“Smart” ima 600 konja i spada u E1 klasu, odnosno riječ je o takozvanom slobodnom prototipu na bazi karoserije “običnog” automobila i postiže maksimalnu brzinu od 250 kilometara na sat
Nakon prvog testa obavljenog u svibnju ove godine, hrvatski automobilistički as Niko Pulić na grobničkoj stazi je po drugi put testirao “smart forfour”, “čudo” od trkaćeg automobila koji razvija do nevjerojatnih 600 konjskih snaga.
– To vam je stopostotni hrvatski proizvod, a vrijeme i testovi će pokazati koliko smo bili uspješni, kratko nam je jučer uoči izlaska na stazu kazao Pulić, na čijem se licu iščitavalo uzbuđenje zbog testa. Bez obzira na sve dosad osvojene titule i “nabrijane” automobile za čijim se volanom našao, Pulić je s oduševljenjem sjeo u posebno za njega adaptiran “smart” i krenuo testirati što sve može.
– Prvi test obavljen je još u svibnju kad je “Euroline Racing Team”, također na grobničkoj stazi, isprobavao kako “diše” to “čudo” od “smarta”. Taj je prvi test trajao kratko, naglasio nam je inženjer Zlatko Kvočić, prvi čovjek tima, koji je na adaptaciji vozila radio više od godinu dana i uložio silan trud da se obični “smart” pretvori u “trkaću ljepoticu”. Naime, upravo je to testiranje ukazalo na neke probleme koji su u međuvremenu uklonjeni, a u vozilo je ugrađeno još nekoliko noviteta koji su upravo jučer prvi put testirani u vožnji.
– Ni ne pitajte koliko dugo i koliko je ljudi radilo na ovom vozilu. Ovaj “smart” ima 600 konja i spada u E1 klasu, odnosno riječ je o takozvanom slobodnom prototipu na bazi karoserije “običnog” automobila i postiže maksimalnu brzinu od 250 kilometara na sat, što se možda ne čini prevelikom brzinom, ali on je prilagođen brdskim utrkama gdje se vozi od 100 do 200 kilometara na sat i jedini je ove vrste u Hrvatskoj, a i među rijetkima u Europi, naglasio je Kvočić i dodao da “smart fourfor” ima četiri razine snage koje se mogu kombinirati tijekom vožnje.
Čudo od “smarta forfour” doista izgleda i zvuči impresivno, stoga nije nikakvo čudo da su baš svi koji su se jučer oko 17 sati zatekli na stazi na Grobniku s oduševljenjem promatrali kako automobilistički as i njegov nabrijani “smart” jure grobničkom stazom.
Osnovne karakteristike
Inženjer Zlatko Kvočić sa svojim timom stvorio je trkaći “smart forfour” – osim karoserije, bloka i glave motora te električnog servoupravljača svi su dijelovi ručno izrađeni, primjerice ovjes, 6-brzinski mehanički mjenjač, papučice, interijer i naplatci.
Trkaći “smart” ima dvolitreni turbomotor na bazi Mercedes-Benzova motora, modela 111 koji razvija do 600 konjskih snaga, dostiže maksimalnu brzinu od 250 kilometara na sat, od 100 do 200 kilometara na sat ubrzava za manje od 4 sekunde, a potrošnja je 18 litara na sat. Motor ima 2.000 cm3, pogon je na stražnjim kotačima, a karbonske su kočnice na sva četiri kotača. Vozilo, koje ima mnogo karbonskih dijelova, široko je čak 1.980 milimetara, a međuosovinski razmak iznosi 2.500 milimetara. Promijenjena je i aerodinamika vozila te je upotrijebljeno mnogo kompozitnih materijala koji pridonose njegovoj čvrstoći i maloj težini.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
Predsjednik Vlade
Plenković: ‘Veća izdvajanja za obranu nisu na uštrb zdravstva, socijale i obrazovanja’
Zadar
Na zadarskoj Tržnici
Klapske divojke i momci pozivaju Zadrane na klapski koncert u božićnom duhu
Kultura
Od 17. do 24. prosinca
Donosimo tjedni pregled kulturnih i zabavnih događanja u Zadru i županiji
Crna Kronika
Zloporaba droge
Diler doma skrivao 6,5 kilograma marihuane, kokain, hašiš i amfetamine
Crna Kronika
Prometni prekršaji
Vozaču u Pakoštanima izmjereno 2 promila, a u Pagu upravljao vozilom iako mu je vozačka poništena
Zadar & Županija
Ostao bez nasada
Bivši sudionik šou-emisije »Ljubav je na selu« u šoku! Posjekli mu 25 maslina
Zadar
netransparentnost
OŠ Šimuna Kožičića Benje i ravnatelj Dražen Adžić prekršajno kažnjeni zbog zapošljavanja bez ugovora
Zadar
Paprene cijene
Zadarske mesnice bez predblagdanske gužve: Kilo tuke 20 eura, odojka 13, ponude ne fali, već novca
Zadar
remake
Zadarski band aid okupio se nakon 31 godinu i zapjevao pjesmu “Božić u Zadru”
Zadar & Županija
260 dana