Petak, 17. svibnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

19 C°

“Eksplozija” interesa za Hrvatsku

Autor: Damir Maričić

20.02.2010. 23:00
“Eksplozija” interesa za Hrvatsku

Foto: Damir MARIČIĆ



Otvaranje sajma za građane – posjetitelje tijekom vikenda dovelo do neviđene navale na hrvatski štand – 70 predstavnika talijanskih medija na prezentaciji unatoč blokadi prometa i nevremenu
Hrvatski nastup na BIT sajmu turizma u Milanu ušao je, nakon uvodnog dijela namijenjenog turističkim profesionalcima, u vikend otvoren za publiku kada su stvari oko hrvatskog štanda “eksplodirale”.
– Navala je takva da jedva odolijevamo. Petnaestak godina sam u poslu, ali nešto ovakvo nisam vidjela, kazala nam je Vivijana Vukelić, voditeljica hrvatskog nastupa na ovom prestižnom sajmu.
Prva dva dana sajam je bio namijenjen turističkim agencijama, turoperatorima, tvrtkama koje “kupuju i prodaju” hrvatski turizam. U tim danima zagrijava se posao uobičajenim sastancima s poslovnim partnerima, te ponekom degustacijom i prezentacijom. No kad nastupi vikend sajam se otvara najširoj publici te dolazi do pravih gužvi.
Gužva nadmašila sva očekivanja
– Ipak ovakvu gužvu i ovakav interes za Hrvatsku nismo očekivali. Riječ je o našim starim znancima, vjernim gostima, koji poznaju našu zemlju, našu ponudu i svoje preferencije. Traženja i upiti najčešći su za hotele, ali i kampove, nautiku, privatni smještaj, do kulture, dvoraca Hrvatskog zagorja. Naglasak je na održivom turizmu i prirodi, dobrom domaćinstvu, srodnosti i sličnosti, gotovo prijateljstvu, prenosi nam Vukelić.
Gotovo 16 paleta materijala pripravljenog za ovu prigodu grabi se nemilo.
Bili su tu i predstavnici zadarskih tvrtki, Pinije (Anić), Božave (Milić), i drugih, a valja kazati kako se Milano poklapa s Münchenom. U tim situacijama turistički profesionalci moraju odrediti gdje će nastupiti, a riječ je o dva najznačajnija tržišta, odnosno sajma. Rijetki su ove godine uspijevali odraditi oba, što je kod nekih bila tradicija, jer je vrijeme u cijeloj Europi bilo loše. Ovdje je inače bjesnila mješavina đenovske i atlantske ciklone uz neprekidnu kišu, a na višim predjelima snijega. Moguće da je to pomoglo snažnijoj posjećenosti milanskog sajma.
U briljantno organiziranom, makar uvijek naizgled mediteranski razbarušenom Milanu, centru talijanske gospodarske, ali i potrošačke moći za goste se jagmio cijeli svijet. Hrvatska ima sreću da je zemlja prvog izbora za feragosto, centralni godišnji odmor, kako nam je kazao Klaudio Stojnić. Naravno prvi izbor nakon same Italije. Ne smijemo zaboraviti da je Italija velesila u svemu što čini turizam i u svim njegovim izvedenicama. Jagma je posebno izražena ove zadnje dvije godine jer svaka zemlja nastoji svim silama privući svoje stanovnika da turizam provedu u zemlji. Italija ima i pripravan paket za obitelji kojima će država osiguravati bonuse ako odu organizirano u njihova odredišta u predsezoni.
Vjernost Hrvatskoj
U impresivnom sajmu pred nekoliko godina izvučenog podalje od centra i stadiona San Siro sve je savršeno organizirano. Metro vodi do ulaza, akreditacija i kupnja karata obavlja se na stotinama šaltera, pokretne trake razvoze vas paviljonima. No kad govorimo o snazi nastupa talijanskih regija, kompanija, udruženja, i sl. kažimo da uzimaju četiri ogromna paviljona. A imaju itekako što nuditi.
Mnoge naizgled egzotične zemlje privlače pažnju, ali Hrvatska ima konstantu. Dakle, jedno egzotično putovanje zbog atrakcije, jednom u nekoliko godina, privlači. No Hrvatska kao zemlja bliskog, ugodnog, sigurnog i stalnog odmora je tu. Unatoč čestim prozivkama na naše cijene, ipak smo jeftiniji od Italije.
Nakon lanjskog rasta talijanskih turista od dva posto, sada kada Italija izlazi iz krize (rast BDP-a posljednjeg kvartala ipak je jedan posto) očekivanja su velika. Iskazani interes nije stvar kurtoazije već istinskog opredjeljenja mnoštva gostiju da posjete upravo Hrvatsku.
– Hrvatska je dala do znanja da je spremna i da rado očekuje naše stalne goste i prijatelje Talijane, naglasila je Vukelić.
Sajam je zatvoren u nedjelju u 18 sati.