Foto: Reuters
Troškovi proizvodnje električnog vozila u Kini manji su za 10.000 eura nego u Europi, upozorio je čelnik francuskog dobavljača autodijelova Forvia Patrick Koller, procijenivši da Europa neće moći zaustaviti jeftini kineski uvoz.
Europa je relativno otvorena za uvoz vozila iz Kine, a europski regulatori smatraju ih vrlo sigurnima, navodi Reuters. Europski potrošači žele jeftino električno vozilo, a Kina proizvodi dobra vozila, istaknuo je šef francuske tvrtke, dodavši je taj problem „opasniji” za Europu nego za SAD, koji je ograničio udio kineskih proizvođača u domaćem tržištu visokim carinama.
U Europi je prosječna cijena električnih automobila porasla s gotovo 49 tisuća eura u 2015. na gotovo 56 tisuća eura, a u SAD-u s 53 tisuće na 65 tisuće eura, prema istraživanju JATO Dynamicsa.
U Kini je u istom razdoblju pala s gotovo 67 tisuća na 32 tisuće eura i električni su automobili sada jeftiniji od benzinca, pokazuju podaci te savjetodavne tvrtke.
Kineske tvrtke proizvode jeftinija električna vozila zahvaljujući nižim troškovima rada, istraživanja i razvoja i manjoj kapitalnoj potrošnji u usporedbi s europskom konkurencijom.
Prema francuskoj konzultantskoj kući za automobile Inovev, Kina ima otprilike 5,8 posto udjela u europskom tržištu električnih vozila koji će snažno rasti u idućim godinama jer će kineski brendovi proizvoditi sve jeftinije modele.
Forvia je francuski multinacionalni proizvođač automobilskih dijelova, nastao spajanjem francuske Faurecije i njemačke Helle. Njegovi su klijenti brojni kineski proizvođači automobila, uključujući BYD, ali i Volkswagen, Daimler, Toyotu i Teslu.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
nakon odluke usrh
SOIH UPOZORAVA Dodatno će se smanjiti dostupnost osobnih asistenata
Hrvatska
vremenska prognoza
I danas promjenjivo i razmjerno toplo, magla česta, kiša rijetka
Zadar
provalnici-ovisnici
Zbog razbijanja lanaca trgovine drogom zaredale provale, policija još traga za počiniteljima
Hrvatska
azop
Erste banka kažnjena s milijun i pol eura zbog prikupljanja podataka s mobitela klijenata
Novosti
prihodi od igranja
Nogometašima se isplati, a nogometašicama? Evo koliko zarađuju reprezentativke
Plodovi zemlje i mora
U straigradu
NAJULOV 2025. Antonio Koić ulovio je ribu života
Zadar & Županija
Lijekovi za otoke
Napravili smo đir s brodskom ljekarnom: “Ma ovo je pun pogodak, donijela nam je život!”
Županija
Stari problem
Liječnik Makedonac napustio otok, Ižani opet bez svog liječnika
Zadar
nakon 16 godina
Boćarski klub »Crvene kuće« prestaje s djelovanjem, a “odjavili” su se na poseban način
Zadar
educiranje i informiranje