Foto: Adam VIDAS
Na najnovijem testu zimskih guma HAK i partneri su pod mikroskop ovoga puta stavili proizvode iz dva tržišno možda čak najpopularnija segmenta. Manju dimenziju 205/55 R16 pronalazimo na kompaktnim gradskim automobilima C-klase, dok veću dimenziju 215/55 R17 možemo vidjeti na manjim gradskim vozilima SUV-klase, piše revija HAK. Od ukupno 28 različitih kompleta (12 u manjoj i 16 u većoj dimenziji), ni jedan nije zavrijedio maksimalnu ocjenu izvrstan, ali su zato po tri pneumatika u svakoj kategoriji vrlo preporučljiva. Nažalost, čak četiri modela se ne preporučuju. Svi proizvodi su testirani na području voznih i sigurnosnih karakteristika, udobnosti, ekonomičnosti, te je analizirana i ekološka komponenta njihove održivosti, pa krenimo redom…
Matematički gledano, u manjoj dimenziji 205/55 R16 tri su gume vrlo preporučljive, po četiri su preporučljive i djelomično preporučljive, dok se jedna ne preporučuje. Na vrhu se iskristalizirala poznata trojka u sastavu Continental, Goodyear i Michelin, čiji su proizvodi vrlo ujednačeni i kompaktni, a to znači da ne pokazuju nedostatke ni na jednoj podlozi te blistaju s visokom predviđenom kilometražom. Unutar ove velike trojke Continental se izdvojio po pitanju sigurnosti i postavio generalne standarde u klasi (pogotovo na mokroj podlozi i u zimskim uvjetima), dok je Michelin odigrao na kartu ekološke izvrsnosti, s najvećom predviđenom kilometražom i najnižim stupnjem abrazije. Goodyear se smjestio upravo negdje između njih.
Hankook, Dunlop, Nokian i Falken su pokazali manje nedostatke barem na jednoj podlozi, što je ipak dovelo do snižavanja ocjene na polju sigurnosti, a neki od njih nisu briljirali ni na polju predviđene kilometraže. Naravno, ovisno o profilu vozača i cijeni proizvoda, ova četvorka može biti ozbiljna alternativa za top trojku, zato što ne pokazuje značajniju razinu sigurnosnog rizika, nego eventualno može utjecati na smanjeni komfor u vožnji.
Sljedeća četvorka koju čine Zeetex, GT Radial, Vredestein i Pirelli je na ovom testu definitivno otkrila jasne nedostatke na najmanje jednoj podlozi, pa se zbog tih sigurnosnih propusta može tek djelomično preporučiti.
Winrun je, pak, ostvario toliko slabe rezultate na mokroj podlozi da se ne može niti djelomično preporučiti, nego se ovaj proizvod jednostavno ne preporučuje. Spomenuti model na testu nije pokazao gotovo nikakvo prianjanje uz vlažnu cestu, pa pod utjecajem uzdužnih i bočnih sila vozilo opremljeno Winrunovim zimskim gumama prečesto preupravlja i podupravlja. Od dna poretka ovaj pneumatik nisu mogle spasiti ni dobre sigurnosne karakteristike na suhoj podlozi i u zimskim uvjetima.
I u većoj dimenziji 215/55 R17 na vrhu su se izdvojila tri proizvođača, ali ipak u ponešto izmijenjenom sastavu. Naime, Goodyear je i ovdje ostao na top razini, dok su Continental i Michelin zamijenili Dunlop i Vredestein. Navedeni pneumatici apsolutno se preporučuju, dok se jednaki broj modela (tri) ne preporučuje. Dva zbog jasno izraženih sigurnosnih nedostataka na mokroj podlozi (Triangle i Davanit), a jedan zbog ekološke komponente i prevelike težine. Naime, Kenda je sa svojih 12,4 kg čak 3,6 kg teža od najlakšeg Goodyeara (8,8), što na kompletu od četiri gume donosi razliku od čak 14,4 kg (35,2 kg/49,6 kg). Veća težina trebala bi u teoriji donijeti veći doseg, pa premda Kenda ima predviđenih visokih 65.100 km, ni lagani Goodyear sa svojih 57.500 km nije nimalo loš. Dapače…
Nažalost, navedena trojka sa začelja ukupnog poretka nije ništa bolje prošla ni na testu kočenja od 80 km/h do potpunog zaustavljanja. Dok je pobjedničkom Pirelliju trebalo samo 34,2 m, Kenda i Triangle (oboje 41,1 m) bili su čak 2,8 m slabiji od trinaestoplasiranog Maxxisa (38,3 m), a Davanit je bio još tragičniji (41,3 m). Prevedeno na jezik brzine, tamo gdje se Pirelli zaustavio, ova je trojka jurila brzinom od oko 33 km/h, što bi nedvojbeno dovelo do ozbiljnih ozljeda.
Nakon što smo u ovoj kratkoj analizi obuhvatili šest proizvođača s vrha i dna poretka, preostalih deset se podijelilo u dvije skupine. Preporučljivu sedmorku čine Semperit, Hankook, Continental i Pirelli koji su pokazali manje nedostatke na području sigurnosti, ali su se zato istaknuli na ekološkom polju, dok Yokohama, Giti i Firestone nisu uspjeli niti to. Ipak, ovih sedam modela može se smatrati legitimnim zamjenama za top trojku, naravno, ako ste potpuno svjesni njihovih prednosti i nedostataka.Preostala tri pneumatika – Viking, Kumho i Maxxis – samo se djelomično preporučuju, prvenstveno zbog nedostataka na suhoj podlozi. Ovaj sigurnosni propust ne može sakriti ni njihova visoka previđena kilometraža.
Na kraju, kao i uvijek, nekoliko dobronamjernih savjeta. Prilikom kupnje novog kompleta zimskih guma naravno da ćete paziti i na cijenu, ali pokušajte zapamtiti da i sigurnost ima svoju cijenu. Ako se već odlučite na ekonomski povoljniji proizvod ili onaj s većom predviđenom kilometražom, pokušajte barem postići da taj model nema ozbiljnijih nedostataka u glavnim sigurnosnim kategorijama. U zimskim uvjetima pogotovo opreza nikad dosta!
Zimske gume205/55 R16
Continental WinterContact TS 870
vrlo preporučljivo
+ ujednačena guma, sigurna i precizna na suhom, sigurna i precizna na mokrom, sigurna i precizna u zimskim uvjetima, visoka predviđena kilometraža, mala težina i niska potrošnja goriva
–
Goodyear UltraGrip Performance 3
vrlo preporučljivo
+ ujednačena guma, dobra preciznost na suhom, sigurna i precizna na mokrom, sigurna i precizna u zimskim uvjetima, visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, učinkovita guma
– manji nedostatci u vožnji na limitu na suhom, manji nedostaci pri kočenju na ledu
Michelin Alpin 6
vrlo preporučljivo
+ ujednačena guma, sigurna i precizna u vožnji na limitu na suhom, sigurna i precizna na mokrom, sigurna i precizna u zimskim uvjetima, vrlo visoka predviđena kilometraža, vrlo nisko abrazivna guma, mala težina i niska potrošnja goriva
– lagano ispodprosječan put kočenja na suhom
Hankook Winter i*cept RS3
preporučljivo
+ sigurna i precizna na suhom, sigurna i precizna u zimskim uvjetima, dobra predviđena kilometraža, vrlo nisko abrazivna guma, mala težina i niska potrošnja goriva
– manji nedostaci prilikom upravljanja na mokrom, sitni gumeni otpad tijekom prvih kilometara
Dunlop Winter Sport 5
preporučljivo
+ rubno dobra prilikom upravljanja na mokrom, sigurna i precizna u zimskim uvjetima, visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, učinkovita guma
– nedostaci u preciznosti i kod vožnje na limitu na suhom
Nokian Tyres Snowproof 2
preporučljivo
+ sigurna na mokrom, nisko abrazivna guma, mala težina i niska potrošnja goriva
– manji nedostaci prilikom upravljanja na suhom, manji nedostaci prilikom upravljanja u zimskim uvjetima, ispodprosječna predviđena kilometraža
Falken Eurowinter HS02
preporučljivo
+ sigurna na suhom, rubno dobra na mokrom, rubno dobra predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, učinkovita guma
– nedostaci u zimskim uvjetima
Zeetex WH 1000
djelomično se preporučuje
+ dobra predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, niska potrošnja goriva
– slaba prilikom upravljanja na suhom, slaba prilikom upravljanja na mokrom, nedostaci u zimskim uvjetima, sitni gumeni otpad tijekom prvih kilometara
GT Radial WinterPro2 Evo
djelomično se preporučuje
+ nisko abrazivna guma, niska potrošnja goriva
– slaba prilikom upravljanja na suhom, nedostaci na mokrom, manji nedostaci u zimskim uvjetima, samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža, teža guma
Vredestein Wintrac
djelomično se preporučuje
+ dobra u zimskim uvjetima, nisko abrazivna guma, mala težina i niska potrošnja goriva
– slaba prilikom upravljanja na suhom, nedostaci prilikom upravljanja na mokrom, samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža
Pirelli Cinturato Winter 2
djelomično se preporučuje
+ dobra prilikom upravljanja na mokrom, dobra u zimskim uvjetima, rubno nisko abrazivna guma, lagana guma
– značajni nedostaci prilikom upravljanja na suhom, samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža
Winrun Winter-max A1 WR22
ne preporučuje se
+ rubno dobra prilikom upravljanja na suhom, dobra u zimskim uvjetima, dobra predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, niska potrošnja goriva
– vrlo slaba prilikom upravljanja na mokrom, nedostaci na mokrom, teža guma
najnovije
najčitanije
Plodovi zemlje i mora
OPG ISTRANEA
Fabio Flego uspješno uzgaja egzotično voće. Prvu sadnicu feijoa nabavio je u Zadru
Zadar
LUKSUZNI HOTEL
Na prvom Danu karijera Zadrani upoznali privlačne ponude Hyatta
Vinske kronike
Syrah
ZADAR VS. SVIJET Iznimno omiljena sorta i u vinogradima sjeverne Dalmacije
Hrvatska
PREDSJEDNIČKI KANDIDAT
Bulj optužio Plenkovića i Pupovca za “podvalu” u Zakonu o registru stanovništva
Županija
OŠ PRIVLAKA
ČUVARI BAŠTINE Mali KUD obučen u narodne nošnje ukrasio kalendar 2025.
Zadar
ŽIVOT BEZ GRANICA
Jurica Milin, osoba s Down sindromom, uspješno ruši barijere i ostvaruje svoje snove
Kultura
VELIKI KONCERT U HNK ZADAR
Klapa Anima Maris vraća se na velika vrata: “Kada nam netko priđe i podijeli svoj dojam, tada znamo da…”
Županija
pitanje zaštite
RAT NA OTOKU Simbol čipke kao kamen razdora Pažana i Novaljaca
Zadar
sigurnosne mjere
Policija snima utakmicu Zadra i srpske momčadi
Crna Kronika
opirao se uhićenju