlična baza predstavlja maslinovo i kokosovo ulje. 


Miješajte različite vrste salata


Kako bi salata uistinu postala obročna, potrebno je miješati različite vrste salate. Nemojte samo kombinirati, primjerice, kristal salatu s ostalim namirnicama.


Slobodno dodajte i rukolu, matovilac, kristalku – bitno je da vaš obrok sadrži barem dvije različite vrste. Uz to možete svojoj salati dodati i svježi peršin ili bosiljak ili drugi začin po želji. 


Proteini


Kako bi salata bila samostalni obrok, potrebno je dodati i izvor proteina koji su neophodni za mišićnu masu, a uz to nas drže i sitima.


Da ne biste salatu pretvorili u kalorijsku bombu, koristite one nemasne izvore, poput piletine ili kozica. Odličan odabir predstavlja tofu, sejtan i crni grah. 


Zaboravite na krutone


Krutoni su ukusan i hrskav dodatak salatama, no s njima unosite nepotrebne i nezdrave kalorije. Birajte zdravije alternative, kao što su orašasti plodovi i razne sjemenke.


Predlažemo bademe, suncokretove sjemenke, a odličan dodatak su prepržene sjemenke bundeve.