Foto: iStock
Službeni izvori navode da je broj SUV vozila u Parizu u posljednjih četiri godine porastao za 60 posto i sad već 15 posto od 1,15 milijuna vozila u Parizu pripada toj skupini
Prošle godine pariške vlasti najavile su da planiraju zabraniti promet osobnim automobilima u strogom centru francuske metropole, točnije u četiri središnja okruga uz Senu, koji pokrivaju oko 16 kilometara kvadratnih površine. Ovim planom, računaju da će iz prometa izbaciti oko 100 tisuća vozila dnevno kako bi se smanjilo zagađenje, ali i nesnosne gužve.
Ovih dana o planu koji bi trebao u primjenu 2024. godine više se ne priča toliko, ali iz Pariza dolazi nova ideja, podjednako radikalna sa stanovišta drugih velikih gradova.
Naime, kako prenosi Guardian, pariške gradske vlasti namjerile su se naplaćivati progresivno parkiranje prema težini vozila. Prema jučer objavljenom tekstu, gradsko vijeće podržalo je jednoglasnu odluku da od 1. siječnja 2024. godine parkiranje za SUV vozila, koja su sve glomaznija, bude skuplje negoli za vlasnike manjih vozila.
“Željeli smo da grad Pariz promijeni cijene parkiranja kako bi bile progresivne prema težini i veličini vozila. Cilj je usredotočiti se na apsurd auto-gojaznosti … neumoljivog rasta težine i veličine vozila koja kruže našim gradovima, a posebno u Parizu” – prenosi Guardian pojašnjenje koje je dao Frédéric Badina-Serpette, vijećnik EELV ekološke stranke koja je predložila ovaj gradski propis.
Službeni izvori navode da je broj SUV vozila u Parizu u posljednjih četiri godine porastao za 60 posto i sad već 15 posto od 1,15 milijuna vozila u Parizu pripada toj skupini.
Gradske vlasti na neki način namjerno kažnjavaju vlasnike ovakvih vozila s jasnim ciljem da nove kupce automobila u Parizu odvrate od kupovine SUV-ova.
Logično pojašnjenje dao je na ovu temu gradski pročelnik za raspolaganje javnim prostorom i mobilnost David Belliard, riječima da u Parizu „nema makadamskih putova i brdskih cesta“ što će reći da su SUV-ovi po njemu „apsolutno besmisleni i, dapače, opasni, glomazni i previše se resursa troši da bi ih se proizvelo“.
S druge pak strane, predstavnici udruga vozača smatraju da ljudi kupuju SUV-ove jer su to obiteljska vozila pogodna i za duža putovanja na odmor i praznike i da mala manjina vrlo urbanog stanovništva želi od SUV vozila napraviti simbol borbe protiv zagađivanja, što je po njima nepravedno i krivo.
Pa ipak, čini se da nisu samo Parižani ti koji misle da SUV vozila nemaju što tražiti u centru grada. Kako piše Guardian, ideju da parkiranje naplaćuju po težini već su sproveli u djelo u trećem gradu po veličini u Francuskoj, Lyonu, a istu mogućnost razmatraju i vlasti u Grenobleu.
najnovije
najčitanije
Zadar
OPSEŽNI RADOVI
Od sutra pa sve do kraja lipnja zatvorena ulica Put Nina
Svijet
ŠERPA
Kami Rita oborio vlastiti rekord, popeo se 29. put na Everest
Zadar
URBOFON LIVE
Orvel oduševio zadarsku publiku, a miljeom na pojačalu podržao Baby Lasagnu
Crna Kronika
SUDAR NA RASKRIŽJU
Teška prometna nesreća kod Poljica, ozlijeđene četiri osobe
Rukomet
GJENSIDIGE KUP
Hrvatski rukometaši ostali bez najboljeg strijelca
Županija
BENKOVAČKI SAJAM
Prodavači na Benkovačkom sajmu ogorčeni: ‘Muku mučimo da nešto zaradimo…’
Zadar
ĐIR PO GRADU
[FOTO] Sunčana špica na ulice izmamila brojne Zadrane i turiste, evo koga smo sreli
Scena
EUROSONG
Sve je spremno za finale, evo u koliko sati nastupa Baby Lasagna
Zadar
NEISPLAĆEN NOVAC
Zbog masovnih tužbi, Liburniji prijeti veliki udar na financije!
Scena
EUROSONG