Na rast ukupnih prihoda na poštanskom tržištu, dodaju iz HAKOM-a, više nego povećanje broja usluga utjecalo je povećanje broja visokovrijednih usluga (ekspresne pismove i paketske pošiljke), koje čine 58 posto tih prihoda, a povećanje cijena odnosi se na pojedine usluge iz okvira univerzalne usluge.


Za ukupni rast tog tržišta kažu da je ponajprije potaknut povećanjem broja tiskanica i paketa, dok se broj pismovnih pošiljaka nastavio smanjivati.  Broj poštanskih usluga u trećem tromjesečju 2025. porastao je na oko 67 milijuna ili za 11,7 posto u odnosu na isto razdoblje 2024., pri čemu je rastu najviše pridonio segment distribucije tiskanih medija, koju je Republika Hrvatska na javnom natječaju od sredine godine povjerila HP- Hrvatskoj pošti.




“Ova je usluga obuhvaćena kategorijom ostalih poštanskih usluga te je u tom razdoblju ukupno ostvareno 10,9 milijuna tiskanica. Očekuje se da će se takvi volumeni nastaviti i u narednim razdobljima, što će utjecati i na ukupan broj usluga”, ističu iz HAKOM-a.


Manji doprinos rastu tržišta dolazi iz segmenta paketskih usluga, kojih je bilo 2,7 milijuna ili 18,8 posto više nego lani, dok su pismovne usluge nastavile ‘padati’ te ih je u odnosu na lanjsko treće tromjesečje ove godine ostvareno oko 2,1 milijun manje.




Iz HAKOM-a izdvajaju i rast usluga u međunarodnom prometu od početka 2025., što se nastavilo i u trećem tromjesečju, za 3,6 posto, na 5,9 milijuna tih usluga.


Među 24 aktivna davatelja poštanskih usluga u Hrvatskoj i dalje najveći udjel ima Hrvatska pošta, od 81,5 posto u ukupnom broju usluga i od 56,5 posto prema ostvarenim prihodima.


U trećem se tromjesečju nastavio i rast mreže paketomata, za 278 u odnosu na isto vrijeme lani, pa ih je ukupno krajem rujna ove godine u Hrvatskoj bilo 2.650.