Foto: Pexels
U supermarketima je vrlo teško pronaći proizvode na prodaju s okruglim cijenama, a u većini slučajeva nude se artikli čije cijene završavaju, primjerice, s 0,99 centi, s 0,39 i tako dalje.
To je trend koji se može vidjeti u raznim dijelovima svijeta kako u velikim trgovačkim centrima tako i u malim prodavaonicama.
Ali zašto? Zasigurno ste se to više puta zapitali prilikom kupovine. Doista, odgovor je lako pogoditi. To je preimenovana marketinška strategija koja preuzima naziv efekt lijeve znamenke.
Zapravo, naš se mozak nastoji usredotočiti na prvi broj slijeva od decimalne točke, obraćajući manje pozornosti na druge znamenke. Na taj način, ako proizvod košta 9,99 eura, navest će nas da pomislimo da ćemo potrošiti 9 eura umjesto 10 da ga kupimo, a u stvarnosti to nije slučaj.
Iako nije novijeg izuma, ova tehnika – također poznata kao charm pricing – jedna je od najprihvaćenijih u svijetu prodaje.
Nekoliko istraživanja i eksperimenata potvrđuje njezinu učinkovitost na kupcima, a jedan od najpoznatijih je onaj koji su proveli istraživači Schindler i Kibarian, podvrgnuvši tri različita kataloga odjeće trima skupinama ljudi.
Cijene raznih artikala kretale su se od najmanje 7 dolara do najviše 120 dolara, s prosjekom oko 30 dolara. Na kraju se većina kupaca odlučila za odjeću koja se prodavala po cijenama koje su završavale na 99 centi, iako zapravo nije bila najjeftinija.
najnovije
najčitanije
Zadar & Županija
Lijekovi za otoke
Napravili smo đir s brodom ljekarnom. Na Silbi, Olibu, Premudi dočekan je kao – spas
Kultura
Turnjea josipe lisac
Glazbena diva stiže nam u Zadra, karte za koncert već su u prodaji
Zadar & Županija
Udruga Cerovac
Božićni sajam u OŠ Nikole Tesle Gračac protekao u zajedništvu i veselju
Hrvatska
za studente izvan hrvatske
Ured za Hrvate i ove godine dodjeljuje dvije tisuće stipendija, evo koliki su iznosi
Zadar
humanost na djelu
OSTAVI TRAG Caritas Zadar poziva građane na pomoć najugroženijima kroz brojne programe i akcije
Zadar
Sreća u nesreći
Premijera filma 260 dana u Višnjiku nakratko prekinuta jer je gledateljici pozlilo, spasio ju poznati zadarski liječnik
Zadar & Županija
Ostao bez nasada
Bivši sudionik šou-emisije »Ljubav je na selu« u šoku! Posjekli mu 25 maslina
Zadar & Županija
OD 15. prosinca
Radovin dobio novi vrtić: 55 djece krenulo u tri skupine
Zadar
oprema za rad
Pacijentica upozorila na manjak opreme, Kolega opovrgava: Ginekološka ordinacija ima ultrazvuk, ali…
Hrvatska
trajni dodatak