Foto: Arif Sitnica
U Hrvatskoj je tijekom 2022. godine ostvareno 18,9 milijuna dolazaka i 104,8 milijuna noćenja, tj. 37 posto više dolazaka i 25 posto više noćenja u odnosu na 2021. godinu, objavili su iz Ministarstva turizma.
Pri tome su strani turisti ostvarili 92,3 milijuna noćenja, dok su domaći turisti ostvarili 12,5 milijuna noćenja.
Ostvareno je 91 posto dolazaka i 96 posto noćenja ostvarenih u 2019. godini. Prvi su to podaci sustava eVisitor, koji sadrži turistički promet ostvaren u komercijalnim i nekomercijalnim objektima te nautičkom charteru (sustav eCrew).

Arhiva ZL/Bojan Bogdanić
“Čestitam još jednom svim turističkim djelatnicima i svima onima koji su doprinijeli ovoj povijesnoj turističkoj godini. Ostvarili smo rezultate koji su na razini dosad rekordne 2019. godine kada je u pitanju turistički promet, dok smo prihode već u prvih devet mjeseci premašili za više od milijardu eura.
Već u prvih devet mjeseci premašene su i procjene HNB-a o prihodima od stranih turista za cijelu 2022. godinu, koje su govorile o ukupno 11,3 milijardi eura. U tom kontekstu očekujemo kako će prihodi od stranih turista za 2022. godinu iznositi oko 13 milijardi eura, što je odličan pokazatelj rasta kvalitete ponude kao i nastavka potražnje za Hrvatskom. Ova godina bila je rekordna i u pogledu nekih od naših najvećih tržišta poput Njemačke, Austrije, Poljske, Češke, Slovačke i Nizozemske s kojih smo ostvarili gotovo 800.000 dolazaka više nego li u 2019. godini. To je i odlična najava za 2023. godinu posebice u kontekstu ulaska Hrvatske u šengenski prostor i eurozonu. Naš fokus u 2023. godini ostaje na kvaliteti, održivosti i inovativnosti kako bi uspjesi turizma bili dugoročni te dodatno doprinijeli cjelokupnom gospodarskom i društvenom razvoju Hrvatske”, istaknula je ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac.
“Hvala još jednom cjelokupnom turističkom sektoru za sinergiju kojom smo treću godinu za redom ostvarili ponajbolji rezultat na Mediteranu. Uz ulazak Hrvatske u eurozonu i Schengen, koji će naš turizam učiniti još konkurentnijim, ušli smo optimistično u 2023. godinu u kojoj nas čeka implementacija novog Strateškog marketinškog i operativnog plana hrvatskog turizma, novi krovni komunikacijski koncept i slogan te novi marketinški smjer prema održivom razvoju i očuvanju resursne osnove po kojoj nas prepoznaju i hvale milijuni gostiju diljem svijeta.
U 2023. godini cilj nam je potpuni oporavak turizma, dosezanje predpandemijskih turističkih rezultata na razini cijele zemlje te još jača disperzija turističkog prometa na pred i posezonu. Naglasak ćemo staviti na promociju hrvatskih otoka, skrivenih bisera hrvatske turističke ponude u unutrašnjosti zemlje, luksuznu ponudu, gastronomiju, ali i sve one turističke proizvode koji generiraju turističku potrošnju tijekom cijele godine”, izjavio je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić najavivši kako je pred nama, s obzirom na inflaciju, rast cijena energenata te geopolitičke napetosti još jedna vrlo zahtjevna i izazovna turistička godina.
najnovije
najčitanije
Svijet
hrvatska manjina
Milanović: Manjinske zajednice doprinose bogatstvu naših zemalja
Crna Kronika
ekstremni vremenski uvjeti
Oluja Claudia usmrtila tri osobe u Portugalu, uzrokovala poplave u Britaniji
Zadar
biopsija
U OB Zadar stigao novi uređaj za preciznu dijagnostiku raka prostate
Hrvatska
Proračun za 2026.
“Vlada ‘pleše po rubu’ i propušta stvoriti zalihe u dobrim godinama”
Zadar & Županija
15. studeni
PREGLED DANA Selidba škola, hitna reforma hitne i sramotan napad na zadarske srednjoškolce
Crna Kronika
Prometna nesreća
Vozač prešao na suprotni trak i poginuo nakon sudara s tegljačem
Županija
Mladi đakon
Lovre je napustio djevojku, fakultet i dom da bi postao svećenik: ‘Prije toga nisam ni razmišljao o svećeničkom pozivu’
Crna Kronika
izvanredni nadzor
Ministarstvo poslalo inspekciju u popravni dom zbog silovanja djevojčice
Zadar
Ususret koncertu
Thompsonov koncert privući će u grad mnogo gostiju, provjerili smo kako se kreću cijene smještaja
Županija
Posljednje počivalište