Ovo je zaista strašno, neki dan sam šetala Kalelargom i skoro me pokupio jedan momak na romobilu. Ne čuješ ih, brzi su i jako opasni. Ovo bi zaista trebalo nekako regulirati, rekla nam je jučer jedna Zadranka ljuta na brojne vozače električnih romobila koji od početka ljeta jurcaju zadarskim ulicama.
Nečujni, a mogu voziti brzinom i do 40 km/h
Nakon što su ovog ljeta biciklisti prozvani da teroriziraju građane vožnjom po gradskim ulicama, nova opasnost na ulicama su postali i romobili koji su tihi, nečujni, a mogu voziti brzinom i do 40 km/h te su time još opasniji od bicikala. Osim toga, postojeći zakoni ih ne prepoznaju kao prijevozna sredstva jer ovaj vid prijevoza nije zakonski reguliran te se vozači romobila vode kao pješaci. Upravo stoga, mogu voziti po nogostupima i pješačkim zonama. Problem je što jedan dio vozača električnih romobila vozi neoprezno te ih je moguće vidjeti kako voze slalom među šetačima.
Riječ je o pilot projektu koji je Grad Zadar dogovorio s tvrtkom My Ride, a koji bi trebao trajati šest mjeseci, kako bi vidjeli koliki će biti odaziv turista i Zadrana, hoće li ova vrsta prijevoza naići na plodno tlo te hoće li ga ostaviti i za buduće vrijeme. Prema svemu sudeći, izgleda da ima mnogo zainteresiranih koji su električne romobile prepoznali kao jeftin, brz, jednostavan prijevoz po gradu. Po deset romobila postavljeno je na četiri lokacije: Gaženici, autobusnom kolodvoru, na Poluotoku kod mosta te na Boriku kod marine.
– Točne podatke još uvijek čekamo za ovu sezonu. Trebaju mi dostaviti podatke koliko su se koristili romobili, na kojim stanicama i slično. Ipak, generalno govoreći prema feedbacku kojega smo dobili, e-romobili su se dosta koristili tijekom sezone i to više nego bicikli. Bili su dosta atraktivni, posebno turistima te su poslužili kao dodatni vid ponude turistima za razgledavanje grada, ali i za mobilnost, rekao nam je Šime Erlić, pročelnik UO za EU projekte.
Do sada kategorizirani kao igračke
Istaknuo je koristi ove vrste prijevoza jer oni koji uzmu električni romobil ne voze se automobilom te se manje zagađuje okoliš, manje su gužve u prometu, dakle imaju prednosti, ali ističe kako svakako treba poraditi na većoj sigurnosti u prometu, kako za same vozače, tako i za pješake.
Dodao je kako je ovo pitanje koje je otvoreno na razini države, ali i na razini EU jer su e-romobili relativno nova stvar u javnom prijevozu te su do sada bili kategorizirani kao igračke. Tek se Njemačka i još nekolicina zemalja odredila prema električnim romobilima.
– Mi također čekamo da naše zakonodavstvo reagira te da se i ova vrsta prijevoza regulira. Vozači romobila se za sada tretiraju kao pješaci te ih mi nastojimo upozoriti da se ne kreću prebrzo, posebno u gradskoj jezgri i pješačkim zonama, istaknuo je Erlić.
I iz PU zadarske su nam potvrdili kako su im u ovom slučaju »vezane ruke« jer ne mogu nikako uredovati.
– Sukladno važećem Zakonu o sigurnosti prometa na cestama električni romobil se ne definira kao vozilo stoga se osobe koje ih koriste smatraju pješacima. Ovim putem apeliramo na korisnike da se odgovorno ponašaju te da ne dovode u opasnost i sebe i druge pješake, rekla nam je Ivana Grbin iz PU zadarske.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
Najiznajmljivači 2024.
Glavne nagrade u Oroslavje, Oriovčić i Žugane
Zadar
adventski program
[FOTO] Mališani uživali u promenadi sv. Lucije
Zadar
NIZ PRIJEDLOGA
Ako se prihvate amandmani Akcije mladih, podržat će proračun
Nogomet
talenti na okupu
Devet igračica i četiri igrača iz Zadarske županije u selektivnom kampu HNS-a
Hrvatska
ŠEF SDP-A
Hajdaš Dončić zašto ne odgovara na uvrede premijera: “On govori u prazno”
Županija
pitanje zaštite
RAT NA OTOKU Simbol čipke kao kamen razdora Pažana i Novaljaca
Zadar
LUKSUZNI HOTEL
Na prvom Danu karijera Zadrani upoznali privlačne ponude Hyatta
Plodovi zemlje i mora
najulov 2024.
Neočekivan ulov mladog ribolovca Andrije Reljića s Dugog otoka
Zadar
NAJAVA
Fra Marin Karačić predvodi adventsku duhovnu obnovu na Bokanjcu
Hrvatska
poznata imena