Foto: Pixabay
Jedno su plemeniti i društveno odgovorni ciljevi, no na kraju dana u tržišnoj ekonomiji je profit moment koji diktira tempo i pravila igre. Izuzetak nije ni automobilska industrija. Ubrzano ulaganje u razvoj i proizvodnju električnih modela, vrijeme će pokazati, više je na kraju bila potaknuto činjenicom da je Tesla u jednom trenutku postala tvrtka tržišno vrjednija od deset najvećih proizvođača automobila zajedno, negoli željom za društveno korisnom promjenom.
Uzlet te tvrtke je bilo bazirano na fokusiranju proizvodnje isključivo električnih automobila za koje se prije pet-šest godina smatralo kao nešto što će sasvim istisnuti automobile s motorom na unutarnje sagorijevanje, odnosno fosilna goriva.
No, pokazalo se da ta industrija slabo napreduje u postizanju cilja da proizvode električni automobil koji će koštati isto, ili barem približno isto kao onaj s klasičnim motorom, da potencijalni kupci u velikoj većini ostaju vjerni oktanskim ljubimcima, da im se neda gnjaviti sa slabom mrežom stanica za punjenje i činjenicom da moraju čekati nekoliko sati da bi napunili vozilo električnom energijom…
Uglavnom, prodaja električnih vozila više ne raste eksponencijalno, nego tavori na manje od deset posto globalne prodaje automobila.
Briga za planet, njezinu atmosferu, globalno zagrijavanje brzo je utihnula u strategijama i objavama iz auto industrije, planovi za potpuno elektrifikaciju novih modela počeli su se prolongirati u daleke godine iza 2030.-e.
U auto industriji su shvatili jednostavnu stvar, električni automobili i dalje donose manje profita od onih na fosilna goriva, posebno se tu misli na „tradicionalne“ velike tvrtke sa Zapada kojima dodatno prijeti nelojalna i jeftinija kineska konkurencija.
Potvrdu ovog trenda dobili smo i iz vijesti jučer pristigloj iz Forda, da će ponovno prenamijeniti svoj pogon u kanadskom Oakvilleu predviđen za proizvodnju električnih verzija SUV-ova Explorer i Lincoln Aviator, u pogon za proizvodnju dobrih starih velikih pick-up kamioneta pogonjenih benzinom i dizelom.
Zanimljivo je da taj pogon nije novi, u njemu su se nekad proizvodili benzinski i dizel modeli i sad se sve vraća na početne postavke prije negoli je s njegovih proizvodnih traka izašao i jedan električni Explorer ili Aviator.
Razlog je prilično jednostavan; potražnja za vozilima s motorima na unutarnje sagorijevanje je veća, odnosno više se isplati njihova proizvodnja.
Potražnja je toliko veća da postojeći Fordovi pogoni u Kentuckyju i Ohiju ne mogu proizvesti dovoljno Super Duty (F-250 i F-350), pick-upova, pa su potrebni novi-stari kapaciteti. Riječ je o radnim vozilima koja se koriste u raznim industrijama, od građevine do šumarstva, i cijena im je od oko 70 tisuća dolara naviše.
Ovoj vijesti prethodila je slična dan prije, kad je još jedan velikan američke auto-industrije General Motors objavio da će ove godine proizvesti 50 tisuća manje električnih vozila negoli su to planirali prošle godine.
Prije nekoliko godina General Motors i Ford kombinirano su planirali sredinom ovog desetljeća proizvoditi oko milijun električnih vozila godišnje. Polovica desetljeća kuca na vrata, ove su tvrtke prebacile tek nešto više od pedeset posto planova.
najnovije
najčitanije
Nogomet
vlasnik kluba
Perez: ‘Svi u Realu smo jako ponosni na kapetana Modrića’
Feelgood
uređenje doma
Pomoću rasvjete stvorite savršen zimski ugođaj
Scena
slavljenička turneja
Mladen Grdović priredio veliku dalmatinsku feštu na Zametu
Hrvatska
potpore nisu dovoljne
Kako zaustaviti odumiranje Hrvata? Stručnjaci upozoravaju
Ostali sportovi
odlična vožnja
Samuel Kolega sedmi nakon prve vožnje slaloma u Gurglu
Zadar
tužna vijest
Preminuo ugledni zadarski otorinolaringolog dr. Zlatko Matulić
Zadar
đir po poluotoku
[FOTO] Sunčana jesenska subota izmamila Zadrane u šetnju
Zadar
danas prosvjed
Zadranka Jasminka Adžić Sikirić: ‘Brutalni porezni udar pomest će mnoge male iznajmljivače’
Scena
PJEVAČICA
Severina bez dlake na jeziku: ‘Volim sve narode, ali ne volim svaku vlast. Rekli su mi ako uđem u HDZ…’
Zadar
TREND ILI POTREBA