Kod 3- cilindarskih motora mehanički popravci nisu tvornički predviđeni i kod neispravnosti na klipnom mehanizmu potrebno je zamijeniti cijeli motor, dok to nije slučaj s agregatima s četiri cilindra.
Puno je potencijalnih kupaca, ali i drugih zaljubljenika u automobile koji su skeptični prema 3-cilindarskim motorima. Naročito ako imaju malu kubikažu i puno „konja“ te eventualno turbopunjač koji je u posljednje vrijeme postao neizostavni dio takvih motora. Ima dosta slučajeva u kojima kupci odustaju od namjeravane kupnje automobila kada čuju da ovaj umjesto četiri ima (samo) tri cilindra.
Motori s tri cilindra uz promjenu materijala i tehnologija poprilično su prikrili svoje nedostatke, ali se ne može izbjeći činjenica da su opterećeniji od onih s četiri cilindra. Isti materijali i tehnologije se ugrađuju u 3- cilindarske, ali isto tako u 4- cilindarske motore pri čemu sama fizika diktira da ovi drugi traju duže. Mehanički popravci kod manjih 3-cilindarskih motora ovog tipa nisu tvornički zamišljeni i kod mehaničkih neispravnosti na klipnom mehanizmu potrebno je zamijeniti cijeli motor.

Svi vodeći proizvođači, u klasama vozila koja se najčešće kupuju, prelaze na 3- cilindarske 1,0-litrene turbobenzince s direktnim ubrizgavanjem, koji zbilja vuku isto ili bolje od atmosferskih obujma 1.6 ili čak 1.8 litara. Sve je krasno, fino i lijepo, u prospektu. Dakle, uz višu cijenu imate osjećaj vožnje „hi- tech“ auta, koji, barem na papiru, troši litru manje od benzinskog motora bez turbopunjača, citiramo Željka Marušića. Po službenim podacima, u normalnoj vožnji „po propisima“ , downsizing- motori gutaju pet do šest, a klasični šest do sedam litara na 100km. U praksi, oba troše po osam, a ako baš nagaze i više od deset. Dakle,
tada vuku kao veliki, ali i troše kao veliki. Deklaracije o potrošnji goriva, svih proizvođača, u velikoj su mjeri frizirane, a deklarirane vrijednosti u praksi mnogima nedostižne. A 3-cilindrični motori manje troše u „laboratorijskim uvjetima“, postižu nižu deklariranu potrošnju goriva, proporcionalno i emisiju C02 po kojoj se obračunava trošarina, premda realno potrošnja nije bila niža.

Održavanje im je znantno skuplje, jer trebaju koristiti sintetičko ulje 5W 30, dvostruko skuplje od polusintetičng 10W 40 Za obične benzince, ni najmanji zahvat ne može se napraviti izvan ovlaštenog servisa, kad stanu pomaže samo šlep služba… A u perspektivi turbopunjač, brizgaljke … Štednja se kod 3 – cilindraša postiže većim toplinskim i mehaničkim opterećenjem (izgaranje pri višim temperaturama i tlakovima temelje je štednja goriva) i znatno složenijom izvedbom, pa na duži rok imaju nesporedivo veći rizik skupih kvarova: turbopunjač, brizgaljke, senzori, sustav Start& Stop… Aduti za naknadnu prodaju znatno se
smanjuje, jer tko će kupiti auto kojemu se očekivani popravci plaćaju “suhim zlatom”! Stoga se prosječni kupac baš i neće okoristiti novom tehnologijom s više snage iz manjeg obujma, s tri cilindra. Nitko u ovom trenutku ne može kazati , a kamoli garantirati koliko će 3-cilindarskih motori s turbopunjačem napraviti kilometara , a da ne „puknu“.

Motori u današnjim automobilima su četverotaktni (usis, kompresija, ekspanzija i ispuh), a samo jedan od ta četiri takta je radni takt (ekspanzija). Bitna prednost kod motora sa četiri cilindra je što u svakom trenutku jedan cilindar „radi“, daje snagu motoru. Kod motora s tri cilindra postoji problem što kod završetka radnog takta na jednom cilindru postoji „ prazni hod“, odnosno motor se okreće zbog inercije. Zato su motori sa četiri cilindra uglađeniji i mirnije rade u odnosu na 3- cilindarske motore kod kojih se javljaju vibracije koje su posebno izražene u praznom hodu.
Motori s četiri cilindra su puno izdržljiviji, mirnije i uravnoteženije rade, pa samim time treba očekivati da će napraviti više kilometara od 3- cilindarskog turbobenzinca. Možda bi najbolji savjet, ako se ikoga uopće može savjetovati po tom pitanju, je prilikom kupnje novog automobila uzeti 3 – cilindarski motor s turbopunjačem, a kod rabljenih birati marku i model s 4- cilindarskim agregatom.
U tom smislu, bilo da se radi o novim ili rabljenim Suzuki modelima, definitno ne možete pogriješiti, pogotovo ako se držite „klasika“ – Suzuki Vitare ili S-Crossa s 1,4 motorom. Još kad uz razumnu cijenu, svemu tome pridodate i nevjerojatnih 10 godina Suzuki garanta na kupnju novih modela, Suzuki se čini kao apsolutno logičan izbor.
Zato, najbolje je da se osobno uvjerite u zadarskom salonu Perfekt-auto Suzuki, na adresi Slavka Batušića 6 ili nazovete na broj 099/361-1212.
najnovije
najčitanije
Svijet
Lav XIV.
Papa kritizirao nepravednu raspodjelu bogatstva u svijetu: ‘Bogati ne žele čuti jecaje Zemlje niti siromašnih’
Moda
Najvažniji trendovi
Ove sezone čarape postaju zvijezdom zimskih kombinacija
Crna Kronika
"Mir i dobro"
Zapljenjeno 1353 komada pirotehnike, ilegalno ju prodavao 29-godišnjak
Svijet
Dumitor
Nesreći na žičari u Crnoj Gori: Jedna osoba poginula, još jedna ozlijeđena
Svijet
Narko mafija
Golema akcija talijanske policije! Oduzeto 1,4 tone droge, privedeno gotovo četiri stotine osoba
Zadar
trgovački centar
[FOTO] EVAKUIRANA SUPERNOVA! Evo što se događa…
Zadar
U 69. godini
Preminuo omiljeni profesor i pedagog Obrtničke škole Gojka Matuline
Županija
Zlatna Luka
Vijeće smijenilo direktoricu s kojom je sukošanski načelnik bio zadovoljan, evo tko ju je naslijedio
Zadar & Županija
boris jović
Zapovjednik JVP Zadar o požaru u Supernovoj: “Stvorila se velika količina dima…”
Zadar
PU ZADARSKA