Petak, 17. svibnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

24 C°

ZABORAVLJENI ČVOR

Najskuplja cesta u Hrvatskoj ima dvije velike mane: Ovaj propust s D403 je zaista teško objašnjiv

Autor: Marinko Glavan

22.10.2023. 18:03
Najskuplja cesta u Hrvatskoj ima dvije velike mane: Ovaj propust s D403 je zaista teško objašnjiv

Foto: Hrvatske ceste



Državna cesta D403 otvorena je za promet ove srijede, povezujući riječku obilaznicu sa Zvonimirovom ulicom, kod zgrade Novog lista i s Baračevom, čime bi trebala značajno rasteretiti gradske ulice u zapadnom dijelu grada, no odmah po puštanju u promet brojni su korisnici uočili značajan problem na čvoru Škurinje, gdje se cesta spaja s obilaznicom.


Na djelomično rekonstruiranom čvoru, na kojemu je izgrađeno novo kružno raskrižje, naime, vozila koja dolaze iz smjera Zagreba, odnosno Krčkog mosta ne mogu legalno skrenuti prema D403 i Zvonimirovoj, odnosno Baračevoj, a jednako tako, vozila koja cestom D403 dolaze na čvor Škurinje ne mogu skrenuti prema zapadu, u smjeru graničnog prijelaza Rupa, odnosno prema Puli.


Foto Hrvatske ceste


Krug po Osječkoj




Foto Mateo Levak


Ako zvuči komplicirano – i jest, posebno jer na škurinjskom kružnom toku u Osječkoj ulici trenutno traju radovi zbog kojih je jedan trak kružnog toka zatvoren, a svakodnevno se na tom dijelu stvaraju velike gužve i zastoji i bez vozila koja zapravo uopće ne idu prema Škurinjama i Drenovi, nego žele skrenuti na D403.


Taj bi problem, zajedno s nemogućnošću skretanja prema Puli, dugoročno trebao biti riješen izgradnjom dvaju novih kružnih raskrižja – jednog unutar čvora Škurinje, na mjestu sadašnjeg raskrižja sa semaforima, te drugog na spoju čvora Škurinje s Osječkom ulicom.


Foto Mateo Levak


Kako je riječ o projektu za koji još nije niti raspisan postupak javne nabave za izgradnju, Hrvatskim cestama (HC) uputili smo upit o mogućem privremenom prometnom rješenju kojim bi se omogućilo skretanje prema D403 iz smjera Zagreba, kao i s te prometnice prema Puli.


Bez rokova


Iz HC-a odgovaraju kako je u pripremi takvo, privremeno rješenje, do izgradnje novih kružnih raskrižja.


– Za rekonstrukciju postojećeg čvora Škurinje: raskrižje A7/DC403/Osječka ulica izdana je lokacijska dozvola, izrađen je glavni projekt te je u tijeku postupak dobivanja građevinske dozvole (dva nova kružna raskrižja umjesto postojećih semaforiziranih raskrižja).


Budući da se po postojećem prometnom režimu ne može skrenuti iz smjera A7-Zagreb prema državnoj cesti D403 kao i iz smjera D403 prema A7 u smjeru Pula, ukazala se potreba za izmjenu i dopunu postojeće prometne signalizacije i opreme na predmetnom čvoru i prilaznim cestama.


Foto Hrvatske ceste


U tijeku je izrada idejnog rješenja privremene regulacije prometa kojim će se ti smjerovi omogućiti korekcijom horizontalne, vertikalne i svjetlosne signalizacije te manjim građevinskim zahvatima.


Navedeno će biti uspostavljeno po izradi projekta i ishodovanju suglasnosti te će biti na snazi do početka radova na izgradnji dva nova kružna raskrižja, stoji u odgovoru HC-a, no bez vremenskih rokova kada bi privremeno rješenje trebalo stupiti na snagu.


Inače, cesta D403, vrijedna više od 60 milijuna eura, zbog čega je ponijela naziv najskuplje ceste u Hrvatskoj, građena je nešto dulje od tri godine, pa je nejasno kako i zašto nitko iz Hrvatskih cesta nije ranije uočio da se s nje ne može skrenuti prema Puli ili da joj je nemoguće pristupiti iz smjera Zagreba te da privremeno prometno rješenje za ove probleme nije stupilo na snagu istodobno s otvaranjem ceste kojom je u prvih 48 sati od otvaranja prošlo 12.713 vozila.