Gaženica i nova kadrovska rješenja, proglašenje zadarske luke Jazine za jednu od šest najljepših, istovremeno propadanje Tankerkomerca s tamošnjom marinom, pregovori s Dogus Grupom, Jadrolinijino ostavljanje Zadra kao sezonske luke k Italiji, pad prometa kruzera… Djelomično je polupani mozaik oko kojeg će se slagati i zadarska budućnost
Lučka uprava Zadar dobila je novog ravnatelja u osobi Emila Bilića koji će vrlo skoro preuzeti dužnost koja podrazumijeva aktivnosti oko najvećeg projekta na ovom području – gradnje trajektnog terminala u Gaženici, a uskoro bi ista Lučka uprava trebala dobiti novog predsjednika Upravnog vijeća.
Zadar je prema National Geographic Traveleru među šest najboljih europskih luka. Časopis poziva na njihovo otkrivanje.
U šest najboljih europskih malih luka
Osim Zadra među šest najboljih europskih luka, koje po National Geographic Traveler treba posjetiti u ovoj godini, još su one u gradovima Alesund (Norveška), Tallinn (Estonija), Gdańsk (Poljska), Ajaccio (Francuska) i Valletta (Malta).
U popratnom članku za Zadar u tom broju National Geographic Travelera ističe se da je grad Zadar hrvatska luka na sjeveru Dalmacije, a kao grad star gotovo 3.000 godina…
Opisuje i da se pred Zadrom prostiru idilični jadranski otoci, a za manje od jednog sata vožnje može se stići do pet nacionalnih parkova.
U Jazinama se upravo radi na jednoj od tri faze kojim bi se krajnji dio gradske luke uljudio, kroz onu manju županijsku lučku upravu i uz podršku Grada. Gaženica, iz prve informacije, mogla bi već ove godine udomiti trajekte, makar nedovršena, a time će gradska luka ostati bez znatnog dijela prometa i svrhe, ali vrlo pogodna za megamarinu, odnosno dijelom i pristan za megajahte. Istovremeno Tankerkomerc Marina Zadar, kao subjekt koji gospodari komercijalnim dijelom vezova u sada već slavnoj luci, u problemima je kao cijela matica tvrtke. Službeno, bez bitnih informacija u javnosti, traju pregovori moćne turske Dogus grupe o preuzimanju kompletnog Tankerkomerca i same marine.
Međunarodna linija i kruzeri
Također u vezi s prethodno spomenutom Gaženicom, nažalost, je i vijest o prometovanju jedinog međunarodnog trajekta ka Zadru, onog Ancona – Zadar tek od početka svibnja, s prorijeđenim pristajanjima do sredine lipnja, kao i najavljenom ranijem prekidu vožnje već krajem rujna.
Opet u vezi s Geženicom kao i Istarskom obalom i svime oko njih je i statistika Državnog zavoda koja kaže kako je u prometu kruzera na Jadranu Zadar, nekad druga luka makar sa simboličnim prometom u odnosu na kruzerski slavan Dubrovnik, sada na dnu.
U razdoblju od siječnja do studenoga 2012. ostvarena su 793 kružna putovanja stranih brodova u Republici Hrvatskoj sa 1.154.323 putnika, koji su u Republici Hrvatskoj boravili ukupno 1.439 dana, što je u prosjeku dva dana.
Najviše stranih brodova na kružnim putovanjima prvi ulazak u teritorijalno more Republike Hrvatske evidentiralo je u Dubrovačko-neretvanskoj (71,4%) i Splitsko-dalmatinskoj županiji (19,4%), što je ukupno 90,8%. Ostalih 9,2% stranih brodova na kružnim putovanjima prvi ulazak u teritorijalno more Republike Hrvatske evidentiralo je u ostale četiri županije: Šibensko-kninskoj (3,4%), Istarskoj (2,9%), Primorsko-goranskoj (1,8%) te Zadarskoj (1,1%).
Budućnost u gradu luci?!
I moglo bi se uz to dopisivati puno toga o lučkoj stvarnosti ovog grada, uključujući da i tvrtka Luka koja ključno brine o teretnom prometu u Gaženici i dalje nema produljenje prvotne koncesije za poslove u njoj, a ovoj se bliži kraj, što je svakako neinspirativno za ulaganja.
Zadar se posljednje desetljeća vratio tamo gdje je rođen – moru i luci jer je kao grad luka i nastao za drevnih Ilira i Grka koji su ovdašnju plovidbenu rutu s ugodnim “zafirom” upisali u pradavne itinerare. Godinama se grad razvijao u drugim pravcima, a onda su otvoreni postupci valorizacije njegove maritimne – litoralne budućnosti.
Očito u svim nevoljama krize, koja žestoko drma Zadrom, more i čarolija morskog položaja ponovo postaje karta s kojom bi ovaj vječni grad trebao izići iz gospodarske provalije. U tome je, kako iz nekoliko informacija i događaja iz posljednjih tjedana vidimo, puno kontroverzi, ali da će se oko mora vrtjeti putevi izlaska grada iz depresije jasno je, a tako je uvijek i bilo.
ZADARSKI KRUZERSKI PAD
Od 793 kružna putovanja stranih brodova u Republici Hrvatskoj sa 1.154.323 putnika, u Zadarskoj županiji evidentirano je samo 1,1 posto, istina prvih pristajanja, što je najgori rezultat u nizu godina.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
Ministrica zdravstva
Hrstić opovrgava Rogulju: ‘Nismo imali saznanja o prijavama protiv uhićenog psihijatra’
Zadar
Poznata pjevačica
Marina Tomašević nakon deset godina na Adventu u Zadru: ‘Prije deset godina se odrađivalo srcem i volonterski…’
Nogomet
Luis Suarez
Legendarni urugvajski napadač ostaje još godinu dana u Miamiju
Županija
"Ordinacija na kotačima"
LIJEČNIK STIŽE NA KUĆNI PRAG Zadarska županija preuzela prvu mobilnu ambulantu
Kultura
Robert Perinčić
Predstavljena knjiga poznatog zadarskog psihijatra: ‘U psihoterapiji, za razliku od kršćanstva, ne postoji ništa što se ne može preispitivati’
Zadar & Županija
Ostao bez nasada
Bivši sudionik šou-emisije »Ljubav je na selu« u šoku! Posjekli mu 25 maslina
Zadar
netransparentnost
OŠ Šimuna Kožičića Benje i ravnatelj Dražen Adžić prekršajno kažnjeni zbog zapošljavanja bez ugovora
Zadar
Paprene cijene
Zadarske mesnice bez predblagdanske gužve: Kilo tuke 20 eura, odojka 13, ponude ne fali, već novca
Zadar
remake
Zadarski band aid okupio se nakon 31 godinu i zapjevao pjesmu “Božić u Zadru”
Zadar & Županija
260 dana