Foto: Branislav Babic/PIXSELL
Najavu INA-e o početku sanacije bušotine Ivane D, Greenpeace je u ponedjeljak ocijenio kozmetičkim rješenjem kojim, kako kažu, INA izbjegava svoje obaveze, a to je potpuna sanacija bušotine i uklanjanje cjelokupne konstrukcije platforme s morskog dna.
“Nije Greenpeace jedini koji traži uklanjanje – to nalaže i zakon koji propisuje uklanjanje takve konstrukcije u roku od jedne godine. Iz službene korespondencije Pravobraniteljice za ljudska prava s relevantnim državnim tijelima doznajemo da je to i mišljenje barem triju mjerodavnih državnih tijela – Državnog inspektorata RH, Uprave pomorstva Ministarstva mora, prometa i infrastrukture te Uprave za vodno gospodarstvo i zaštitu mora Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja, a kao razlozi navode se sigurnost, zdravlje ljudi i morski okoliš”, ističe u priopćenju Greenpeace.
Dodaje i kako je nedavno slijedom vlastitog ispitnog postupka istu preporuku dao i Ured pravobraniteljice, o čemu su obavijestili i Greenpeace.
U Greenpeaceu kažu da je Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja pokrenulo službenu istragu još u siječnju 2021. U međuvremenu je u rujnu 2021. Državni inspektorat donio Rješenje kojim je naložena i sanacija bušotine i povezane infrastrukture i uklanjanje Ivane D s morskog dna u roku od godine dana.
“Nije jasno zašto nije provedeno rješenje Državnog inspektorata i temeljem kojih propisa INA paralelno planira konstrukciju ostaviti na dnu Jadrana kao tzv. umjetni greben”, kažu u Greenpeaceu.
Napominju i kako je “ovih dana objavljeno i rješenje Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja iz kojeg je vidljivo da INA za takvo nešto još uvijek nije dobila zeleno svjetlo”.
“Dok INA proizvoljno nudi kvazi-rješenja i istovremeno najavljuje nove bušotine i nove platforme na Jadranu, pitamo se je li i preostalim platformama namijenjena ista sudbina – da jednog dana završe na dnu Jadrana i tamo ostanu za vijeke vjekova”, ističe u priopćenju Greenpeace.
Ina je u ponedjeljak u pulskom brodogradilištu Uljanik najavila početak radova trajne sanacije bušotine Ivana D-1 Dir koja je pridobivala plin pomoću platforme Ivana D, a za taj posao angažirana je iskusna talijanska kompanija za ronilačke aktivnosti CNS koja će radove izvoditi pomoću plovila GSP Falcon.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
ITU
Gospiću dodijeljena Povelja za urbani razvoj
Zadar
Prohodnost cesta
JAKA BURA Pojedini pravci prohodni samo za osobna vozila
Zadar
MEĐUNARODNI PROJEKTI
U Zadarskoj županiji gradit će se 11 fotonaponskih elektrana
Zadar
ZIMA I ENERGENTI
Zadrani »važu« što im se najviše isplati, a stručnjaci savjetuju najbolje opcije za grijanje
Zadar
Srijedom u sridu
Marijana Tomić vodi nas u svijet glagoljaštva i digitalne transformacije povijesnih rukopisa
Plodovi zemlje i mora
(NE)KULTURA BRANJA
S maslinama u uljare ne dolazi samo lišće i suhe grančice – ima tu prstenja, kovanica, lovačkih patrona…
Zadar
ZIMA I ENERGENTI
Zadrani »važu« što im se najviše isplati, a stručnjaci savjetuju najbolje opcije za grijanje
Plodovi zemlje i mora
NAJULOV 2024.
ULOV ZA PAMĆENJE IVICE SMOLIĆA: ‘Dugo sam birao poziciju na kojoj bi bilo idealno…’
Košarka
VAŽNA OBLJETNICA
Prije 30 godina osnovana je Udruga navijača Tornado Zadar: ‘Dug je put pred nama stajao…’
Plodovi zemlje i mora
O TOME SE GOVORI