Petak, 22. studenog 2024

Weather icon

Vrijeme danas

18 C°

“KHY”

Kylie Jenner pod metom kritika zbog “neetičnosti” nove modne linije

Autor: M. Č.

27.03.2024. 21:40
Kylie Jenner pod metom kritika zbog “neetičnosti” nove modne linije

Foto: REUTERS

Njezina linija odjeće kritizirana je od strane zagovornika etičke mode zbog toga što je napravljena od sintetičkih materijala i "veganske kože" od plastike



“Khy”, linija odjeće Kylie Jenner, kritizirana je od strane zagovornika etičke mode zbog toga što je napravljena od sintetičkih materijala i “veganske kože” od plastike – materijala koji pucaju i ne traju dugo, time stvarajući nepotreban plastični otpad koji se teško razgrađuje.


Reality zvijezda optužena je za “pridonos brzoj industriji mode” s linijom haljina, majica, suknji i hlača iz njezinog brenda “Khy” koje su napravljene od fosilnih goriva umjesto održivih materijala.


Od 38 proizvoda iz njezine najnovije kolekcije “mekanih i elastičnih” odjevnih  predmeta, svi su napravljeni od sintetike – poput spandexa, najlona, poliestera ili njihovih kombinacija. Tržište odjeće od lažne kože – ili ono što je preimenovano u “vegansku kožu” – prošle je godine vrijedilo nevjerojatnih 35,4 milijarde dolara, i sada potiče značajan porast korištenja PU kože u odjevnim proizvodima kao jeftine alternative. Međutim, materijal nije namijenjen trajanju, podložan je pucanju i lakše se troši.




Inače, Kylie je dobila nagradu za “Najbolji Veganski Modni Trenutak” na PETA Fashion Awards u prosincu, i to upravo zbog korištenja cruelty-free lažne kože, unatoč ne-baš-ekološkom plastičnom elementu materijala.


Emma Hakansson, osnivačica Collective Fashion Justice – koja se bori protiv “modnih nepravdi u lancima opskrbe koji štete planetu, ljudima i životinjama”, progovorila je o ovoj temi za Daily Mail. ,,Kyliein brend sjedi u brzoj modnoj industriji koja perpetuira našu krizu prekomjerne proizvodnje i potrošnje”, poručila je.


,,Ove odjevne predmete nisu dizajnirali da traju, izgrađeni su oko kratkotrajnih trendova bez poštovanja prema ljudima koji su ih napravili, planetu ili životinjama koje su u procesu oštećene. Izrada mode koja šteti ljudima, životinjama i planetu je ružna za gledati, i zaslužujemo odjeću koja je lijepo napravljena, a ne samo ugodna za nošenje,” dodala je Hakansson.


,,Iako je koža životinja jedan od najviše klimatski štetnih, okrutnih i destruktivnih materijala u modi, nazivati ove odjevne predmete “napravljenima od veganske kože” nije iskreno – ova odjeća nije napravljena s ikakvom posvećenošću zaštiti životinja ili održivosti, samo za profit. Skoro 69% odjeće danas je napravljeno od fosilnih goriva. Ne možemo zaustaviti klimatsku krizu noseći plastiku umjesto materijala na bazi biljaka, recikliranih i bioloških materijala,” rekla je Hakansson.


I dok se “Kylie Cosmetics” prebacio na cruelty-free i veganske proizvode, brend “Khy”, koji je izdao svoj prvi drop u studenom prošle godine, nema nikakve informacije na svojoj web stranici o etičkim ili ekološkim standardima – što je postalo norma u dizajnerskoj industriji.


Slična je priča i kod brenda njezine sestre Kim, SKIMS, kojem je grupa zaštite okoliša “Good On You” dala ocjenu etičke mode od jedan od pet, navodeći da je brend koji treba “izbjegavati”.


,,Ovaj brend pruža nedovoljne relevantne informacije o tome kako smanjuje svoj negativan utjecaj na ljude, planet i životinje. Imate pravo znati kako proizvodi koje kupujete utječu na pitanja koja vas zanimaju,” navodi se na web stranici te grupe.


,,Kada se razmatra održivost brenda, važno je pogledati puni raspon utjecaja, posebno na okoliš i radnike koji proizvode odjeću. Brendovi imaju obvezu biti potpuno transparenti prema svojim kupcima, ne samo o materijalima koji se koriste i mjestu proizvodnje, već i o cijelom svojem lancu opskrbe i kako utječe na ključna pitanja, uključujući korištenje resursa, emisije stakleničkih plinova, potrošnju vode i zagađenje zraka i kemikalija, radne uvjete i plaće”, rekao je izvrđni direktor grupe, Gordon Renouf, za Daily Mail.


,,S toliko novca koji Kardashiani imaju, imaju dužnost osigurati da ako proizvode modu, to čine na način koji pomiče industriju prema zaista zaštitničkom pristupu ljudima, životinjama i planetu. Trenutno biraju pohlepu umjesto toga”, zaključila je naposljetku Hakansson.