Četvrtak, 21. studenog 2024

Weather icon

Vrijeme danas

12 C°

I zaručnički prsten slabijeg sjaja

Autor: Petra Mičić

14.09.2009. 22:00
I zaručnički prsten slabijeg sjaja

Foto: Adam VIDAS



Uglavnom se kupuje nakit srednjeg cjenovnog razreda, kao i dijamantna roba, posebno zaručnički prsteni, ali s manjim kamenjem, dok imućni Hrvati svjetske marke nakita poput Bvlgarija ili Choparda, odnosno najluksuznije komade, najčešće kupuju u inozemstvu, i to zbog trošarina
Je li Zadrane zaista pogodila recesija i jesu li se uistinu odrekli luksuza kao što je zlatni nakit, skupi parfemi, kreme, pokušali smo doznati od zadarskih trgovaca.
Prvih nekoliko zlatarnica koje smo posjetili, zjapile su prazne, bez kupaca, a čak ni prolaznici nisu zastajali pred izlozima.
– Prodaja je veoma loša, nema kupaca, a ni prodaje, a mislim da ova prazna trgovina govori više od tisuću riječi. Iako smo otvorili prije dva mjeseca, prodaja je iznimno loša. Mi također imamo zlatarnicu na Pagu, gdje je prodaja također slabija nego prijašnjih godina, kazao je Pjeter Dedaj, vlasnik zlatarne “Beta”.
U zlatarnici “Četiri kantuna” također osjećaju posljedice recesije i primjećuju pad prodaje, a građani najčešće kupuju jeftiniji nakit, kao što su narukvice i naušnice.
– Primjećujemo pad od 30 do 40 posto, a oni koji i imaju novaca, štede i neće da troše, kazali su u zlatarnici.
Neke zlatarnice koje su skuplje i prodaju ekskluzivniji nakit, imaju i više kupaca i veću prodaju, što govori kako za imućniju klijentelu nema krize.
Uglavnom se kupuje nakit srednjeg cjenovnog razreda, kao i dijamantna roba, posebno zaručnički prsteni, ali s manjim kamenjem, dok imućni Hrvati, svjetske marke nakita poput Bvlgarija ili Choparda, odnosno najluksuznije komade, najčešće kupuju u inozemstvu, i to zbog trošarina. Osim toga, takve ekskluzivne i zanimljive komade teško je naći u Hrvatskoj, kao i ekskluzivne satove poput Rolexa, Breitlinga ili Patek Philippe koji imućni Hrvati obično kupuju u inozemstvu. Cijene briljantnih narukvica mogu dosegnuti cijenu od vrtoglavih 100.000 kuna, a zlatni prsteni s briljantima i do 25.00 kuna, ali takvi skupi predmeti uvijek nađu svoje kupce.
Zlatna boja je sve više zastupljena u modi, simbolizira luksuz i prestiž i daje elegantan izgled predmetima pa se tako u posljednje vrijeme promovira i u kozmetici i parfemima.
No, kako naglašavaju iz zadarskih parfumerija, pad prometa je vidljiv i ljudi kupuju samo potrebnu kozmetiku. Ipak, primjetno je da su parfumerije uvijek pune kupaca i žene u doba recesije i dalje vole skupe kapljice parfema. Cijene parfema se kreću od 200 kuna za jeftinije parfeme, prosječne cijene poznatih dizajnerskih parfema idu od 350-500 kuna, a najskuplji parfem koji se nalazi na policama u zadarskim parfumerijama je ženski parfem “Midnight rain”, dizajnera La Prairie, koji košta oko 1.100 kuna. Parfem “Silver rain” istog dizajnera košta čak preko 10.000 kuna, a i takvi primjerci su u božićno vrijeme rasprodani.
Ljudi koji troše takve cifre na luksuzne stvari kažu da nije bitna cijena već isključivo kvaliteta, te se pozivaju na poslovicu: Nisam dovoljno bogat da bih kupovao jeftine stvari.
Opće je poznato da Hrvati pa tako i Zadrani vode računa o modi, međutim, pitanje je tko vodi računa o njihovim računima i kreditima.