Foto: Pexels
U supermarketima je vrlo teško pronaći proizvode na prodaju s okruglim cijenama, a u većini slučajeva nude se artikli čije cijene završavaju, primjerice, s 0,99 centi, s 0,39 i tako dalje.
To je trend koji se može vidjeti u raznim dijelovima svijeta kako u velikim trgovačkim centrima tako i u malim prodavaonicama.
Ali zašto? Zasigurno ste se to više puta zapitali prilikom kupovine. Doista, odgovor je lako pogoditi. To je preimenovana marketinška strategija koja preuzima naziv efekt lijeve znamenke.
Zapravo, naš se mozak nastoji usredotočiti na prvi broj slijeva od decimalne točke, obraćajući manje pozornosti na druge znamenke. Na taj način, ako proizvod košta 9,99 eura, navest će nas da pomislimo da ćemo potrošiti 9 eura umjesto 10 da ga kupimo, a u stvarnosti to nije slučaj.
Iako nije novijeg izuma, ova tehnika – također poznata kao charm pricing – jedna je od najprihvaćenijih u svijetu prodaje.
Nekoliko istraživanja i eksperimenata potvrđuje njezinu učinkovitost na kupcima, a jedan od najpoznatijih je onaj koji su proveli istraživači Schindler i Kibarian, podvrgnuvši tri različita kataloga odjeće trima skupinama ljudi.
Cijene raznih artikala kretale su se od najmanje 7 dolara do najviše 120 dolara, s prosjekom oko 30 dolara. Na kraju se većina kupaca odlučila za odjeću koja se prodavala po cijenama koje su završavale na 99 centi, iako zapravo nije bila najjeftinija.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
irena hrstić
SDP zbog skandala u Osijeku traži ostavku ministrice zdravstva
Ostalo
za svakog ponešto
VEČER KONTRASTA Porto Morto i Jole večeras nastupaju na zadarskom Adventu
Moda
Bijeg u glamur
Hrvatski modni brend Alduk, dizajnera Ivana Alduka, predstavio je novu kolekciju pod nazivom »Amichezza«
Hrvatska
duboko podijeljeni
VELIKE PROMJENE U HSS-U: Krešo Beljak danas odlazi, njegovi nasljednici – žele s HDZ-om
Zadar & Županija
pu zadarska
SVE ZBOG JEDNE APLIKACIJE Prevarant od 69-godišnjakinje ukrao 8 tisuća eura
Zadar
trgovački centar
[FOTO] EVAKUIRANA SUPERNOVA! Evo što se događa…
Zadar
U 69. godini
Preminuo omiljeni profesor i pedagog Obrtničke škole Gojka Matuline
Županija
Zlatna Luka
Vijeće smijenilo direktoricu s kojom je sukošanski načelnik bio zadovoljan, evo tko ju je naslijedio
Zadar
Prihvaćena ostavka
Ravnateljica DV Radost Larisa Pavlović-Petani razriješena na vlastiti zahtjev
Zadar & Županija
boris jović