Lažne obavijesti mogu se prepoznati po sumnjivoj adresi (službena domena Hrvatske pošte je posta.hr), gramatičkim pogreškama te nejasnoj poveznici, na kojoj se od primatelja u pravilu traži unos broja bankovne kartice i CVC/CVV broj, objašnjavaju iz Hrvatske pošte, dodajući da je – samo jedan od navedenih elemenata dovoljan kako bi se osporila valjanost poruke.




Podsjećaju da službene obavijesti Hrvatske pošte sadrže broj pošiljke, koji se može provjeriti u sustavu za praćenje pošiljaka (https://posiljka.posta.hr/).


– Ako ste primili lažni SMS u istom periodu kada očekujete pošiljku, u pitanju je slučajnost. Jedino primatelj ili pošiljatelj pošiljke mogu saznati osnovne podatke o pošiljci uz pomoć sustava za praćenje i to ako raspolažu brojem pošiljke, odnosno ako je za pošiljku odabrana usluga praćenja, kažu iz pošte.


Ključnim napominju i da je plaćanje ili provođenje bilo koje druge transakcije u Hrvatskoj pošti za dostavu paketa/pošiljaka moguće samo i jedino poštaru na dostavi, u poštanskom uredu ili na paketomatu.


– Hrvatska pošta od korisnika SMS-om nikada neće tražiti dodatno plaćanje. Savjetujemo im da se jave policiji ako su bili žrtve internetske prijevare, a najbolja prevencija svakako je obraćanje pozornosti na detalje u poruci,  kaže se u obavijesti Hrvatske pošte.