Četvrtak, 18. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

6 C°

Najvažnija rekonstrukcija Tuđmanove ulice do Puta Dikla

Autor: Siniša Klarica

15.04.2009. 22:00
Najvažnija rekonstrukcija Tuđmanove ulice do Puta Dikla

Foto: Adam VIDAS



Na pravcu sjever-jug najvažniji prometni projekti su rekonstrukcije Murvičke ceste i Puta Stanova, završetak proboja Splitske ulice do spoja s Ulicom Hrvatskog sabora, Teslina ulica i Put Bokanjca


Kandidat HDZ-a za gradonačelnika Zadra Zvonimir Vrančić jučer je u stranačkim prostorijama u Zadru obrazložio Plan glavnih prometnica u Gradu Zadru koje bi se trebale ili izgraditi ili rekonstruirati u sljedećem četverogodišnjem razdoblju. Vrančić nije propustio priliku istaknuti da je u prošlom mandatu rekonstruirana državna cesta D-8 od Bibinja do Crnog. Također je dovršen spoj od čvorišta Zadar-2 do Gaženice, popularna “Kalmetina”. Rekonstruirane su Biogradska, Zrinsko-frankopanska, Androvićeva i mnoge druge manje gradske prometnice. Uređene su Istarska i Trpimirova obala, ali i cesta Zadar-Zaton.
– Pred završetkom su Ulica Kolovare i Put Nina, a na rubnim dijelovima povijesne jezgre osigurano je 1.200 novih parkirališnih mjesta. Na području Grada Zadra postavljeno je preko 180.000 m2 novog asfalta ispod kojeg je provučena kompletna infrastruktura, odvodnja, vodovod, javna rasvjeta, govorio je Vrančić.
Na pravcu istok-zapad, Vrančić je kao najvažnije projekte definirao rekonstrukciju Tuđmanove ceste s izlaskom na Put Dikla. Tu je, unatoč svim problemima i Stadionska cesta kojom mora proći kolektor Smiljevac koji se proteže od prečistača Centar do Novog Bokanjca. Zatim su tu Bihaćka cesta sa svojim problemom kuće Visković koji je pred rješenjem. Na sve se to nastavlja i zaobilaznica oko Dikla koja bi išla od Ulice Matije Gupca do ceste Zadar-Petrčane. Na pravcu sjever-jug najvažniji prometni projekti su rekonstrukcije Murvičke ceste i Puta Stanova, završetak proboja Splitske ulice do spoja s Ulicom Hrvatskog sabora, Teslina ulica i Put Bokanjca.
Prometna rješenja detaljnije su obrazlagali HDZ-ovi kandidati za zamjenike gradonačelnika Darko Kasap i Dražen Grgurović. Kasap je naglasio da bi rekonstrukcija Tuđmanove do Puta Dikla bila riješena za tri godine i to u osam faza. Rekonstrukcija Benka Benkovića ide paralelno s izgradnjom kolektora dimenzija 3×2, 2m koji je zapravo dio Projekta Jadran. Ta cijev iznosit će 40-tak milijuna kuna, a sredstva su osigurana zahvaljujući i brzini kojom se realizirala prva faza Projekta Jadran. Do sezone, nastavlja Kasap, otvorit će se Put Nina, a prići će se i rekonstrukciji Puta Stanova te malog, ali vrlo bitnog čvorišta oko Puta Vrela i Novog Bokanjca kojim se rješava sadašnji neprimjereni ulaz u ovo novo zadarsko naselje.
Na tom putu probleme stvarali su imovinsko-pravni odnosi. Često se znalo dogoditi, ističe Dražen Grgurović, da je za nekretninu na nekom važnom koridoru vlasnik tražio basnoslovnu svotu, iako su za cestu do njegove parcele drugi vlasnici besplatno ustupili svoj teren.
– Sve ceste u Zadru koštale su stotine milijuna kuna gradskog novca. Desetak milijuna kuna plaćeno je samo za imovinsko-pravne odnose, a osigurali smo te preduvjete za one prometne pravce koji se još nisu počeli graditi. Nažalost, naš problem i problem ostalih gradova u Hrvatskoj je vrlo dug postupak izvlaštenja, a zbog takve situacije Grad je često talac pojedinaca, rekao je Grgurović napominjući da su se i na tom problemu stekla značajna iskustva u rješavanju.
Grgurović je dodao kako je drugom fazom Projekta Jadran o kojoj i ovisi kvalitetno prometno rješavanje nekih gradskih pravaca osigurano oko 60 milijuna kuna.
Na kraju tiskovne konferencije Zvonimir Vrančić je za kraj tjedna najavio konačno definiranje predizborne koalicije. Po njemu, s HDZ-om bi u predizbornu trku za vlast u Gradu Zadru krenuli HSP, HSLS, HSS, i HSU.


 MANJE LEŽEĆIHPOLICAJACA




Zvonimir Vrančić osvrnuo se na neprimjerenost u postavljanju ležećih policajaca. Kandidat za zadarskog gradonačelnika osvrnuo se na paradoks kako asfaltiranje pojedinih ulica vrlo često prate zahtjevi za postavljanjem ležećih policajaca.
– I ja uviđam da je neprimjereno postavljati baš svugdje ležeće policajce. Mi rekonstruiramo prometnice zbog bolje protočnosti prometa, a u zahtjevima za postavljanje ležećih policajca piše da je eto, njihova cesta, postala brza. Inzistirat ćemo da oni koji su zaduženi za kontrolu brzine vozila obavljaju posao, a ne da svaka novoasfaltirana gradska ulica bude pokrivena ležećim policajcima, rekao je Zvonimir Vrančić.