Foto: Davor Kovačević; Screenshot
Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja više od dva mjeseca nije uspjelo postići dogovor s deset, nego samo s tri, najvećih maloprodajnih lanaca u Hrvatskoj o tome da im svaka dva tjedna dostavljaju cijene 365 namirnica.
Svoje cijene od početka su pristali dostavljati samo Konzum, KTC i Tommy, pa je objava na stranici »Kretanje cijena«, bila krnja. Onda su odlučili da će za sedam preostalih velikih lanaca sami prikupljati cijene, a javnost je tjednima zanimalo kako će to činiti dok prije nekoliko dana ministar gospodarstva i održivog razvoja Davor Filipović nije otkrio da su za to angažirali privatnu tvrtku, ali ne i njezino ime.
Prošli tjedan prvi put objavljeni su podaci i za sedam lanaca za koje je cijene prikupljala ta tvrtka.
Zato smo Ministarstvo pitali o tome kako su i koga izabrali te tko zapravo za državu popisuje cijene u sedam preostalih velikih trgovačkih lanca. Odgovorili su nam da su na natječaju izabrali tvrtku 4 Market Research i to nakon što su proveli postupak jednostavne nabave procijenjene vrijednosti 26 tisuća eura bez PDV-a za poslove popisivanja cijena dva puta mjesečno s unaprijed utvrđenog popisa proizvoda koji se nalaze u sedam trgovačkih lanaca koji ne dostavljaju cijene izravno Ministarstvu za sudjelovanje u projektu »Kretanje cijena«.
Kažu da su zahtjev za dostavu ponuda uputili na pet gospodarskih subjekata, a da su im ponudu dostavila njih tri.
– Ponuda ponuditelja 4 Market Research d.o.o. u iznosu od 24.360,00 eura bez PDV-a, odnosno 30.450,00 eura s PDV-om, sukladno kriteriju za odabir, ocijenjena je ekonomski najpovoljnijom ponudom te je 6. ožujka 2023. izdana narudžbenica dobavljaču 4 MARKET RESEARCH d.o.o. za popisivanje cijena dva puta mjesečno u razdoblju od 15. ožujka do 31. prosinca 2023., odgovaraju iz Ministarstva gospodarstva na naš upit.
Na web-stranicama te tvrtke stoji da je tvrtka osnovana 2001. u Grazu i jedna je od najvećih tvrtki za istraživanje tržišta u Austriji s brojnim nacionalnim i međunarodnim klijentima te da je u Zagrebu 2018. osnovala svoj prvi ured koji će pokrivati tržište Jugoistočne Europe.
Pretraživanje interneta otkriva da su primjerice u nekoliko navrata u oglasima tražili ljude za terensko anketiranje kupaca ispred trgovina, a u svojim su referencama naveli da su radili istraživanja tržišta za B&B Hotels Austrija i Slovenija, Maistra, JYSK, SPAR, Hrvatsku poštu, OPEL, KIA-u, Volvo, Studenac, Tifon, Lukoil Hrvatska, Hervis, Arenu Centar, Hansa-Flex Hrvatsku, Art Rasvjetu, Art Interijere, Prvu sportsku kladionicu, Pevex i Deichman.
U izvješću koje su tvrtke redovito dužne dostavljati Fini stoji da je ta kompanija 2021. imala ukupne prihode od 1,2 milijuna kuna, odnosno više od 160 tisuća eura i da joj je dobit prije oporezivanja bila 211 tisuća kuna, odnosno 28 tisuća eura.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
HPEU
Pavo Barišić kandidat za predsjednika Međunarodne paneuropske unije
Svijet
IRAN ZATRAŽIO SASTANAK
Vijeće sigurnosti UN-a sastaje se u ponedjeljak zbog izraelskog napada na Iran
Svijet
SAO PAULO
U neredima navijača u Brazilu jedna osoba ubijena, 20 ozlijeđenih
Zadar
U DOMU ŽUPANIJE
Dan dobrovoljnih darivatelja krvi: Svečani prijem za 35 laureata koji su dali krv 35, 50, 75 ili 100 puta
Svijet
Saloma Zurabišvili
Gruzijska predsjednica smatra da je njezina zemlja žrtva “ruske operacije”
Scena
kulinarski izazovi
Večera za 5 donosi novo zadarsko izdanje! Ima i poznatih lica
Zadar
OBAVIJEST
HEP JAVLJA! Poveći broj ulica u Zadru i županiji u ponedjeljak bez struje
Zadar
MODNA ANALIZA
Street style spektakl na posljednjoj listopadskoj suboti
Zadar
gdje u kupnju?
Radna je nedjelja samo nekim trgovinama, donosimo popis
Zadar
jesen u gradu