Foto: Reuters
Dva dana nakon kobnog sudara dvaju vlakova u Grčkoj u kojemu je poginulo najmanje 57 ljudi, u četvrtak na vidjelo izlaze veliki nedostaci i zastarjelost željezničke mreže, a sindikati su i prije nesreće uputili više upozorenja.
Predstavnici sindikata su prije točno tri tjedna upozorili na teško stanje u željezničkom prometu. “Kada se nesreća dogodi odgovorni će liti krokodilske suze”, upozorili su, kritizirajući “velik nedostatak osoblja”. Ujedno su upozorili na “nedostatak mjera zaštite na radnom mjestu što se tiče sigurnosti rada i prometa vlakova”.
Policija je u objavila da je u frontalnom sudaru dvaju vlakova u Grčkoj u utorak navečer poginulo najmanje 57 ljudi, dok se najmanje 56 ljudi smatra nestalima. “Poginulo je 57 ljudi”, rekao je u četvrtak navečer glasnogovornik policije Constantin Dimoglidou i dodao da je “moguće da su neki bili u vlaku a da ih obitelj nije proglasila nestalima”.
Stručnjaci i mediji su nakon nesreće kritizirali “nedostatak elektroničkih sustava” i nedostatak osoblja dok je šef stanice, osumnjičen za nesreću, priznao na sudu da je pogriješio.
Mediji, pa tako i javna televizija ERT, isticali su njegov nedostatak iskustva jer je, po njihovim informacijama, imenovan na tu dužnost prije samo 40 dana, a ranije je radio u ministarstvu prosvjete. Prije stupanja na novo radno mjesto završio je tromjesečni tečaj.
Sama vlada je u četvrtak priznala da je željeznički sektor “kronično bolestan”.
Vlada je priznala “kašnjenje” u modernizaciji željeznice u Grčkoj, gdje građani radije putuju autobusom, automobilom i brodom. “Odgovornost moraju preuzeti svi koji su upravljali modernizacijom mreže”, rekao je za AFP stručnjak Konstantinos Hasiotis.
Dnevni list Ta Nea piše u srijedu da je Europska komisija prije petnaestak dana prijavila Grčku Europskom sudu pravde (ECJ) zbog neispunjavanja obveza koje proistječu iz direktive o željezničkoj infrastrukturi. Sindikat željezničara je više puta kritizirao zastarjelost sigurnosne infrastrukture.
“Do 2010. provodila se modernizacija signalizacije željezničke mreže, ali su se tijekom financijske krize sigurnosni sustavi počeli urušavati”, rekao je Panatiotis Terezakis, savjetnik grčke uprave za željeznicu.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
vremenska prognoza
KIŠA, BURA, JUGO Pogledajte kakvo nas vrijeme čeka do Božića
Zadar
Jutarnja misa
Katedrala sv. Stošije puna vjernika već od ranog jutra: “Ne može biti ljepšeg početka dana od zornice”
Svijet
Popularno mjesto
Pristup Fontani di Trevi turistima se od veljače naplaćuje dva eura
Hrvatska
Istraživanje
Četvrtina djece od 10 do 16 godina prima seksualne poruke online
Svijet
Prikupljanje podataka
Austrijski sud ocijenio Metin model personaliziranih oglasa kao nezakonit
Zadar
U 69. godini
Preminuo omiljeni profesor i pedagog Obrtničke škole Gojka Matuline
Županija
Zlatna Luka
Vijeće smijenilo direktoricu s kojom je sukošanski načelnik bio zadovoljan, evo tko ju je naslijedio
Zadar
Prihvaćena ostavka
Ravnateljica DV Radost Larisa Pavlović-Petani razriješena na vlastiti zahtjev
Zadar & Županija
pp pag
POLICIJA RIJEŠILA SLUČAJ Kaznene prijave protiv vandala koji su uništili adventske ukrase na Pagu
Hrvatska
Teške ozljede