Subota, 4. svibnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

21 C°

WRC Croatia Rally

Iza nas je sjajno treće izdanje WRC Croatia Rallyja

Autor: Miroslav Krpan

25.04.2023. 11:11
Iza nas je sjajno treće izdanje WRC Croatia Rallyja

Foto: Đani Simčić i Tomas Hrvatin/Foto PIXSELL

Prve procjene idu i prema 400 tisuća posjetitelja tijekom tri dana. Odradili smo možda i najteži zadatak s obzirom na okolnosti koje su nas tek koji dan prije relija zadesile. Sve je podsvjesno bilo pod tim tužnim plaštem pogibije jednog od vozača – kaže direktor relija Slaven Dedić



ZAGREB  Prošle su već skoro četiri godine otkako je zaživjela spoznaja da će se u Hrvatskoj voziti dugo očekivani i željeni WRC – Svjetsko reli-prvenstvo, u kojem se nadmeću najbolje svjetske reli-posade. Višekratni pokušaji dovođenja i mogućnosti uvrštenja u FIA-in kalendar prerasli su iz sna u javu i u relativno kratkom vremenu vrijedilo je posložiti kockice, pregrmiti brojne nedaće i probleme, nastojati uvjeriti širu društvenu zajednicu, sve do najviših hrvatskih vlasti kako je ta manifestacija daleko više od pukog natjerivanja brzih automobila uskim ili širokim, krivudavim ili ravnim cestama i cesticama Hrvatske. WRC je stigao u proljeće 2021. pod posebnim epidemiološkim mjerama, ali hrvatski inat nije stao. U vrijeme kad su mnogi odustali od organizacije u znanim zemljama, organiziran je prvi WRC summit na prostorima Lijepe Naše o kojem se »post festum« više govorilo o nedaćama prvog pobjednika i njegovu prometnom nestašluku negoli o sportskom fenomenu, uspjehu i slavi.


Uslijedilo je drugo izdanje prošle godine, ali u pozadini s novim globalnim problemom, ratnim sukobom u Ukrajini i otežanoj gospodarskoj situaciji za koju se nije znalo u kojem smjeru ide i koliko je oportuno realizirati novi WRC. No, najveći turistički promotor naše zemlje u svijetu krenuo je dalje. Stiglo se i do trećeg izdanja, koje je uspješno realizirano, uz novu pobjedničku posadu, ali, kako to već biva u ove tri godine, niti ovog puta nije prošlo bez detalja koji nisu isključiva sastavnica starta, vožnje, osjećaja i želje za što bržim vremenom, ostvarenim isključivo na stazama brzinskih ispita. Naravno, riječ je o nesvjesnom »nestašluku« takozvanih gledatelja. Krajnje nehumano… Već su zakonski kažnjeni. Pohvalno, za primjer!


Sedam dana uoči ovogodišnjeg WRC Croatia Rallyja bolno je odjeknula vijest da je, tijekom jednog od testiranja automobila na određenoj dionici, tragično stradao jedan od ponajboljih relijaša svijeta, Britanac Craig Breen. Bila je to bolna spoznaja koja je potresla sve, od obitelji i timskih kolega, automobilističke institucije, ali i štovatelje relija diljem svijeta. Od tog je trenutka ta spoznaja bila debeli zastor iza kojeg je trebalo prvo potvrditi da se od hrvatske manifestacije ne odustaje, da Hyundai Team, za koji je Breen vozio, nastupa, da će ovogodišnja manifestacija ostati u okvirima planiranog, ovog puta uz već raniji poziv stotinama tisuća ljubitelja brzina da posjete Hrvatsku.


Visoke ocjene




Počast stradalom vozaču odana je već prigodom ceremonijalnog starta uz zagrebačku Nacionalnu i sveučilišnu biblioteku, startale su 54 posade iz 23 zemlje svijeta. Kumrovec je rano nedjeljno poslijepodne iznjedrilo nove pobjednike, britansku posadu Elfyn Evans – Scott Martin u Toyoti GR Yaris Rally1 Hybrid, koji nisu bili u prvom krugu favorita. Puknute gume od postolja su udaljile prvo Sebastiena Ogiera, a potom na istom mjestu i Kallea Rovanperu, dvojicu dosadašnjih pobjednika WRC priredbi u Hrvatskoj.


Najodgovorniju sportsku ulogu, treću godinu u nizu, imao je iskusni sportski sudac Slaven Dedić, direktor za reli Hrvatskog auto i karting saveza, s ogromnim međunarodnim iskustvom na FIA-inim natjecanjima.


– Bilo je super, bolje od očekivanog. U sportskom pogledu gotovo da nismo imali značajnih problema, one sitne rješavali smo u hodu, a ocjenom mjerodavnih, njihovim prvim stavovima i stisku ruke s čestitkama najbolje govori da smo i ove godine odradili izvrstan posao. Stotine i tisuće ljudi koje su u pripremi i ovih posljednjih dana na terenu odrađivale svoju zadaću, ove godine pod idealnim vremenskim uvjetima, mogu biti zadovoljne, a bez njih i entuzijazma koji vlada, ne bismo učinili ništa. Gotovo da nije bilo nesreća, tek poneko izlijetanje, oštećenje automobila, uz striktno poštovanje satnice, odvoženih svih 20 brzinskih ispita, uz izuzetno veliki broj gledatelja iz zemlje i inozemstva duž staza, a prve procjene idu i prema 400 tisuća posjetitelja tijekom tri dana, uz sadržajne programe u Fun zonama… Zadovoljni smo, odradili smo još jedan, možda i najteži zadatak s obzirom na okolnosti koje su nas tek koji dan prije relija zadesile. Sve je na neki način podsvjesno bilo pod tim tužnim plaštem pogibije jednog od vozača – kaže Slaven Dedić.


Na startu je bilo osam hrvatskih posada, od kojih je sedam stiglo do cilja. Najboljim se rezultatom, 29. mjestom, može pohvaliti dvojac Autokluba Rijeka Tomas Hrvatin i suvozač Đani Simčić. Na pobjede u domaćem miljeu su navikli, na titule isto, a sad mogu ponosno kazati da su od hrvatskih posada upravo oni pobijedili.


Slaven Dedić/Foto PIXSELL


– Dojmovi su nemjerljivi. Sam osjećaj nastupa u takvom okruženju, još na domaćim stazama pred ogromnim brojem gledatelja je obveza i zadaća. Uspjeli smo i ispunili smo si želju. Ostvarili san. Sad je lakše. No, nije bilo lako, novi odličan automobil za nas (Renault Clio Rally4), nove tehnologije u odnosu na naš uobičajeni automobil, na koje smo se privikavali prvi dan, stalni osjećaj da se moramo čuvati sitnih iznenađenja. Već drugi dan bili smo bolji, brži, dokazali da znamo i možemo. A treći, kao i svi drugi, čuvali smo stečeno. Zahvalni smo kompletnom timu ljudi koji nas je pratio, jer bez njih ne bi bilo niti ovakvog rezultata. Posebno i ugodno me iznenadila atmosfera u Gorskom kotaru, od Ravne Gore do Skrada, a već znano i na Kumrovcu. Iskustvo smo stekli, druge će godine biti lakše – kaže stasiti Tomas Hrvatin, koji je uz 29. mjesto generalke upisao i treće u skupini automobila Rally4.


Pozitivni dojmovi


Za dvadesetak dana tek će mu biti 20 godina, a u oktanskom je sportu – otkad zna za sebe. S oca Ivana, svestranog sportaša (automobilizam, olimpijsko sanjkanje…) puno je toga prešlo na mladog zagrebačkog zaljubljenika brzina Jana Pokosa. Uz suvozača, Slovenca Viljema Ošlaja, s kojim je do sada odradio većinu od svojih 11 relija, izvrsno mu je legao drugi nastup na WRC-ju u Hrvatskoj.


– Završili smo nastup s pozitivnim dojmovima. Da nije bilo tehničkih poteškoća sa servom na našem Peugeotu 208 Rally4, mislimo da bismo bili daleko bolji. To se moglo vidjeti u drugom dijelu subote, kao i nedjeljnim brzincima, kada smo ostvarili i dva najbolja vremena. Osobno sam zadovoljan jer sam stekao ogromno samopuzdanje koje će mi pomoći ubuduće, a zahvalni smo cijelom pratećem timu koji je brinuo o nama i automobilu. Osobno sam zahvalan mojima, mami i tati, koji su u svakom trenutku brinuli o svemu. Oduševljenje je bilo voziti kumrovečki brzinac, ali ništa manje niti u Gorskom kotaru, s tim da mi ta dionica, zbog većeg dijela nanijetog šljunka, nije baš legla. Organizatoru, na čelu s Danijelom Šaškinom, zahvala za WRC u Hrvatskoj i podstreh za dalje, s nadom da će se među nekim mladim zanesenjakom iz publike, a bilo ih je izuzetno mnogo, probuditi želja za uključenjem u našu oktansku porodicu – kazuje perspektivni mladi as, odnedavna brucoš zagrebačkog sveučilišta, ali i član trofejne ekipe Autokluba Opatija Motorsport.


O njegovu automobilu na čelu tehničkog tima brinuo je donedavno i sam relijaš Matteo Butorac.


– Lijepo, prelijepo, jako puno ljudi, atmosfera izvrsna, usprkos mislima na Craiga. Nažalost, u našem smo servisnom parku imali posla, kvar servo uređaja onemogućio je bolja vremena, a kad smo to uspjeli popraviti, vidjelo se da Jan može brže, bolje, uspješnije, iako i to nije sve jer je i dalje male poteškoće radio trap. Jan polagano stasa u sve boljeg vozača. Startao je i do cilja stigao bez većih problema, a svemu je potrebno i malo sreće. Tome u prilog idu ostvarena vremena, posebno u završnici relija, kada je stigao do 30. pozicije, odnosno četvrte u svojoj Rally4 skupini – rekao je Butorac.