Foto: Branislav Babic/PIXSELL
Najavu INA-e o početku sanacije bušotine Ivane D, Greenpeace je u ponedjeljak ocijenio kozmetičkim rješenjem kojim, kako kažu, INA izbjegava svoje obaveze, a to je potpuna sanacija bušotine i uklanjanje cjelokupne konstrukcije platforme s morskog dna.
“Nije Greenpeace jedini koji traži uklanjanje – to nalaže i zakon koji propisuje uklanjanje takve konstrukcije u roku od jedne godine. Iz službene korespondencije Pravobraniteljice za ljudska prava s relevantnim državnim tijelima doznajemo da je to i mišljenje barem triju mjerodavnih državnih tijela – Državnog inspektorata RH, Uprave pomorstva Ministarstva mora, prometa i infrastrukture te Uprave za vodno gospodarstvo i zaštitu mora Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja, a kao razlozi navode se sigurnost, zdravlje ljudi i morski okoliš”, ističe u priopćenju Greenpeace.
Dodaje i kako je nedavno slijedom vlastitog ispitnog postupka istu preporuku dao i Ured pravobraniteljice, o čemu su obavijestili i Greenpeace.
U Greenpeaceu kažu da je Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja pokrenulo službenu istragu još u siječnju 2021. U međuvremenu je u rujnu 2021. Državni inspektorat donio Rješenje kojim je naložena i sanacija bušotine i povezane infrastrukture i uklanjanje Ivane D s morskog dna u roku od godine dana.
“Nije jasno zašto nije provedeno rješenje Državnog inspektorata i temeljem kojih propisa INA paralelno planira konstrukciju ostaviti na dnu Jadrana kao tzv. umjetni greben”, kažu u Greenpeaceu.
Napominju i kako je “ovih dana objavljeno i rješenje Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja iz kojeg je vidljivo da INA za takvo nešto još uvijek nije dobila zeleno svjetlo”.
“Dok INA proizvoljno nudi kvazi-rješenja i istovremeno najavljuje nove bušotine i nove platforme na Jadranu, pitamo se je li i preostalim platformama namijenjena ista sudbina – da jednog dana završe na dnu Jadrana i tamo ostanu za vijeke vjekova”, ističe u priopćenju Greenpeace.
Ina je u ponedjeljak u pulskom brodogradilištu Uljanik najavila početak radova trajne sanacije bušotine Ivana D-1 Dir koja je pridobivala plin pomoću platforme Ivana D, a za taj posao angažirana je iskusna talijanska kompanija za ronilačke aktivnosti CNS koja će radove izvoditi pomoću plovila GSP Falcon.
najnovije
najčitanije
Ostali sportovi
VESLAČ
Martin Sinković: Rastemo i vjerujemo da možemo osvojiti medalju
Hrvatska
PREDSJEDNIK REPUBLIKE
Milanović: Hrvatska je dno EU, Bugarska jedina lošija
Zadar
ZAHVALNOST JAZZU
Međunarodni dan jazza uz Black Coffee i Bogdanovića
Svijet
NOVI ZAKON
Čile ovaj tjedan počeo postupno skraćivati broj radnih sati, radnici su im premoreni
Hrvatska
HRVATSKI SUVERENIST ZAČUĐEN
Za ovog saborskog zastupnika nije glasao nitko, čak ni on, supruga, susjedi i prijatelji: “Dignut ću kaznenu prijavu”
KK Zadar
POVIJESNA UTAKMICA
ČUVENA POBJEDA ZADRA Pogledajte video od kojeg ćete se naježiti: ‘Posebnija je od drugih…’
Nogomet
Nogometaš iz Vrane
Ante Zurak nakon nogometne karijere ‘ušao’ u poljoprivredne vode: ‘Ovo mi je puno manje stresnije…’
Županija
EDUKACIJA I INTEGRACIJA
Radnici iz Filipina i Nepala čine 10 posto zaposlenih u Cromarisu: ‘Posao je izvrstan, jako mi se sviđa…’
Moda
zadarski concept store
[FOTO] Tiramol proslavio 10. rođendan. Sana Baraba: ‘Na rubu sam suza od sreće’
Zadar
fantastičan projekt