Foto: Audi AG
Auto industrija će nakon stoljeća i pol vladavine nafte baciti sve snage na novi način pogona automobila i ubrzanom elektrifikacijom pokušati doprinositi smanjenju zagađenja atmosfere i zauzdavanja efekta staklenika, no možda jednostavnijem i lakše izvedivom metodom ekološke i inih održivosti se slabo bavila i bavi. Recikliranjem, naime.
Lim i čelik iz starih automobila se ne vraća nazad u proizvodni proces, nego obično završava u konstrukcijama građevinske industrije. Aluminij prolazi slično, a o plastici da ne govorimo.
Audi si je stavio u zadatak da se pozabavi tim pitanjem, čije bi rješavanje u budućnosti moglo donijeti mnogo koristi, i za njih i za prirodu. Od prošle godine njemačka tvrtka u suradnji s 15 partnera iz sektora istraživanja, recikliranja i nabave provode pilot projekt MaterialLoop s ciljem ponovnog iskorištavanja što više materijala sa starih Audija, s čim su na svojoj web stranici ovih dana upoznali javnost. Projektom se već uspjelo osmisliti kako ponovno iskoristiti čelik iz starih automobila za čak, citiramo, „15.000 unutarnjih dijelova vrata za A4“ što god to značilo, i recikliranu plastiku s prednjih rešetki starih Audija kao poklopce za krajeve sigurnosnih pojaseva u Q8 e-tron modelu.
“Projekt MaterialLoop naglašava našu ambicioznu viziju upravljanja visoko učinkovitim konceptom kružnog gospodarstva za vozila na kraju životnog vijeka. Naš cilj je iskoristiti što je moguće više materijala na visokoj razini kvalitete i ponovno ih upotrijebiti u proizvodnji. To će uštedjeti vrijedne primarne materijale i smanjiti ekološki otisak proizvoda. Istovremeno, izravan pristup sekundarnim materijalima može doprinijeti povećanju sigurnosti opskrbe. Sirovine se više ne bi morale vaditi – objašnjava direktor Audija Markus Duesmann na njihovoj web stranici.
U sklopu projekta MaterialLoop rastavljeno je 100 Audi vozila, uključujući među ostalim i bivše razvojne automobile. Samo ciljano rastavljanje pojedinačnih komponenti omogućilo je zadržavanje visokokvalitetnih sekundarnih materijala poput većih plastičnih komada za recikliranje. Nakon rastavljanja, preostale karoserije automobila usitnjene su i razvrstane u grupe materijala od čelika, aluminija, plastike i stakla, u suradnji s partnerskim tvrtkama. S ciljem testiranja ponovne upotrebe takvih materijala u proizvodnji novih automobila, Audi je definirao i pilotirao daljnji proces recikliranja zajedno s projektnim partnerima.
Kroz ovaj projekt istraživanja mogućnosti recikliranja starih materijala, Audi ne dobiva samo materijal, već i vrijedne informacije za dizajn i izradu budućih modela. Osim poboljšanja u tehnologiji sortiranja, “dizajn za cirkularnost” igra odlučujuću ulogu u Audijevim nastojanjima da optimizira mogućnost recikliranja novih generacija automobila. To znači da će iz informacija što je moguće, a što nije reciklirati iz dosadašnje proizvodnje, prednost davati materijalima koje je kasnije lakše ponovno iskoristiti, odnosno reciklirati.
najnovije
najčitanije
Svijet
Eric Trump
Sin Donalda Trumpa postao 10 puta bogatiji od očevog povratka u Bijelu kuću
Scena
Dražba u Londonu
Kostim iz slavnog božićnog filma na dražbi prodan za 239.400 funti
Scena
Incident
Četvero uhićenih u Toweru nakon što su kolačem gađali vitrinu s Carskom krunom
Svijet
Priuštivo stanovanje
Europski zeleni pozivaju na rješavanje stambene krize u EU: ‘Nije nužno graditi sve ispočetka…’
Županija
Povodom blagdana sv. Nikole
U Vrsima održan stručni kolokvij o maritimnoj baštini: ‘To je temelj našeg identiteta…’
Županija
KRUH SA SEDAM KORA
MILJENKO JURIŠIĆ: Kad se prvi put vratio doma donio je ‘punu valižu šoldov’
Crna Kronika
PU ZADARSKA
NAPAD NA SILBI! Napali mladića, jedan ga udario bocom u glavu: Uništili i inventar kuće
Zadar
Špica
FOTO Lijepo vrijeme izmamilo na Poluotok brojne Zadrane, pogledajte koga smo sreli
Crna Kronika
Femicid
GOTOV OČEVID U RIJECI Mladić ubio djevojku, a onda pokušao i sebe. Oboje su u ranim 20-tim godinama
Županija
Urušavanje sustava?