Nedjelja, 5. svibnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

23 C°

Testirali smo ga

DS je s crossoverom 7 napravio jedan od najozbiljnijih francuskih luksuznih auta novijeg doba

Autor: Edi Prodan

10.09.2023. 10:23
DS je s crossoverom 7 napravio jedan od najozbiljnijih francuskih luksuznih auta novijeg doba

Luksuz Made in France odagnao Macronove brige



Nekako kao da je bilo došlo do potpune predaje: luksuzni automobili u Europi su – njemački. Uostalom kad se kaže »premium« u automobilskom svijetu, podrazumijevaju se tri njemačka brenda. Njihov veliki konkurent, francuska automobilska industrija kao da se zadovoljavala tek povremenim izletima u tu sferu, sve su ostalo bili lijepi pa i zavodljivi automobili velikoserijske proizvodnje. Znalo se govoriti kako se u Francuskoj svakih nekoliko godina »natjera« nekog od proizvođača na produkciju luksuzne krstarice jer uistinu ne bi bilo u redu da se predsjednik Emmanuel Macron i vrh francuske državne birokracije vozi u – njemačkim automobilima.


A onda su, prebiranjem po prebogatoj povijesti francuske automobilske industrije još jednom zastali na, po mnogima, najzanimljivijem europskom automobilu svih vremena – Citroenu DS, ultrapopularnoj, nekad i danas, »žabi«. Izdvojili su samo dva slova, DS, i stvorili luksuzni francuski automobilski brend. Sve, baš sve je u tim automobilima moralo biti najbolje i najkvalitetnije, bilo da je riječ o unutrašnjosti ili vanjštini. A kad je dizajn u pitanju vanjština je morala biti uglađena, privlačna, ali ne i prenaglašena dok su se po pitanju osmišljavanja izgleda unutrašnjosti otpustile sve kočnice. Dizajn je usklađen sa zanimljivim logotipom, obiluje romboidnim elementima. Ima tu i retro naglasaka, primjerice kod sata što se pojavljuje iznad središnje konzole, ali oni su sasvim decentni. Oduševljava izbor kože vrhunske kvalitete, ali i njezino oblikovanje koje također slijedi osnove dizajnerske zamisli cjelokupne unutrašnjosti.


Dinamika je sjajna. Osnovni benzinac razvija 200 KS, a kad mu se pridruži i snaga elektromotora, sveukupno je na raspolaganju čak 300 »konja«. Koji se itekako moćnima pokazuju u svakom prijeđenom kilometru. Posebno oduševljava ubrzanje, svega je nešto više od pet sekundi potrebno da bi se stiglo do stotinu kilometara na sat, a takva se ubrzanja nastavljaju i nakon prelaska te popularne brzinske granice..




Sama potrošnja je jako ovisno o načinu vožnje, ali i o permanentnom punjenju baterije električnom energijom. Dakako da benzinac snage 200 »konja« ne može do prosjeka manjeg od dvije litre. Ali ako pratite potrošnju vozila dok prometuje samo »na struju«, pa dodate još 40 kilometara »na benzin«, jasno je da je itekako, posebno u gradovima, moguće voziti luksuznu krstaricu a da je potrošnja manja od dvije litre. Dakako, kad se zaputite na otvorene ceste ili autoceste, potrošnja postaje uobičajenija, ona koja se i inače ističe kod vozila pokretana benzinom. Dakle oko sedam litara,ovisno opet o opterećenosti i načinu vožje. Ono što također ističemo kao jako dobar dio cjeline je osamstupanjski automatski mjenjač.


Riječ je, kako je vidljivo i iz naziva testnog modela, o automobilu koji ima i hibridni pogon. Konkretno riječ je o plug-in izvedbi koja samo u pomoć elektromotora snažnog 110 KS može i iznad 60 kilometara. Posebno je to pohvalno jer se ovakav DS težinom penje vrlo ozbiljno prema dvije tone. I opet vratimo li se testnom primjerku, razvidno je kako ima i integralni pogon, točnije na kraju smo se zapitali – ima li nečeg čega nema?


U konačnici došlo se do cijene od 80,8 tisuća eura. Bazno ta je opcija pet tisuća eura povoljnija, no dodaju li se doplate za boju te za vrhunski sound sistem Focala, tu smo gdje smo. Svakako, DS7 je u početnoj razini opreme znatno povoljniji. Isticali smo u više navrata kako je riječ o francuskom premiumu. Potvrđuje to i cijena koja je sasvim konkurentna ne samo europskim prozvođačima iz tog podsegmenta, nego i japancima. Kad je Hrvatska u pitanju, DS postaje sve prihvatljivijim, traženijim, što po svim svojim elementima i zaslužuje. A odahnuo je i Emmanuel Macron, od kako je DS-a, više nitko ne može reći kako francuski predsjednik mora trpjeti moćnike iz susjedstva.