U razdoblju od siječnja do ožujka kompanija je kupcima isporučila 336.681 električno vozilo, za 13 posto manje nego u istom prošlogodišnjem razdoblju, pokazuju preliminarni podaci.


Rezultat je najlošiji od drugog tromjesečja 2022. godine kada su ih prodali nešto više od 250 tisuća.




U prva tri ovogodišnja mjeseca proizveli su 362.615 vozila, za 6,3 posto manje nego na početku 2024.


Američka kompanija lani je s prodanih 1,79 električnih vozila tek za dlaku nadmašila kineskog diva BYD. Prihodom su pak zaostali za BYD-om za otprilike 100 milijuna dolara.


BYD će ove godine prodajom prvi puta prestići Teslu i zasjesti na čelo svjetske ljestvice, uz 15,7-postotni udio u svjetskom tržištu električnih vozila u odnosu na Teslinih 15,3 posto, prognozirala je kompanija za istraživanje tržišta Counterpoint Research.


Uz smanjena ulaganja u nove modele i cjenovni rat s jeftinom domaćom konkurencijom u Kini, američku kompaniju muče i negativne reakcije javnosti na angažman vlasnika Elona Muska u kabinetu američkog predsjednika Donalda Trumpa, uz val otkaza tisućama radnika državnih službi i podršku ekstremno desnim strankama u Europi.


U takvim je uvjetima prodaja Teslinih vozila na tržištima EU-a gotovo prepolovljena u prva dva ovogodišnja mjeseca, potonuvši na samo 19.046 automobila, objavila je udruga proizvođača ACEA. Prodaja električnih vozila u cjelini poskočila je pak za 25 posto, na ukupno 255 tisuća, uz udio u automobilskom tržištu od 15,2 posto.