Foto: Reuters
Dva dana nakon kobnog sudara dvaju vlakova u Grčkoj u kojemu je poginulo najmanje 57 ljudi, u četvrtak na vidjelo izlaze veliki nedostaci i zastarjelost željezničke mreže, a sindikati su i prije nesreće uputili više upozorenja.
Predstavnici sindikata su prije točno tri tjedna upozorili na teško stanje u željezničkom prometu. “Kada se nesreća dogodi odgovorni će liti krokodilske suze”, upozorili su, kritizirajući “velik nedostatak osoblja”. Ujedno su upozorili na “nedostatak mjera zaštite na radnom mjestu što se tiče sigurnosti rada i prometa vlakova”.
Policija je u objavila da je u frontalnom sudaru dvaju vlakova u Grčkoj u utorak navečer poginulo najmanje 57 ljudi, dok se najmanje 56 ljudi smatra nestalima. “Poginulo je 57 ljudi”, rekao je u četvrtak navečer glasnogovornik policije Constantin Dimoglidou i dodao da je “moguće da su neki bili u vlaku a da ih obitelj nije proglasila nestalima”.
Stručnjaci i mediji su nakon nesreće kritizirali “nedostatak elektroničkih sustava” i nedostatak osoblja dok je šef stanice, osumnjičen za nesreću, priznao na sudu da je pogriješio.
Mediji, pa tako i javna televizija ERT, isticali su njegov nedostatak iskustva jer je, po njihovim informacijama, imenovan na tu dužnost prije samo 40 dana, a ranije je radio u ministarstvu prosvjete. Prije stupanja na novo radno mjesto završio je tromjesečni tečaj.
Sama vlada je u četvrtak priznala da je željeznički sektor “kronično bolestan”.
Vlada je priznala “kašnjenje” u modernizaciji željeznice u Grčkoj, gdje građani radije putuju autobusom, automobilom i brodom. “Odgovornost moraju preuzeti svi koji su upravljali modernizacijom mreže”, rekao je za AFP stručnjak Konstantinos Hasiotis.
Dnevni list Ta Nea piše u srijedu da je Europska komisija prije petnaestak dana prijavila Grčku Europskom sudu pravde (ECJ) zbog neispunjavanja obveza koje proistječu iz direktive o željezničkoj infrastrukturi. Sindikat željezničara je više puta kritizirao zastarjelost sigurnosne infrastrukture.
“Do 2010. provodila se modernizacija signalizacije željezničke mreže, ali su se tijekom financijske krize sigurnosni sustavi počeli urušavati”, rekao je Panatiotis Terezakis, savjetnik grčke uprave za željeznicu.
najnovije
najčitanije
Ostali sportovi
formula 1
Argentinac Franco Colapinto ostaje u Alpineu i u 2026.
Scena
veliki interes
Ulaznice za koncert The Offspringa u Zagrebu rasprodane za manje od tri sata
Svijet
AHMED AL-ŠARA
Europska unija i Velika Britanija ukidaju sankcije sirijskom predsjedniku
KK Zadar
Reakcije trenera
Jusup nakon bolnog poraza od Bosne: “Izgubili smo utakmicu zbog skoka”
KK Zadar
ABA Liga
Velika drama na Višnjiku za pola koša pripala Bosni
Zadar & Županija
Nedostatna ulaganja
EKSKLUZIVNO DOZNAJEMO Lučka uprava Zadar raskinula milijunsku koncesiju s Lukom Zadar, moraju se iseliti iz Gaženice!
Zadar
kadrovske promjene
Šime Sikirić novi je v.d. pročelnika Službe župana
Zadar
Nikolia Bašić
Autor projekta Vrata Zadra ne dvoji: Stara zgrada Kazališta lutaka može se ukloniti!
Županija
REKORDNI RANDMANI
Masline u Zadarskoj županiji podbacile, ali ulje nikad bolje
Zadar
SVE JE SPREMNO