Petak, 27. prosinca 2024

Weather icon

Vrijeme danas

10 C°

most u omišu

Graditelji objasnili zašto su na početku krakovi iz tunela bili na različitoj visini

Autor: Hina

09.03.2023. 10:08
Graditelji objasnili zašto su na početku krakovi iz tunela bili na različitoj visini

Foto: Matko Begović/PIXSELL



Most Cetina bit će spojen u četvrtak nakon čega slijedi nastavak radova vrijednih 23,16 milijuna eura (bez PDV-a), a izgradnjom mosta i obilaznice prometno će se rasteretiti gradska jezgra Omiša.


Nadsvođuje Cetinu čeličnim lukom čiji su krajevi učvršćeni u tunelima s obje strane mosta, pa je njegova duljina veća od vidljive konstrukcije.


Tijekom spajanja činilo se da graditelji nisu bili precizni i da most neće u svome središtu biti dobro spojen, jer njegovi krajevi koji su izlazili iz dvaju tunela nisu bili na istoj visini, ali riječ je zapravo o posebnoj tehnici gradnje i spajanja konstrukcije, kod koje je to i predviđeno.




Vrijednost radova je 23,16 milijuna eura (bez PDV-a), a riječ je o projektu čija će realizacija doprinijeti prometnom rasterećenje gradske jezgre Omiša i smanjenju gužvi


Prvi dio dionice Spojna cesta Dugi Rat (DC8) – čvor Dugi Rat – čvor Omiš dug je 2800 metara, u što je uključen i spoj na Jadransku magistralu, a izrada glavnih projekata je u tijeku.


Tijekom ove godine planira se ishođenje građevinske dozvole, a u planu nabave za 2023. planirano je pokretanje postupka javne nabave za izgradnju i nadzor. Drugi dio dionice je od Dugog Rata prema mostu Cetina.


Most je treći dio dionice, a nakon spajanja mosta slijede radovi na odvodnji u tunelima, asfaltiranje i postavljanje burobrana. Četvrti dio također je već u izgradnji, riječ je o dionici dugoj tek nešto manje od tri kilometra, odnosno o spoju ceste na državnu cestu DC8.


Ugovorni rok završetka svih građevinskih radova je 30. lipnja ove godine, a u Hrvatskim cestama očekuju da će dionica biti u prometu najesen ove godine.


Realizacija mosta i obilaznice predstavljena je 2014. godine kao dio Multimodalne platforme splitske aglomeracije Solin – Stobreč – Dugi rat – Omiš.


Projekt Multimodalna platforma splitske aglomeracije podijeljen je u nekoliko faza, a dionica Spojna cesta Dugi Rat (DC8) – čvor Dugi Rat – čvor Omiš je jedna od faza tog projekta.


Investicija je na procijenjena na 2,44 milijarde kuna, a ukupna duljina zahvata iznosi 21,5 kilometara.