Četvrtak, 10. travnja 2025

Weather icon

Vrijeme danas

6 C°

svježina i kvaliteta

Mladi luk mora biti atraktivan za oko kupca

Autor: Jasmin HODŽIĆ/Agroklub

13.02.2025. 16:47
Mladi luk mora biti atraktivan za oko kupca

Foto: Pixabay



Mladi luk je jedna od prvih povrtnih kultura dostupnih u proljetnoj sezoni, a pravilno pakiranje i rukovanje ključni su za očuvanje njegove svježine i kvalitete. Primjenom odgovarajućih tehnika berbe i pakiranja mladog luka njegovi proizvođači mogu ne samo osigurati dulji rok trajanja proizvoda, već postići i bolje tržišne cijene.


Mladi luk se bere kada dostigne optimalnu duljinu od 25 do 35 cm, s čvrstim, sočnim stabljikama i neoštećenim korijenom. Berba se najčešće obavlja ručno kako bi se izbjegla mehanička oštećenja. Preporučuje se berba u ranim jutarnjim satima ili kasno popodne i to kako bi se izbjegao stres od visokih temperatura.


Nakon vađenja pažljivo se čisti od viška zemlje i vanjskih listova, a korijen se može skratiti radi boljeg izgleda i lakšeg pakiranja. Pranje hladnom vodom je poželjno kako bi se uklonile nečistoće i produljila svježina.




Postoji nekoliko načina pakiranja mladog luka, a njihov izbor ovisi od tržišnih zahtjeva i duljine transporta.


Luk se stavlja u snopove od pet do 10 komada i veže gumicom ili konopcem. Ovaj način pakiranja je najčešći za prodaju na lokalnim tržnicama.


Način pakiranja mladog luka u plastične i kartonske gajbe s prorezima za ventilaciju pogodan je za transport na veće udaljenosti.


Pakiranje mladog luka u male PVC i perforirane vrećice od po 100 g do 1 kg je idealno za prodaju u supermarketima i maloprodajnim lancima. Vrećice omogućavaju bolju higijenu i dulju svježinu proizvoda.


Tehnika pakiranja mladog luka hidrohlađenjem i pakiranjem u kutije s ledom koristi se za izvoz i dugotrajno skladištenje. Mladi luk se odmah nakon berbe hladi u vodi s ledom, a zatim se pakira u kutije s dodatnim slojem leda.


Pakirani mladi luk se skladišti na temperaturi od 0 do 2°C kako bi se spriječilo uvenuće i gubitak kvalitete. Važno je da se izbjegne direktna izloženost sunčevoj svjetlosti i prevelika vlaga koja može izazvati truljenje.


Na tržištu se mladi luk prodaje kao svjež ili organski proizvod, a u posljednje vrijeme raste potražnja za prethodno opranim i upakiranim verzijama spremnim za upotrebu. Pravilno pakiranje ne samo da produljuje svježinu, već doprinosi i većoj atraktivnosti proizvoda kod potrošača.


Uz primjenu optimalnih metoda pakiranja, proizvođači mogu osigurati bolju konkurentnost na tržištu i veću zaradu, dok potrošači dobivaju svjež, kvalitetan i higijenski upakiran mladi luk spreman za konzumaciju.