Foto: Pixabay
Iz hrvatskih kućanstava godišnje se baci više od 86 tona ostataka hrane koji su mogli biti pojedeni, što je 22 kilograma jestive hrane po stanovniku, zato je smanjenje otpada od hrane u fokusu treće sezone kampanje „Biraj Zeleno”, priopćili su u utorak iz tvrtke Nestle Hrvatska.
Prema rezultatima istraživanja koje je prošle godine provelo Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja, najviše se baca meso, iza kojeg slijede voće, povrće i krumpir.
Ako se izuzme bacanje nejestivog dijela hrane, glavni je razlog bacanja u malo više od polovine kućanstva prevelika količina kupljene ili pripremljene hrane, a na drugom je mjestu istek roka trajanja.
Hrana koja je mogla biti konzumirana, ali je na kraju završila u smeću, čini 40 posto ukupnog otpada od hrane. Preostalih 60 posto otpada na nejestivi dio hrane, kao što su ljuske od jaja, kora krumpira, kosti i sl.
U hrvatskim kućanstvima godišnje se baci nešto više od 216.000 tona otpada od hrane, odnosno 53,6 kilograma po stanovniku. Od toga se 86,7 tona odnosi na jestivi dio, na hranu čije se bacanje moglo izbjeći, a po stanovniku to iznosi 22 kilograma.
Najviše otpada od hrane baca se u Primorju i Gorskom kotaru te u Dalmaciji i Istri
Najviše otpada od hrane baca se u Primorju i Gorskom kotaru (61 kilogram) te u Dalmaciji i Istri (57 kilograma), pokazuju podaci Ministarstva gospodarstva. Stanovništvo dviju primorskih regija rjeđe iskorištava ostatke obroka za pripremu novoga te značajno češće baca hranu s istekom roka trajanja.
Smanjenje te vrste otpada znači i smanjenje izrazito štetnih utjecaja na zemlju, vodu i zrak. Oko 34 posto svih emisija stakleničkih plinova koje je stvorio čovjek proizvod je trenutnog prehrambenog sustava.
„Otpad od hrane odgovoran je za prosječno dvije tone ekvivalentna ugljičnog dioksida po osobi svake godine. Svaki čovjek utječe na razinu ugljičnog dioksida u okolišu“, objasnila je profesorica i prehrambeno-tehnološka inženjerka Anet Režek Jambrak.
Zato će se kampanja „Biraj Zeleno”, u organizaciji Nestle Hrvatska, ove godine posvetiti edukaciji o štetnosti bacanja hrane.
„Sigurna sam da će se brojni građani složiti da se treba fokusirati na ljubav i dijeljenje, umjesto na bespotrebno trošenje resursa i hrane. Slogan kampanje ‘Više ljubavi, manje otpada od hrane’ odnosi se upravo na važnost solidarnosti i dijeljenja”, rekla je voditeljica Nestlé korporativnih poslova za Hrvatsku, Sloveniju i BiH Ivana Jeleč.
najnovije
najčitanije
Zadar
financijska izvješća
Poznato kako posluju gradske tvrtke. Tri u minusu, a iznos gubitaka jedne nije nimalo zanemariv
Košarka
Kvalifikacije za EP
Božić i Smith predvodili Sesarovu družinu do važne pobjede kontra Bosne i Hercegovine
Košarka
Službena potvrda
Pep Guardiola produžio ugovor s Manchester Cityjem
Svijet
otkrio putin
Rusija ispalila hipersoničnu raketu na Ukrajinu kao upozorenje Zapadu
Plodovi zemlje i mora
korisni savjeti
Preporučuje se obaviti jesensku gnojidbu tla
Županija
SILBA
FOTO Katamaran Jadrolinije udario o obalu Božave
Scena
IRIS PETRAČ
Tko je supruga Novice Petrača? Bivša zadarska novinarka i glasnogovornica Grada Zadra
Crna Kronika
PU ZADARSKA
U Murvici se zapalio automobil u vožnji, vatrogasci intervenirali
Zadar
INFORMIRAJTE SE!
Višnjik objavio važne upute za posjetitelje koncerta Doris Dragović!
Plodovi zemlje i mora
NAJULOV 2024.